• MoMo

Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?

Inga tider är som väntans tider sägs det men jag tror jag håller på att gå upp i atomer av
    nyfikenhet och spänd förväntan på att få se min kinaklänning från Landybridal.

Jag betalade den i februari och tillverkningstiden skulle vara 40 dagar så nu borde jag
    ha ungefär 10 dagar kvar av väntan innan jag får någon form av besked om den.
    Är det någon fler som väntar på leverans som är lika otålig som jag?

Jag tycker det vore roligt att hålla lite kontakt med andra som väntar och kanske
    sedan lägga in bilder på klänningarna vi väntat på.

• Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?
  • Fröken Finemang
    MoMo skrev 2013-04-01 20:16:49 följande:
    Fröken Finemang- Du har fått bilder alltså? Härligt!!
    japp och nu mail om att de skickar den "idag". love it!
  • annapia
    jenniferochaugust skrev 2013-04-01 19:24:11 följande:
    Hej,
    tänkte uppdatera med en jämförelsebild :)
    Ska i dagarna beställa en till brudklänning till festen som är kortare och utan släp, samt mina tre tärnklänningar och en festklänning till ett bröllop jag ska på. Så jag kommer att "gå på nålar" jag med snart igen!

Din klänning sitter väldigt snyggt på dig. Jag tycker den breda midjan gör dig väldigt kvinnlig. När det gäller överdelan som du tycker är lite trång så kanske en sömmerska kan lägga ut något litet på sömmarna högst upp men det är även viktigt att du provar med rätt bh under. Men avvakta att gör något än då den kanske sitter lite annorlunda fram emot augusti. Mycket fin klänning.
  • MoMo

Svar från Landy idag: De kommer inte att kunna hålla min leveranstid då klänningen kommer att bli klar i nästa vecka. SUCK!
    "I hope its ok for you" Ja vad svarar man på det? "Nä limma ihop den och posta på studs?"
    Nä fy vad trist när man längtat och väntat så länge..

• trixie71
    MoMo skrev 2013-04-02 16:54:30 följande:
    Svar från Landy idag: De kommer inte att kunna hålla min leveranstid då klänningen kommer att bli klar i nästa vecka. SUCK!
    "I hope its ok for you" Ja vad svarar man på det? "Nä limma ihop den och posta på studs?"
    Nä fy vad trist när man längtat och väntat så länge..
    Fy va tråkigt :(
    Håller både tummar o tår för att den är extra fin när den väl kommer då.
  • SoonToBeBride2013

... och så blev väntan ännu längre... men värst är det nog i stunden. När du väl har klänningen i din hand kommer det förhoppningsvis vara värt all väntan och lite till! PS: Jag väntar fortfarande jag också...

MoMo skrev 2013-04-02 16:54:30 följande:
  • spontan bruden

Gillar och prova känna andas i det jag ska ha på mej. Har dock inte hittat en ända klänning som är i närheten av det jag vill ha i butikerna så det fick bli nätet. Känns fruktansvärt läskigt.... Kollade jenjenhouse för det verkar ju som dom flesta som beställt där är nöjda men hittade tillslut THE DRESS på ebay. Känns ännu läskigare med en liten skräddare i Kina som kallar sig sexyapril men om han nu har MIN klänning så får man väl chansa.
    Han har dock mailat flera ggr och tom uppmärksammat att jag beställt slöja o klänning o olika färger trots att det inte beställdes vid samma tillfälle. Bra tecken ;)
    Nu är det bara o ställa sig till resten av  er "väntare" 
    80 dagar till avresaHjärta 

• MoMo

Tack för peppningen tjejer, det behövs en dag som denna!

Soon to be bride- Har den inte kommit ännu?! Suck!

• MoMo

Spontan bruden- Välkommen! 80 dagar?! Hjälp vad det ska kännas långt bort!

Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?