• MoMo

Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?

Inga tider är som väntans tider sägs det men jag tror jag håller på att gå upp i atomer av
    nyfikenhet och spänd förväntan på att få se min kinaklänning från Landybridal.

Jag betalade den i februari och tillverkningstiden skulle vara 40 dagar så nu borde jag
    ha ungefär 10 dagar kvar av väntan innan jag får någon form av besked om den.
    Är det någon fler som väntar på leverans som är lika otålig som jag?

Jag tycker det vore roligt att hålla lite kontakt med andra som väntar och kanske
    sedan lägga in bilder på klänningarna vi väntat på.

• Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?
  • MoMo

En till fråga: Ni som har spetsklänningar, hur gör ni med brudnäbbsklänningen- borde man matcha den eller?
    Vi kommer ju ha våra två barn som brudnäbbar och till killen har jag hyfsat klart  med kläder sånär som på byxor och en slips/fluga, till tjejen har jag mycket svårare. Hittade jättefina klänningar på både halens och HM men vet verkligen inte om det kommer att kännas B att ha en klänning från HM eller om det kommer att se trist ut med en för enkel klänning till henne eftersom jag själv har beställt en ivory klänning inte helt olik Soontobebrides fantastiska klänning. Med spets och bling.

Hur ska ni göra?

• dellelgarin
    dellelgarin skrev 2013-03-28 08:40:10 följande:

Jag har egentligen redan en klänning och den är jättefin, men det är något som har fått mig att leta vidare så igår beställde jag denna under och hoppas att jag skall känna mig mera tillfreds med den, och snart är det försent för bröllopet är bara två måndader bort, mitt problem är väl egentligen att jag itne alls har kroppen för den klänning osm jag egentligen vill ha, därför blir jag nog inte rirkitgt nöjd ;)

Min klänning kom nu på morgonen, provade på jobbtoaletten :), den är lite stor för mig och urringningen är minst sagt mördande, jag hade kunnat haft en hel storlek mindre men när jag mätte skulle denna var apå gränsen till för liten, jag skall nu leta reda på en sömmerska som kan hjälpa mig göra lite ändringar, så var det glitter på överdelen, vilket jag INTE gillar, så jag skall se om ja kan pilla bort :) postar bild när jag inte längre är rädd för bröstchock ;)
  • dellelgarin

Här är min klänning, hjälpligt ihoptråklad i bysten, jag är ju av modell "större" så klänningen ser ju inte riktigt ut som på modellen, men jag är nöjd, har sprättat bort tygblomman och är osäker på blinget som är påsytt som inte syntes på beställningsbilden.

Klänningen är välsydd förutom i spetsen som är sådär, men helt ok för den ringa pengen och ingen kommer kolla så nära ändå, helt klart värt pengarna och snabbt gick det, de n är liite större än angivet mått och om det går som jag vill kommer jag gå ner ytterligare lite i vikt, och då får jag sy in den, men det var något jag räknat med, nu har jag iallafall en klänning som jag känner mig som en brud i och det känns jättebra :)

• frökenolson

Min klänning kom i måndags, jättefin och välsydd med jag kom precis i den, jag kan inte sitta ner i den. den är för tight helt eneklt och då la jag ändå till 1,5cm vid varje mått och tur var väl det. så nu är det übermotion som gäller fram till bröllopet =)

Jag tror att om jag kan gå ner 4-5kg så kommer det gå bra. Jag ska se hur mycket jag kan gå ner med mycket motion och sköta kosten på två veckor,kan jag gå ner två kg på två veckor så borde det ju gå hela vägen. går det inte bra så ska jag ta klänningen till en sömmerska och se om den går att lägga ut något genom att minska sömsmånen...

Gifter oss 25maj...

Wish me luck!

• confuzed86

Jag gick ner 5,3 kg på 4 veckor med lchf och då motionerade jag knappt. Hade visserligen 23 kg övervikt men blev riktigt glad! Har nu gått ner 10kg på 3 mån så kan du hålla dig på en sådan diet så borde du fixa det! :)

• frökenolson
    confuzed86 skrev 2013-04-11 16:51:47 följande:
    Jag gick ner 5,3 kg på 4 veckor med lchf och då motionerade jag knappt. Hade visserligen 23 kg övervikt men blev riktigt glad! Har nu gått ner 10kg på 3 mån så kan du hålla dig på en sådan diet så borde du fixa det! :)
    Har provat lchf förut och tycker inte det gjorde så mycket för mig, förutom att jag gick upp jättemycket när jag slutade med det, så jag kör på bra kost och massa motion nu, jag har bara ca 5kg "övervikt" så det är svårt men inte omöjligt. 1kg i veckan är ju sunt sägs det om man förslker gå ner i vikt, kul att du fixade det, heja heja!
  • confuzed86

Jo då är det alltid svårare att gå ner när endast 5kg sitter där ;) men d fixar du! Jo det passar ju inte alla. Dock passade det mig perfekt. Ska ta tag i det igen nästa vecka då jag haft en veckas uppehåll pga lite minisemester hos föräldrarna. Vill ner mellan 8-10kg tills bröllopet iaf!

• anli53

Har fått hem min klänning från Dinobridal nu, jättefin och välsydd. Dock något lång, hoppas det fixar sig med en ordentlig underkjol (det följde med en, men jag ska beställa en annan, med släp) och skor med klackar. Enda nackdelen är att jag tycker den är mer röd än burgundy, som jag beställde, men jag är jättenöjd i alla fall. På bilden är det utan BH, med skrynklor och ofullständig snörning, så på den stora dagen lär det väl se bättre ut...

"Orginalklänningen" 
  • frökenolson
    confuzed86 skrev 2013-04-11 17:17:32 följande:
    Jo då är det alltid svårare att gå ner när endast 5kg sitter där ;) men d fixar du! Jo det passar ju inte alla. Dock passade det mig perfekt. Ska ta tag i det igen nästa vecka då jag haft en veckas uppehåll pga lite minisemester hos föräldrarna. Vill ner mellan 8-10kg tills bröllopet iaf!

jag mådde jättebra när jag åt lchf, men jag kan inte tänka mig ett liv utan surdegsbröd och pasta... så då är det svårt ;)

Jag är riktigt taggad så jag tror det ska gå bra att komma i klänningen, powerwalks varje dag så ;)

Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?