• MoMo

Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?

Inga tider är som väntans tider sägs det men jag tror jag håller på att gå upp i atomer av
    nyfikenhet och spänd förväntan på att få se min kinaklänning från Landybridal.

Jag betalade den i februari och tillverkningstiden skulle vara 40 dagar så nu borde jag
    ha ungefär 10 dagar kvar av väntan innan jag får någon form av besked om den.
    Är det någon fler som väntar på leverans som är lika otålig som jag?

Jag tycker det vore roligt att hålla lite kontakt med andra som väntar och kanske
    sedan lägga in bilder på klänningarna vi väntat på.

• Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?
  • confuzed86

In.hot.chilli heter den jag beställt från. Mkt för att de hade 100 i omdöme samt real samplr klänningar ute

• spontan bruden

Hur är det med tull när man handlat på e-bay?
    Sett att många skrivit om tullavgift när dom handlat på tex Jenjenhouse.  
    Brukar handla kläder på ebay och har aldrig behövt betala tull.
    Vad är det som avgör det? är det vikt eller storlek på paket.
    Blir inte klok på detta 

• Ariana

Nu är min klänning också beställd. Det blev Dino till slut. Billigast, snabbast och framför allt snabba svar på mina frågor! Ångesten infann sig redan innan jag beställde, men har knappast blivit mindre. Just nu handlar den mest om 1. de lyckas få rätt på måtten, framför allt längden jag oroar mig för
    2. de lyckas förstå hur jag vill ha bandet, så att det inte blir för brett (jag specade 1,5 inch) och sätter det på rätt ställe
    3. de tar rätt material. Jag skrev satin när jag frågade om de kunde göra den, men de la ut den som satin/chiffon på sin hemsida. Efter mailkontakt sa de att jag skulle speca satin i beställningen, vilket jag gjorde, men nu börjar jag nästan fundera på om det inte hade varit snyggt med chiffon istället Skrattande

Kan tillägga att jag skickade förfrågan till Landy och Milly med i onsdags. Dino svarade över natten, Landy svarade idag (på betydligt bättre engelska och med svar på alla mina frågor, inte vara en som Dino, men med 120 usd skillnad i pris) och Milly har inte svarat alls, men det har de inte gjort på mina tidigare mail heller, tyvärr. Annars hade de varit förstahandsvalet.

• SoonToBeBride2013

Nu har klänningen äntligen kommit och jag är sååå nöjd! Jag är otroligt imponerad över hur duktiga de varit med alla detaljer!! Klänningen är välsydd, fin kvalitet (ser ingen skillnad jämfört med i butiken) och passade perfekt :)

Däremot var det svårt att snöra klänningen själv samt att släta ut släpet, men det kommer jag få hjälp med på bröllopsdagen. Ljuset är lite gult också, men det är för att bilderna tagits i lampljus..

• MoMo

Men shit vad fin den var Soontobebride! Strålande vacker!! Om min blir hälften så fin som din så är jag
    mer än nöjd!

Själv fortsätter jag att ha mardrömmar i väntan på mailet som aviserar när min spetsklänning är klar.
    Jag gick in på landys sida och börjar titta på de nya spetsarna som dom fått in och nu har jag
    ännu fler saker att gruva mig för. Vissa är ju hemska!
    Till veckan tjejer, då hoppas jag verkligen att det där mailet dimper ner!

• SoonToBeBride2013

Tack, vad glad jag blir!!! :D :D Jag blev tårögd när jag först såg klänningen!!

Jag håller tummarna för att din klänning kommer SNART så att du slipper dessa mardrömmar och kan stilla själen lite ;) Den blir säkert jättebra!

MoMo skrev 2013-04-06 14:30:04 följande:
    Men shit vad fin den var Soontobebride! Strålande vacker!! Om min blir hälften så fin som din så är jag
    mer än nöjd!

Själv fortsätter jag att ha mardrömmar i väntan på mailet som aviserar när min spetsklänning är klar.
    Jag gick in på landys sida och börjar titta på de nya spetsarna som dom fått in och nu har jag
    ännu fler saker att gruva mig för. Vissa är ju hemska!
    Till veckan tjejer, då hoppas jag verkligen att det där mailet dimper ner!
  • MoMo

Förstår att du är nöjd Soontobebride. Den är lite lik den klänningen som jag har beställt även om jag
    beställt en som inte fanns i deras grundutbud. Men på min är det också pärlor på spetsen
    så det gnistrar och jag var lite orolig över att dom inte skulle fatta det men nu ser jag ju att dom
    åtminstone vet att det förekommer!

• confuzed86

Gud vad fin klänningen blev! Hoppas på att min blir fin med! Dock är min ej i spets utan kommer vara i organza med stor kjol..

• annapia
    SoonToBeBride2013 skrev 2013-04-06 14:13:36 följande:

Nu har klänningen äntligen kommit och jag är sååå nöjd! Jag är otroligt imponerad över hur duktiga de varit med alla detaljer!! Klänningen är välsydd, fin kvalitet (ser ingen skillnad jämfört med i butiken) och passade perfekt :)

Däremot var det svårt att snöra klänningen själv samt att släta ut släpet, men det kommer jag få hjälp med på bröllopsdagen. Ljuset är lite gult också, men det är för att bilderna tagits i lampljus..

Jättestilig!! En av de absolut snyggaste kinaklänningarna jag sett. Ser ut att sitta toppenfint på dig. Vad underbart att det blev så bra.
  • SoonToBeBride2013

Tack så mycket, nu blev jag jätteglad!!! Vilken fin komplimang!

Jag var nervös över hur det skulle bli (speciellt när man skickat in egna mått och inte riktigt vet om man mätt rätt), men det blev verkligen bra så hoppas det blir kanon för er andra också :) Håller tummarna! Nu blir det att leta accessoirer (slöja bl.a)!!

annapia skrev 2013-04-06 18:58:47 följande:
    Jättestilig!! En av de absolut snyggaste kinaklänningarna jag sett. Ser ut att sitta toppenfint på dig. Vad underbart att det blev så bra.
Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?