• MoMo

Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?

Inga tider är som väntans tider sägs det men jag tror jag håller på att gå upp i atomer av
    nyfikenhet och spänd förväntan på att få se min kinaklänning från Landybridal.

Jag betalade den i februari och tillverkningstiden skulle vara 40 dagar så nu borde jag
    ha ungefär 10 dagar kvar av väntan innan jag får någon form av besked om den.
    Är det någon fler som väntar på leverans som är lika otålig som jag?

Jag tycker det vore roligt att hålla lite kontakt med andra som väntar och kanske
    sedan lägga in bilder på klänningarna vi väntat på.

• Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?
  • SoonToBeBride2013

Håller tummarna för att klänningen blir precis som du hoppats! :) Landy gjorde ett fantastiskt jobb när det gäller detaljerna (pärlor och andra applikationer, spetsen, utformning etc)! Sedan var kvalitén på klänningen i stort riktigt bra, märkte knappt någon skillnad från butiksklänningarna :)

MoMo skrev 2013-04-06 18:01:03 följande:
    Förstår att du är nöjd Soontobebride. Den är lite lik den klänningen som jag har beställt även om jag
    beställt en som inte fanns i deras grundutbud. Men på min är det också pärlor på spetsen
    så det gnistrar och jag var lite orolig över att dom inte skulle fatta det men nu ser jag ju att dom
    åtminstone vet att det förekommer!
  • SoonToBeBride2013

Tack så mycket! :) Vad spännande med organza och stor kjol, du måste lägga upp kort sedan och visa ;) Håller tummarna för att det blir bra!

confuzed86 skrev 2013-04-06 18:24:31 följande:
    Gud vad fin klänningen blev! Hoppas på att min blir fin med! Dock är min ej i spets utan kommer vara i organza med stor kjol..
  • PimPim83
    SoonToBeBride2013 skrev 2013-04-06 19:23:31 följande:
     Landy gjorde ett fantastiskt jobb när det gäller detaljerna (pärlor och andra applikationer, spetsen, utformning etc)!
    Härligt att höra! Jag har ju beställt en andra klänning från Landy (beställde den första från dem också), som just är en spetsklänning. Hoppas att min blir lika fin som din. :)
  • confuzed86
    SoonToBeBride2013 skrev 2013-04-06 19:26:24 följande:
    Tack så mycket! :) Vad spännande med organza och stor kjol, du måste lägga upp kort sedan och visa ;) Håller tummarna för att det blir bra!
    här är klänningen jag beställt:

• brud20130817

Hej,
    har väntat i sex veckor på min "extraklänning" och i torsdgas kom den äntligen. Lite stor men hellre det än för liten. 

VI ska ha fest i en bygdegård så efter middagen tänkte jag byta om till den här klänningen för att kunna ta ut svängarna på dansgolvet.

Vad tycker ni?

• SoonToBeBride2013

Wow, vilken bröllopsdröm! Du måste visa bilder sedan när du fått din klänning och berätta hur det blev :) Fin klänning!

confuzed86 skrev 2013-04-06 19:32:12 följande:
    här är klänningen jag beställt:

• confuzed86

Absolut!! Dröjer nog ett antal veckor till. Skrev att jag behövde den senast 10 juni för att ha tid att fixa ändringar om det behövs. Längtar!!

• brud20130817
    PimPim83 skrev 2013-04-07 12:02:59 följande:
    Den ser jättefin ut! Vilket företag beställde du den ifrån?
    Tack!
    Den är från Light in the Box. 
  • spontan bruden
    SoonToBeBride2013 skrev 2013-04-06 19:17:09 följande:

Tack så mycket, nu blev jag jätteglad!!! Vilken fin komplimang!

Jag var nervös över hur det skulle bli (speciellt när man skickat in egna mått och inte riktigt vet om man mätt rätt), men det blev verkligen bra så hoppas det blir kanon för er andra också :) Håller tummarna! Nu blir det att leta accessoirer (slöja bl.a)!!

Den ser helt fantastisk ut!! Sitter så himla fint över bysten. Inte dåligt att få till det så via egna mått ;) Kul att kvaliten känns bra. jag är nervös att klänningen ska kännas billig i tyget. själv har man 4 veckos väntan kvar.....
Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?