• MoMo

Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?

Inga tider är som väntans tider sägs det men jag tror jag håller på att gå upp i atomer av
    nyfikenhet och spänd förväntan på att få se min kinaklänning från Landybridal.

Jag betalade den i februari och tillverkningstiden skulle vara 40 dagar så nu borde jag
    ha ungefär 10 dagar kvar av väntan innan jag får någon form av besked om den.
    Är det någon fler som väntar på leverans som är lika otålig som jag?

Jag tycker det vore roligt att hålla lite kontakt med andra som väntar och kanske
    sedan lägga in bilder på klänningarna vi väntat på.

• Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?
  • SoonToBeBride2013

Tusen tack! Det känns väldigt kul att höra vad andra tycker, då kan man känna sig lugn på bröllopet ;)

Hoppas tiden går fort nu då så att du snart har klänningen hos dig och slipper oroa dig :) Man kan ju aldrig vara helt säker, men många kinaklänningar verkar det vara hög kvalitet på !

spontan bruden skrev 2013-04-07 16:14:01 följande:
    Den ser helt fantastisk ut!! Sitter så himla fint över bysten. Inte dåligt att få till det så via egna mått ;) Kul att kvaliten känns bra. jag är nervös att klänningen ska kännas billig i tyget. själv har man 4 veckos väntan kvar.....
  • dellelgarin
    brud20130817 skrev 2013-04-07 11:05:15 följande:
    Hej,
    har väntat i sex veckor på min "extraklänning" och i torsdgas kom den äntligen. Lite stor men hellre det än för liten. 

VI ska ha fest i en bygdegård så efter middagen tänkte jag byta om till den här klänningen för att kunna ta ut svängarna på dansgolvet.

Vad tycker ni?

Åh så fin, jag känner igen den modellen, har länge velat ha den som min bröllopsklänning, men jag är helt ärligt förfet för den modellen, men den var så fin på di, kul att få se den i verkligheten!
  • dellelgarin

Fått mail om att min klänning är skickad igår och kommer på torsdag.. *iiiiiiiiiEEEEEE*
    Hoppas tiden går fort, idag är det exakt 2 månader kvar till bröllopet!

• sommaren13

Jag beställde min den 17e mars och skulle få den med akutfrakt, så jag hoppas att det går fort och att den sitter som den ska så jag slipper göra om en beställning igen. Känns snart inte som om jag har så mycket tid att spela på...vi gifter oss i augusti.
    Jag har ju beställt av ett företag i stockholm, som köper in kinaklänningar, dock vet jag inte vartifrån. 

• PimPim83
    dellelgarin skrev 2013-04-08 09:19:49 följande:
    Fått mail om att min klänning är skickad igår och kommer på torsdag.. *iiiiiiiiiEEEEEE*
    Hoppas tiden går fort, idag är det exakt 2 månader kvar till bröllopet!
    Spännande! Skrattande
  • frökenolson

Ny i tråden, kikade in för att se era klänningar.

Jag har beställt en från Millybridal och den kommer idag =)

Har varit lite nervös för det har varit dålig kontakt tycker jag och över 1månads vänta när det stog att det skulle ta 17 dagar totalt. Så nu sitter jag här hemma som på nålar och väntar på att dhl ska ringa och jag hoppas så innerligt att den är som jag tänkt och att den är välsydd som flera av era ser ut att ha varit.

Nån här som beställt från Milly?

• Fröken Finemang

nu har den kommit!  läger upp mer bilder ikväll i kinaklänningsteåden,

när jag fått hjälp att knyta + ta kort :) men här kommer en liten försmak!
  • Carina10
    brud20130817 skrev 2013-04-07 13:39:49 följande:
    Tack!
    Den är från Light in the Box. 
    Där har jag med beställt varor men får dom aldrig :(
    Tyvärr har vi även betalat dom ju.

Har försökt få tag på företaget men får inget svar.
    Så där lär jag då aldrig beställa igen då de inte sänder varorna men behåller pengarna.

Grattis att du fick din vara iaf :)
  • Fiifii

Åh vad roligt att klänningarna börjar trilla in! Ni är så fina i dom och sitter ju helt perfekt! Väldigt imponerad av kvaliteten, iallafall som dom ser ut på bild! Jag har verkligen noll förhoppningar om att min ska bli fin/bra haha men nu börjar man ju hoppas lite efter att sett era fina!

• MoMo

Verkligen roligt att se alla klänningar som kommer! Verkar ju hålla en riktigt hög kvalitet av de som kommit, super fina!

Själv fortsätter jag att vänta då jag blev lovad att den skulle bli klar denna veckan enligt vad sömmerskorna sagt. Något säger mig dock att väntan kommer att bli längre, vilken evig tur att jag startade denna tråd så man får skriva av sig och hålla hoppet uppe då man får se alla klänningar som kommer.

Hur går det för er andra? Någon som hört något om sina beställningar?

Jag funderar på att maila om jag inte hört något på torsdag morgon, samtidigt vill man ju inte vara tjatig men det är ju sååå tråkigt att gå på övertid och bara vänta och vänta.

Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?