• MoMo

Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?

Inga tider är som väntans tider sägs det men jag tror jag håller på att gå upp i atomer av
    nyfikenhet och spänd förväntan på att få se min kinaklänning från Landybridal.

Jag betalade den i februari och tillverkningstiden skulle vara 40 dagar så nu borde jag
    ha ungefär 10 dagar kvar av väntan innan jag får någon form av besked om den.
    Är det någon fler som väntar på leverans som är lika otålig som jag?

Jag tycker det vore roligt att hålla lite kontakt med andra som väntar och kanske
    sedan lägga in bilder på klänningarna vi väntat på.

• Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?
  • MoMo

Trixie- Iiih! Hoppas det är raketfart nu!

Yousofin- Håller tummarna!

Själv väntar jag på att inkorgen snart ska plinga till med mail men sista tillverkningsdagen
    borde vara nästa måndag så jag hoppas säkert förgäves. :-/ Men tummarna hålls och jag kanske
    har tankeöverföringsgåvan så dom fattar att den måste vara klar NU!

• jenniferochaugust
    trixie71 skrev 2013-03-25 09:21:33 följande:
    Monday, March 25, 2013 LocationTime  17 With delivery courier STOCKHOLM - SWEDEN 08:19
    SWEEEET !!!!
    Gissa om det pirrar nu :)
    Wiiii! Spännande! Posta bild när den kommer :)
  • PimPim83
    trixie71 skrev 2013-03-25 09:21:33 följande:
    Monday, March 25, 2013 LocationTime  17 With delivery courier STOCKHOLM - SWEDEN 08:19
    SWEEEET !!!!
    Gissa om det pirrar nu :)
    Nu är det nära! Skrattande
  • trixie71

Nu är den här :)
    men nån bild blir det inte riktigt än.....
    Klänningen var otroligt fin, mycket bättre känsla i tyget än jag hade kunnat tänka mig. Jättefint fall o tyngd i klänningen :)

Det som jag inte är nöjd med är bysten och ärmarna.
    Ärmarna (korta) är väldigt tajta, men det tror jag man kan åtgärda genom att sprätta upp en liten söm helt enkelt.
    Bysten däremot känns som en svårare nöt att knäcka.
    Jag har en stor o tung byst o mätte mig iförd en stadig bh som jag tänkt ha under klänningen.
    Har jag bhn på mig så hamnar klänningens "inbygda bh" utanför/framför mina bröst, som tomma strutar - inte snyggt !!
    Provade självklart även helt utan bh o då satt klänningen mycket bättre - men törs jag lita på att den verkligen "håller upp mig" hela dagen o kvällen ????
    Eller ska jag kolla om det går att göra ändringar hos en sömmerska här hemma ???

• MoMo

Är det en korsettsnörning i ryggen Trixie?Jag tänkte på om hela överdelen är stadig så kanske du skulle kunna
    klara dig utan behå?

• trixie71

Näe, det är dragkedja.
    Överdelen är absolut stadig men nu med hela familjen som hjälp har vi konstaterat att hela överdelen är alldeles för stor.
    Sambon drog ihop den lite i ryggen o då satt den mycket bättre, ca 6 cm för stor var den :)

Har bokat tid hos en sömmerska på torsdag, så får vi se om hon tror att den kan räddas o sys om - håll tummarna !

• jenniferochaugust

Oh my god! nu är klänningarna på väg! Helt oväntat! Nu bör det alltså ta ca 2 dagar med expressfrakt och klänningarna kommer innan påsk :) Wihooo!

• SoonToBeBride2013

Fick ett mail av Landy igår med trackingnummer, så att jag ska kunna följa transporten av min klänning... Något måste vara fel dock, för när jag loggade in på sidan står det att klänningen skickades den 18e mars och att den levererades igår någonstans i Italien (vilket är omöjligt eftersom klänningen blev klar i helgen, inte så tidigt som den 18e, och jag inte bor i Italien). Mycket skumt!!

Jag har mailat Landy och frågat om de skickat fel trackingnummer, något måste ju vara fel.... hoppas de inte skickat min klänning till fel person bara :P

• Yousofin

Nu har min kommit. Är så nöjd!! Har inte kunnat prova den ordentligt än så vet inte om den passar 100. Den känns lite lång och lite för stor men jag hoppas det kommer gå att fixa. Kvalitén var över förväntan och det är inbyggd bh som jag inte trodde... Företaget heter coralbuy och jag har inte hört så mkt om dom innan så därför var jag extra nervös.

• jonsar02
    MoMo skrev 2013-03-24 14:22:23 följande:
    Jonsar02- Vilken fantastisk väska! Var har du hittat den?! Jag är ute efter något liknande men blir osäker på hur färgen kommer att göra sig mot klänningen. Jag är i vilket fall rätt säker på att jag vill ha pärlörhängen (såna som hänger lite) och ett halsband med en lite större pärla som också hänger.
    Jag har köpt den i en second hand butik på Tradera. Kostade 150 kr. För min del är jag inte orolig för färgen. Det behöver inte matcha perfekt. 
Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?