• MoMo

Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?

Inga tider är som väntans tider sägs det men jag tror jag håller på att gå upp i atomer av
    nyfikenhet och spänd förväntan på att få se min kinaklänning från Landybridal.

Jag betalade den i februari och tillverkningstiden skulle vara 40 dagar så nu borde jag
    ha ungefär 10 dagar kvar av väntan innan jag får någon form av besked om den.
    Är det någon fler som väntar på leverans som är lika otålig som jag?

Jag tycker det vore roligt att hålla lite kontakt med andra som väntar och kanske
    sedan lägga in bilder på klänningarna vi väntat på.

• Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?
  • PimPim83
    jonsar02 skrev 2013-03-24 11:11:22 följande:
    Jag vet att det är en klänningstråd men jag måste bara få visa min väska som jag hittade i en secondhand butik och som jag kommer att ha under bröllopet. Jag älskar väskor så det är en viktig del för mig och just den här är från ca 1950-talet och i superfint skick.

Jättefin väska! Glad
  • SoonToBeBride2013

Ohhh, vad bra!!! Hoppas det går lika fort för mig då! :) Längtar såå till att få prova klänningen!!

PimPim83 skrev 2013-03-24 10:27:07 följande:
    Härligt! Skrattande

Min första klänning från Landy kom på 4 dagar så vi får hoppas att det inte dröjer så lång tid tills klänningen är hemma hos dig.
  • MoMo

Men allvarligt, inatt drömde jag att jag fick ett mail från Landy som undrade om jag ville ha "sash and beads on the tulle over the lace" Så när jag vaknade var jag rätt besviken över att det inte kommit något mail.
    Aja, det är bara att härda ut.

Soontobebride- Jag har faktiskt redan köpt skor och strassdiadem men nu har jag ju verkligen ingen aning
    om hur det kommer att passa till klänningen. Nu har jag börjat titta efter väska i samma stil som den Jonsar köpt men så blir jag osäker på om den kommer att passa ihop med resten.
    Är klänningen klar?! Åh vad glad jag blir för din skull (och en massa avundsjuk förstås )!

Jonsar02- Vilken fantastisk väska! Var har du hittat den?! Jag är ute efter något liknande men blir osäker på hur färgen kommer att göra sig mot klänningen. Jag är i vilket fall rätt säker på att jag vill ha pärlörhängen (såna som hänger lite) och ett halsband med en lite större pärla som också hänger.

Summan av kardemumman: KOM IGEN NU LANDY!!

• SoonToBeBride2013

Haha, hoppas tiden går snabbt så att du får din klänning snart och slipper längta ihjäl dig! Kul att du hittat lite accessoirer, hoppas det passar bra till klänningen sedan ;)

Tack!! Det känns lite overkligt, hoppas den levereras snart så att man får veta hur slutresultatet blev! Jag jobbar dock under dagarna så gissar att jag kommer att ha en lapp i brevlådan en kväll och sedan får prata med leveransbolaget.. har ingen aning om hur det fungerar dock.... Spännande!!!!!

MoMo skrev 2013-03-24 14:22:23 följande:
    Men allvarligt, inatt drömde jag att jag fick ett mail från Landy som undrade om jag ville ha "sash and beads on the tulle over the lace"

Soontobebride- Jag har faktiskt redan köpt skor och strassdiadem men nu har jag ju verkligen ingen aning
    om hur det kommer att passa till klänningen. Nu har jag börjat titta efter väska i samma stil som den Jonsar köpt men så blir jag osäker på om den kommer att passa ihop med resten.
    Är klänningen klar?! Åh vad glad jag blir för din skull (och en massa avundsjuk förstås )!
  • MoMo

Nä det där undrar jag också över hur det funkar. Jag är osäker på om jag lämnat mitt telefonnummer och hur ska dom annars kunna höra sig för när jag kan ta emot leveransen? Min förhoppning är att dom mailar mig i natt och kommer senast fredag eftersom jag är ledig denna veckan. (kommer inte att hända men jag vill ju hoppas lite )
    Glöm inte att posta bild sedan Soontobebride!

• PimPim83
    MoMo skrev 2013-03-24 14:49:48 följande:
    Nä det där undrar jag också över hur det funkar. Jag är osäker på om jag lämnat mitt telefonnummer och hur ska dom annars kunna höra sig för när jag kan ta emot leveransen? Min förhoppning är att dom mailar mig i natt och kommer senast fredag eftersom jag är ledig denna veckan. (kommer inte att hända men jag vill ju hoppas lite )
    Glöm inte att posta bild sedan Soontobebride!
    Som jag förstod det på TNT som levererade min klänning från Landy så gör de alltid ett försök att lämna klänningen hemma hos mottagaren först. Om ingen är hemma vid första försöket lämnar de en lapp och så får man ringa upp och komma övererns om när/var de ska lämna paketet.

För min del förvarnade de inte om att de skulle komma, utan det ringde bara på dörren en dag vid 12-tiden och där stog en kvinna med ett paket. Den enda ledtråden jag fick om att de kanske skulle dyka upp den dagen var att det stog "out for delivery" när jag sökte på mitt kollinummr på TNT:s hemsida.
  • trixie71

Min klänning befinner sig iallafall i Europa just nu :)
    Ser på DHL att paketet har lämnat Leipzig, Tyskland, igår..... håller tummarna för att det hinner fram innan påskhelgen så det inte fastnar en massa dagar i onödan hahahaha :)

• SoonToBeBride2013

Okej, det låter bra. Jag kommer mest troligt inte att vara hemma när de dyker upp första ggn så hoppas man kan lösa leveransen snabbt på annat sätt då :) Woooohooo!

PimPim83 skrev 2013-03-24 16:17:46 följande:
    Som jag förstod det på TNT som levererade min klänning från Landy så gör de alltid ett försök att lämna klänningen hemma hos mottagaren först. Om ingen är hemma vid första försöket lämnar de en lapp och så får man ringa upp och komma övererns om när/var de ska lämna paketet. foralltidvi.blogspot.se/
  • trixie71

Monday, March 25, 2013 LocationTime  17 With delivery courier STOCKHOLM - SWEDEN 08:19
    SWEEEET !!!!
    Gissa om det pirrar nu :)

• Yousofin

Nu är min klänning i Tyskland . Hoppas den snart är här....

Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?