• MoMo

Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?

Inga tider är som väntans tider sägs det men jag tror jag håller på att gå upp i atomer av
    nyfikenhet och spänd förväntan på att få se min kinaklänning från Landybridal.

Jag betalade den i februari och tillverkningstiden skulle vara 40 dagar så nu borde jag
    ha ungefär 10 dagar kvar av väntan innan jag får någon form av besked om den.
    Är det någon fler som väntar på leverans som är lika otålig som jag?

Jag tycker det vore roligt att hålla lite kontakt med andra som väntar och kanske
    sedan lägga in bilder på klänningarna vi väntat på.

• Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?
  • Fröken Finemang

jag betalade min 26 februari, köpte den på ebay,
    det beräknas ta ca 4 veckor att få den färdig å sen ska den skickas, men jag vill ha den NU! 

• MoMo

Välkommen in i klubben Fröken Finemang! Det känns som en mindre evighet till
    leveransdagen. Har du haft någon kontakt med säljaren om hur jobbet med klänningen
    går?

• mimmi

Ooooooh!!! Fick precis meddelande från DHL (anmälde min adress på deras sida när jag sökte på trackingnummret) att den gått förbi tullen i Stockholm nu!!!

Oooh, då booorde den ju komma fram till mig imorgon? Absolut senast måndag kan jag tycka! :P

Hoppas verkligen på att den är underbar!! Provade orginalet (alfred angelo) och började nästan gråta!

Personalen blev alldeles tagen oxå.. (sen kanske det var show för att få sälja, men tror inte det) så är den bara 80% så wow så är jag mer än nöjd!!

• jonsar02

Jag beställde min klänning igår från ett företag. De sa att jag måste vänta till slutet av maj inan den borde vara klar. Men som flera av er har skrivit: jag vill ju ha den nu!!!!!!!!!!

• MoMo

Mimmi- Åh vad glad jag blir! Hoppas att den kommer idag!

Jonsar02- Ja man skulle ju helst vilja ha beställningen i samma stun man betalat så man slipper
    väntan och alla tankar man har efter vägen. Hoppas att din beställning går snabbt!

• PimPim83
    MoMo skrev 2013-03-20 06:37:11 följande:
    Oskarsdotter- Skönt att ha fått den iallafall, synd bara på ändringarna.

Jag mailade dom ang min klänning och leveranstiden och fick svar:

"
    thanks for your email

now your dress is in processing and everything is fine

no worries,as your wedding is in May,so we will have enough time to make your dress stunning and we can let you receive it in April

any news about it,i will inform you"

Jag hoppas verkligen att den kommer i början av april som förväntat men vet inte riktigt vad jag ska tro
    enligt mailet. :-/
    Jag fick nästan exakt samma svar ordagrant när jag undrade hur det gick med min klänning jag beställde från Landy. Jag beställde i januari och fick i mailsvar veta att den skulle vara klar i början av mars, men sen kom den ändå 11 februari! Så Landy kan övveraska. Flört Nu är ju dock deras högsäsong så man kanske inte ska hoppas allt för mycket på att få den tidigare.

Nu har jag nästan bestämt mig för att beställa en klänning till från Landy och håller på och maila med "Ella". Jag blev nöjd med den första klänningen, men är lite osäker på om jag passar i modellen bara.
  • MoMo

PimPim 83- Hoppas verkligen att dom överraskar mig (positivt that is!) .
    Har du kanske någon bild på klänningen du fått? Jag är galet nyfiken på hur min kommer att
    bli eftersom jag inte beställt ur deras ordinarie sortiment.

• PimPim83

Här är en bild på min klänning jag beställde från Landy och en bild på originalet (jag tog dock bort blomman i midjan). Har ingen bild när jag har klänningen på mig eftersom jag är höggravid nu.  Flört

Vet att det syns lite dåligt eftersom jag fotat en vit klänning mot en vit bakgrund, men jag hade ingen annanstans att hänga klänningen.
  • MoMo

Pimpim- Men du vad fin den var! Hoppas verkligen att min kommer att hålla samma
    wow effekt!

• jenniferochaugust

Jag har fått bilder på mina klänningar skickade från Dinobridal!
    Jag har postat detta i en annan tråd så ni kan ju titta i "Daniiels" tråd där hon ger tips/råd om Kinaklänningar om ni vill se vilka ändringar jag bett om osv. För jag är till 90% nöjd, men har bett dem korrigera lite saker så att klännningarna blir mer lika originalbilderna.
    Det här är alltså två festklänningar, min brudklänning är inte klar än. Den rosa klänningen ska jag ha på ett bröllop i juni och den mintgröna på ett bröllop i augusti (med högtidsklädsel som klädkod).
    Dinobridal kommer att skicka klänningarna (förhoppningsvis hinner de trots alla ändringar jag bett om) någon gång i slutet av nästa vecka. Om jag blir nöjd kommer jag även att beställa mina tre tärnklänningar från dem. Men det bådar gott måste jag säga!

Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?