• MoMo

Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?

Inga tider är som väntans tider sägs det men jag tror jag håller på att gå upp i atomer av
    nyfikenhet och spänd förväntan på att få se min kinaklänning från Landybridal.

Jag betalade den i februari och tillverkningstiden skulle vara 40 dagar så nu borde jag
    ha ungefär 10 dagar kvar av väntan innan jag får någon form av besked om den.
    Är det någon fler som väntar på leverans som är lika otålig som jag?

Jag tycker det vore roligt att hålla lite kontakt med andra som väntar och kanske
    sedan lägga in bilder på klänningarna vi väntat på.

• Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?
  • PiaB

Min klänning kom igår och den var så hysteriskt fin! Den kom till jobbet och det var mycket åååhhhh och jag vill också bland barn och kollegor. Som allt annat jag köpt på eBay var den bättre än förväntat och ser inte ett dugg plastig eller "billig" ut Nu ska vi bara komma i form och spara pengar och bestämma ett nytt datum

• PiaB

MoMo, mina accessoarer är klara och tärnklänningarna köpta. Det var iofs inte så svårt eftersom jag ska ha silverfärgade skor och silversmycken. Har köpt på mig när jag hittat något som känts perfekt.

• MoMo

Bådar Gott med fin klänning PiaB! Har du någon bild du vill lägga ut?

Härligt PimPim, då räknar vi med dig en omgång till!

• PiaB

Här är den. Originalet är till vänster som man förstår. Förhoppningsvis ser den ut lite mer som på modellbilden med underkjol och ordentligt snörad på kroppen. Jag är iallafall mer än nöjd och hoppas ni också blir det med era klänningar

• MoMo

Men du, den var riktigt fin! Förstår att det måste klia i fingrarna att få bära den!

• SoonToBeBride2013

Jag har väntat med accessoirer och annat som ska matcha klänningen tills dess jag fått hem den, vill vara helt säker på att det blir klänningen jag beställt först :) Jag har dock börjat kolla på accessoirer och sparat bilder och sidor på det som jag vill beställa, så gör jag det sedan när klänningen kommit.

Fick förresten mail igår från Landy att min klänning är klar!!! :D :D :D

MoMo skrev 2013-03-23 14:25:43 följande:
    Nä hörrni, nu har jag varit på shoppingrunda och kan bara konstatera att den där klänningen
    får lov att komma nu. Det känns som om alla andra kläder och accesoarer ska matcha den
    så den får gärna komma nu så jag kan gå bananas i affärerna!
    Tiden verkar ha dragit ner på takten rejält och april känns som en evighet bort.
    Hur har ni andra gjort med resten av kläderna i väntan på klänningen? Har ni handlat
    färdigt accesoarer och kläder till resten av brudföljet?
  • PimPim83
    SoonToBeBride2013 skrev 2013-03-24 10:18:23 följande:

Fick förresten mail igår från Landy att min klänning är klar!!! :D :D :D

Härligt! Skrattande

Min första klänning från Landy kom på 4 dagar så vi får hoppas att det inte dröjer så lång tid tills klänningen är hemma hos dig.
  • jonsar02

MoMo: jag förstår din önskan att klänningen ska komma nu så ddu kan börja shoppa. Jag längtar som sjutton efter min klänning som förhoppningsvis ska komma i slutet av maj. En del av mina assecoarer är redan klara. Jag fick ett pärlhalsband och pärlörhängen av min blivande i julklapp som han hoppades att jag skulle vilja bära på vårt bröllop. De var jättefina så hans önskan om att jag ska bära dom på bröllopet är inte svårt att uppfylla.
    Mitt problem är skor!!! Jag ska ha en knälång klänning och vi ska viga oss på min barndoms strand så jag har ingen aning om vad jag ska ha för skor. Jag funderar på fina sandaler till vigseln på stranden och pumps till festen som ska vara i en bygdegård.

• jonsar02

Jag vet att det är en klänningstråd men jag måste bara få visa min väska som jag hittade i en secondhand butik och som jag kommer att ha under bröllopet. Jag älskar väskor så det är en viktig del för mig och just den här är från ca 1950-talet och i superfint skick.

Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?