• MoMo

Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?

Inga tider är som väntans tider sägs det men jag tror jag håller på att gå upp i atomer av
    nyfikenhet och spänd förväntan på att få se min kinaklänning från Landybridal.

Jag betalade den i februari och tillverkningstiden skulle vara 40 dagar så nu borde jag
    ha ungefär 10 dagar kvar av väntan innan jag får någon form av besked om den.
    Är det någon fler som väntar på leverans som är lika otålig som jag?

Jag tycker det vore roligt att hålla lite kontakt med andra som väntar och kanske
    sedan lägga in bilder på klänningarna vi väntat på.

• Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?
  • trixie71
    MoMo skrev 2013-03-19 12:57:05 följande:
    Har du beställt en ur deras sortiment tycker jag ju ändå att det borde gå att få den
    liite snabbare. Men du fick alltså inte något preliminärt datum från dom?
    Jag beställde en ur ordinarie sortiment men måttbeställde :)

Fick inget preliminärt datum från dem men idag har jag fått mail om att klänningen är skickad !!!
    Iiiiiiiiiiiii , nu vill jag verkligen se den :)
  • Fröken Finemang
    MoMo skrev 2013-03-21 07:03:51 följande:
    Välkommen in i klubben Fröken Finemang! Det känns som en mindre evighet till
    leveransdagen. Har du haft någon kontakt med säljaren om hur jobbet med klänningen
    går?
    Jag har mailat å frågat hur det går hihi och fick tllsvar:

kära vän, det tar ca 3-4 veckor att sy din klänning, vi skickar kort innan vi skickar den.
    bla bla bla

typ.. så jag hoppas kunna få nått kort nästa vecka? å att de skickar den veckan efter å ja... Håll tummarna!

(drömmer om klänningen varannn natt, å det är alltid nått jädra fel med den i drömmen hihi) 
  • MoMo

Fröken Finemang- Ja det där med drömmar känner jag igen, jag drömde att jag fick en
    smutsig och trasig klänning och det var verkligen inga småfel på den klänningen. Måtte
    man inte vara synsk!

Förstår det PiaB! Jag är galet nyfiken på allas klänningar och hoppas att alla blir nöjda
    så det bådar gott för när jag får min.

jenniferochaugust- Jag tycker dom verkar superfina! Jag tror att det är svårt att få en
    riktigt bra uppfattning innan man sett dom IRL så jag tror att när jag väl får korten
    (OM jag får några) så kommer jag godkänna den bara för att få den så snart som
    möjligt och får göra ev justeringar i Sverige.

Trixie- Jag håller tummarna att den kommer snart! Känns som en evighet att vänta på
    leveransen men när man vet att den är på väg måste man vara ännu mer på spänn.

• SoonToBeBride2013

Haha, ja brudar som väntar på sina brudklänningar är nog inte de enklaste kunderna att ha ;)

Jag har mailat dem och frågat om klänningen nu, får se vad de säger. Egentligen har jag inte bråttom utan föredrar att de gör ett bra jobb, men längtar verkligen tills den ar klar!

MoMo skrev 2013-03-20 21:41:03 följande:
    SoonToBeBride2013- Hoppas att du får den snart, jag mailar nästan varje vecka till dom (eftersom de där
    frågetecknen aldrig verkar ta slut) så snart skickar dom nog 3 kilo ris istället för en klänning.
    Jag tror ändå att dom är vana vid att kunder hör av sig för att kolla av hur det går med deras
    beställningar och det får dom ju nästan räkna med dels för att det är blivande brudar vi talar om
    och dels för att om man lägger en order per mail så finns det ju inget annat sätt att hålla sig
    uppdaterad på. Hoppas att den dyker upp snart (och att du kanske kan dela med dig av någon
    bild på klänningen).
  • jenniferochaugust

MoMo Ja, det är omöjligt att säga hur de blir innan jag provar dem. Jag vet ju själv hur det är när man provar kläder, särskilt brud- och festklänningar. De kan se jättetråkiga och konstiga ut på galgen. Men när man provar dom så är de helt fantastiska, eller tvärtom. Jag hoppas verkligen att passform och storlek är rätt, drog åt måttbanden ordentligt så de bör sitta lite tajt. Men med 5 månader kvar till bröllopet hoppas jag på att ca 4-5 kilo försvinner :) Jag bad Dinobridal att fylla på med mer tyll på den mintgröna och mer blingbling på den rosa klänningens skärp. Sen är jag nöjd :)

• jenniferochaugust

Fröken Finemang Jag drömmer också om klänningen/klänningarna varje natt. Så jobbigt! Jag längtar så till jag får en bild på brudklänningen så jag vet ungefär vad jag har att vänta. Jag har hela tiden tänkt "men vad kan gå fel", fast nu när jag gått igenom de flersta Kinaklänningstrådar så inser jag att ALLT kan gå fel. Men det känns som att jag har en bra dialog med Dinobridal och att de vill att jag ska bli nöjd, så jag känner mig relativt trygg. Dessutom tycker jag att de två festklänningarna ser fina och välsydda ut. Då kan jag nog anta att min brudklänning ocks är det.... Hoppas jag :)

• mimmi

Min kom igår!!!! total tid 3,5vecka! Bra jobbat!

Den är välsydd, jättefin, lagomt lång..

MEN, helt annan passform (a-linje istf dropwaist), nåt slags brett bälte i midjan, för lite fluff i kjolen samt lite för stor..

Tror det går att ordna med lite insömnad samt underkjol! Måste bara ställa om hjärnan lite!

Visar bild i kinaklänningstråden så snart jag kan!

• PimPim83

Igår skickade jag ett mail till Landy om att jag vill beställa en till klänning från dem. Inget svar i natt eller ännu. Lite underligt. Brukar alltid få svar under natten när jag har mailat dem.

• MoMo

Nä hörrni, nu har jag varit på shoppingrunda och kan bara konstatera att den där klänningen
    får lov att komma nu. Det känns som om alla andra kläder och accesoarer ska matcha den
    så den får gärna komma nu så jag kan gå bananas i affärerna!
    Tiden verkar ha dragit ner på takten rejält och april känns som en evighet bort.
    Hur har ni andra gjort med resten av kläderna i väntan på klänningen? Har ni handlat
    färdigt accesoarer och kläder till resten av brudföljet?

Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?