• mirre01

ska vi tappa 5 kilon tillsammans tom 20 nov

jag har gett mig tusan på att mina 5 kilon skall bort, är det någon som vill hänga med på en diet med start den 20/9 tom 20/11 allstå 5 kilo på 2 månader ?

lets go  

• Svar på tråden ska vi tappa 5 kilon tillsammans tom 20 nov
  • Ri 2013
    mirre01 skrev 2012-09-18 21:38:57 följande:
    jag har gett mig tusan på att mina 5 kilon skall bort, är det någon som vill hänga med på en diet med start den 20/9 tom 20/11 allstå 5 kilo på 2 månader ?

lets go  
    Vad är planen då? Jag kan tänka mig att haka på:)
  • L och J

Jag hakar på!
    Har gått upp några kilo efter semestern, och har magproblem så jag måste ändå börja lägga om matvanorna!
    Och har en sån där blå boll, träningsboll du vet? den ligger under bordet och dammar.. haha.
    Måste komma igång nu!

Vad för diet är det du ska köra?? 

• javas

Jag är på! Dock var det 2 månader för mig med start igår ;)

• mirre01

Planen i tråden är att motivera och hejja på varandra. Även om de går skit kan man skrika ut det och få peppning ja ska ge allt för att gå ned 5 kilo trotts att jag hoppar på kryckor nu

• mirre01

Upp och damma av den blå bollen och kör hårt jag har en agresiv sjukdom so härjar just nu så ska själv försöka använda min gröna boll och skutta på 25min promenad minst 1gång om dagen är målet. Och sluta små äta hela tiden

• Sjörå

Jag är på. Peppning är alltid bra. Fast nu mäter jag mig istället för väger men det går väl bra ändå hoppas jag.

• Mizziz

Jag hänger på! 5 kilo är en bra start. Jag vill ha tappat 10-15 kilo innan mitt bröllop som jag planerar till augusti september!

Vad äter ni och vad tränar ni?

Själv försöker jag dra ner på kolhydraterna, men inte helt. Givetvis bort med sötsaker och onyttigheter och ersätter det med frukt. Sen så tränar jag box/styrka, springer och promenerar.

Någon mer som har ett planerat bröllop som mål?

Nu kör vi tjejer! Skrattande

• mirre01

mitt mål är igentligen 8-10 kg men då jag är lite rörelsehindrad i livet satsar jag på 5 till en början,  vill inte sätta för tufft mål så man tröttnar på vägen eller blir besviken om man misslyckats, ja kommer promenera mycket även på gym då, ska försöka räkna kalorier och ligga på ca 1400 kcal om dagen och även  sluta med sötsaker :) 

klar det är okey att du är med fast du möter dig :) vad kul att ni hakar på :)

idag ska jag senare ikväll försöka ta en liten promenad med hunden och kryckorna !  

• eml33h

Vi har en sjukt bra grej på jobbet under september månad - Motionskampen!
    Jag jobbar på en statlig enhet som finns över hela Sverige och september varje år tävlar vi mot de andra kontoren om vilka som har motionerat mest under månaden.
    Minst 20 minuters sammanhängande motion och max 120 min är det man kan få poäng för, tex. 2 st 35 minuters promenad ger 70 poäng osv.
    Man fyller själv i ett program hur mycket man motionerat varje dag (syftet faller dock om det finns någon som fuskar..) och programmet räknar ut ett medelvärde/antalet anställda på kontoret.

Jag tycker att det funkar hur bra som helst, tävlingsmänniska som jag är.

Kanske går att införa här på något vis?
    Tex. att man varje dag skriver hur länge man tränat (vare sig det är en promenad, ett spinningpass eller spela badminton - allt räknas!)
    Vet av erfarenhet att det känns otroligt bra att få "fylla i" hur duktig man varit. De dagar man inte får fylla i några motionsminuter peppar en till att göra bättre nästa dag.

Nu kanske detta inte faller någon i smaken, det var bara ett förslag.

Svar på tråden ska vi tappa 5 kilon tillsammans tom 20 nov