ska vi tappa 5 kilon tillsammans tom 20 nov
jag har gett mig tusan på att mina 5 kilon skall bort, är det någon som vill hänga med på en diet med start den 20/9 tom 20/11 allstå 5 kilo på 2 månader ?
lets go
jag har gett mig tusan på att mina 5 kilon skall bort, är det någon som vill hänga med på en diet med start den 20/9 tom 20/11 allstå 5 kilo på 2 månader ?
lets go
Denna vecka går det inte alls bra för mig. Jag är hemma och sjuk och rör mig därför alldeles för lite och äter felaktigt. Köpte lite choklad för att trösta mig i min sjuka ensamhet. Den bra nyheten är att jag köpte en balansboll igår med träningsinstruktioner så såfort jag blir bra ska jag börja träna på den på kvällarna. Mest för att öka stabilieteten i ryggmusklarna då jag har nackproblem och ett ganska stillasittande jobb.
Plankan är verkligen sjukt jobbig! Men ack så bra!
Gör den jag med, fast ej på knäna. Brukar även göra "sneda" eller vad det kallas.
Jag började med att köra så länge jag bara orkade, tills jag kom upp i 3 minuter.
Första gångerna krävdes det 5-6 omgångar men nu pallar jag 1½ minut i två omgångar.
Sjörå, trist att vara sjuk, krya på dig!
Du kanske skulle ha en balansboll på jobbet å sitta på istället för vanlig kontorsstol?
Vi har två stycken på jobbet som vi brukar turas om att använda. Skitbra!
Dessutom har vi höjbara skrivbord och det kan vara skönt som omväxling.
För att inte tala om pausgympan :D Jag måste ha världens bästa jobb!
vill verkligen beröma er allihoppa va vi kämpar på bra :) idag har de ej vart nåt promenad för mig men de vart 30 min igår har packat inför flytt & städat för fullt idag så lat har jag inte varit iaf :)
Eml33h - Ja mitt mål är ju plankan 1 min x 3 =) på god väg iallafall. Ska strax lägga mig på kontorsgolvet och planka =)
Mirre - Städning bränner också kalorier!
Igår blev det 90 minuter grubbträning box/styrka och det känns i kroppen idag. men gott=)
Idag blir det nog inte så mycket då vi måste röja ur garaget och fönstrena hemma då vi ska byta alla fönster i huset till helgen.
Ha en super torsdag och kom igen nu tjejer! Planka med mig!
Har nu en vecka med hårdplugg framför mig, kommer bli svårt att ta sig tid till motion men samtidigt är det nog bra om man rensar huvudet lite emellanåt. Ska iaf se till att ha skalade morötter i kylskåpet så man har något nyttigt att snaska på. Börjar känna mig lite stressad inför november, har inte gått ner något mer i vikt sedan sist och vet inte riktigt vad jag ska göra för att komma igång igen. Jag behöver motivation!
och jag är förkyld ska dock försöka promenera
För mig går det inte alls bra med viktnedgången! :(
Vågen står stilla och jag blir frustrerad... Men istället för att tänka: "Vad fan, ge järnet", så tänker jag: "Varför försöker jag ens..."...
Har INTE återgått till att äta godis.. Vilket jag är stolt över! Men däremot så känns det inte kul och motiverande att träna... Vill ju se resultat på vågen med...
Vissa vänner säger: "Ingen fara, du har bara fått muskler istället och de väger mer..." Medan en annan klok vän påpekade att jag troligen inte får så mycket muskler av att träna kondition..
Alltså, visst märker jag skillnad på kroppen! Jag orkar mer, jag är inte lika trött, kläderna hänger lite mer.. Så till viss del kan jag tänka mig att jag har fått muskler.. Jag menar, jag gick från att sitta på arslet i soffan och äta godis varje dag till att träna 2 - 3 ggr i veckan.. Så även om det är kondition så är det nog lite muskler som jag fått... Men knappast så det märks på vågen..
Vissa vänner sa också att det var viktigt att träna olika saker.. Men det gör jag ju... Och i konditionsträning tror jag inte det är så viktigt med det.. Eller?? I vilket fall tror jag inte kroppen har vant sig på 2 veckor med liknande saker..
Nej, jag tror att det är mina portionsstorlekar och hur ofta som jag äter som jag behöver se över...
Äta mindre portioner och oftare.. Inte slarva med maten som jag lätt gör.. (t.ex. är klockan 13.30 och jag har inte ätit frukost ännu eftersom jag ska äta lunch ute vid 14).. Dessutom behöver jag nog minska kolhydraterna än ett snäpp... Att jag får i mig tillräckligt är jag inte orolig över.. Men ska skippa bröd och hålla mig till knäcke till att börja med..
För mitt mål - det ska jag banne mig nå!!!
ni alla är så duktiga, sj har jag vartit urusel sista 5 dagarn, jag har festat vart på kallas & middag och ingen motion alls så lång ögat nåt
Trots att allt kändes väldigt jobbigt tidigare i veckan så visade faktiskt vågen -1 kg från förra veckan... Så sedan starten 23/9 har jag gått ner 4 kg... Varje hekto neråt känns som en stor vinst på lotto!
Lycka till, till oss allihop nu när det är dags för en ny vecka!