• mirre01

ska vi tappa 5 kilon tillsammans tom 20 nov

jag har gett mig tusan på att mina 5 kilon skall bort, är det någon som vill hänga med på en diet med start den 20/9 tom 20/11 allstå 5 kilo på 2 månader ?

lets go  

• Svar på tråden ska vi tappa 5 kilon tillsammans tom 20 nov
  • mirre01

igår va jag ute och red  tim va lycklig då jag inte gjort d epå år för min sjukdom, idag när ja vakna var ja dock mindre lycklig av smärtan :S

• JochP

Hej! Vad duktiga alla är. Tänkte fråga om jag också kunde få haka på här. Har börjat på egen hand och försöka gå ned fem-sex kg. Gick ned ett kilo, men nu går det så dåligt. Jag har spårat ur och skulle behöva pepp. Tänkte väga mig en gång i veckan, fredagar. Äta så nyttigt som möjligt, undvika sötsaker och röra mig mer än vanligt. Oh,vad enkelt det låter! Men så svårt.

• Sjörå

Jag skulle ju inviga min balansboll idag men det har jag helt enkelt struntat i. Efter att ha cyklat en mil idag och promenerat i 20 minuter kändes det lite onödigt. Som vanligt cyklade jag vilse men fick på så sätt en extrra tur på 2 km. Jag cyklar i tjänsten så därför kan det blir några extra kilometer per dag.

• mirre01

bra jpobbat igen sjöråd blir impad

• Sjörå
    mirre01 skrev 2012-10-10 22:00:49 följande:
    bra jpobbat igen sjöråd blir impad
    Tack, och jag blir så väldigt inspirerad av dig. Som kämpar på trots kryckor och värk. Och så klart av alla andra.
  • mirre01

aaww, det va fint sagt, :) har ställt mig på vågen nyss och lyckas gått ned 0,5 ett litet steg på en vecka men absolut bättre än ingen :) 

• lordoz

Idag visade vågen på -2 kg.. Så sedan starten i början på september så har jag gått ner 6 kilo. Det betyder att jag har uppnått denna gruppens mål, men jag tänkte stanna kvar i alla fall, om det är okej?

Jag har fortfarande 31 kilo kvar till bröllopet som jag vill bli av med. Så tar gärna emot pepp och läser er andras inlägg för att bli mer peppad..

Hur går det för er andra?

• Sjörå
    lordoz skrev 2012-10-14 17:05:21 följande:
    Idag visade vågen på -2 kg.. Så sedan starten i början på september så har jag gått ner 6 kilo. Det betyder att jag har uppnått denna gruppens mål, men jag tänkte stanna kvar i alla fall, om det är okej?

Jag har fortfarande 31 kilo kvar till bröllopet som jag vill bli av med. Så tar gärna emot pepp och läser er andras inlägg för att bli mer peppad..

Hur går det för er andra?

Jösses, det var inte dåligt vad du har gått ner. Jättegrattis. Även om det inte var jag som startade tråden så tycker jag helt klart att du kan få vara med ändå. Du har ju inte nått ditt slutmål och ju mer pepp man får desto bättre går det tycker jag.

För egen del går det sådär numera. Jag har ätit lite koldhyderater denna vecka, men imorgon är det ny dag och helt slut på sådana. Det roliga är att jag igår köpte en kofta i storlek L. Stor storlek för de flesta men för mig som tidigare i sommar har haft XXL på tröjor är detta ett gigantiskt framsteg.

• lordoz
    Sjörå skrev 2012-10-14 21:57:52 följande:

Jösses, det var inte dåligt vad du har gått ner. Jättegrattis. Även om det inte var jag som startade tråden så tycker jag helt klart att du kan få vara med ändå. Du har ju inte nått ditt slutmål och ju mer pepp man får desto bättre går det tycker jag.

För egen del går det sådär numera. Jag har ätit lite koldhyderater denna vecka, men imorgon är det ny dag och helt slut på sådana. Det roliga är att jag igår köpte en kofta i storlek L. Stor storlek för de flesta men för mig som tidigare i sommar har haft XXL på tröjor är detta ett gigantiskt framsteg.

Grattis till de minskade storlekarna i kläderna. Jag förstår precis hur du känner det. Otroligt duktigt av dig att kommit från XXL till L på så kort tid! Du inspirerar mig! Och säkert flera andra med.

Du skriver att du ätit lite kolhydrater, äter du inte kolhydrater alls? Eller varför tycker du att det är en ny vecka nästa vecka?
  • Sjörå
    lordoz skrev 2012-10-14 22:18:59 följande:
    Du skriver att du ätit lite kolhydrater, äter du inte kolhydrater alls? Eller varför tycker du att det är en ny vecka nästa vecka?
    Jag äter enligt lchf och ska försöka att inte äta kolhyderater alls. Ibland går det väldigt bra och jag är strikt och som nu så går det sämre. Åt en äppelpaj i helgen samt drack en cider. Men nu måste jag återgå till att vara strikt och inte äta livsmedel med mer än 5g kolhyderater per 100 g livsmedel. Så därför är det en ny vecka.
Svar på tråden ska vi tappa 5 kilon tillsammans tom 20 nov