• Ekna

Brudklänningar och skor 2013

Tänkte vi kunde samla både inspirations bilder och bilder på våra egna klänningar och skor till den stora dagen. Då jag skriver från min iPad nu kan Janne lägga upp några bilder men ska försöka då upp lite imorgon :)

• Svar på tråden Brudklänningar och skor 2013
  • 20140222

Så fina klänningar ni alla har!

• Madicken
    HannaP skrev 2013-06-27 23:23:15 följande:

Den här klänningen har jag köpt, den kommer hem till butiken om ca 1 månad. 28 september är det dags att bära den!

De vita skorna är tänkt till själva vigseln, lila ballerina blir mina festskor!
    Jättefina skor!
  • Tessla

Har fått bilder från sömmerskan i England på min klänning samt tärnornas... :) Hoppas bara de passar nu ! 
    första bilden bakifrån....

• lovisas

Här är min klänning/bukett/skor/frisyr. Klänningen var inte insydd vid provning så den sitter lite längre ned på bilderna än vad den gör idag.

Buketten vill jag ha en som liknar den gröna med påfågelfjädrar - men jag vill ha lite mer av de rosa/röda färgerna vid sidan om. Tror det kan bli snyggt!

I håret vill jag ha den stora liljan i vinrött istället för vitt - klänningen är ivory och jag har guldblont hår så jag tror att det är bättre med vinröd än vit. Vad tror ni?

• lovisas
    stormhelen skrev 2013-06-27 23:17:32 följande:

Sedan jag la upp bilder här för många månader sedan, så har jag hunit ändra mig nästan helt och hållet. (Bara klänningen som är den samma).

Gifter mig om 2½ månad.

Så detta ska jag nu ha på mig på den stora dagen.

Åh så klänning, och fint hårsmycke! "Något blått" antar jag? Flört
  • stormhelen
    lovisas skrev 2013-07-03 14:25:40 följande:
    Åh så klänning, och fint hårsmycke! "Något blått" antar jag? Flört

Ja, precis. Hårkammen blir "någott blått."

Jag är jätte nöjd med den. =D

Din klänning är jätte fin och den passar dig väldigt bra.

Jag tror att både en vit och en röd lilja kommer att passa bra. Där är det nog mest smaken som avgör. Ta den du känner dig finast i. Har du rosa/röda toner i din brudbukett så tror jag nog att en rödlilja passar utmärkt att ha då den tar upp färgerna i din brudbukett och på så vis knyter ihop allt. Glad

• Inka

Åh vad rolig tråd! Väldigt inspirerande att se allas bilder. Det här ska jag ha på mitt bröllop om ca 1 månad. Håret ska dock vara halvuppsättning med med stora mjuka lockar och så ska jag fästa en slöja med ett hårsmycke.

• Kala
    Pagnie skrev 2013-04-23 21:28:40 följande:
    Så tjejer nu har min klänning äntligen hittat hem. Vet att det var någon i denna tråden som ville se den så nu äntligen ska ni få göra det tänkte jag :D

Vilken otroligt vacker klänning! Fantastiskt fint liv, kjol och snörning. Den sitter som en smäck på dig!
  • Pagnie
    Kala skrev 2013-07-04 14:42:32 följande:
    Vilken otroligt vacker klänning! Fantastiskt fint liv, kjol och snörning. Den sitter som en smäck på dig!

tack så mycket :D
  • Mandala

Ska se om jag lyckas få in ett par mobilbilder, en på klänningen o en på skorna. Får ursäkta att det är så myket i bakgrunden på klänningsbilden. Klänningen är inlämnad och ska sys in lite och kortas. Imorgon ska jag in och prova den för sista gången. Sen låter jag den hänga i butiken till dagen innan så den hänger på ett säkert ställe

• afturelding

Här är mina skor och klänningen =) 

Svar på tråden Brudklänningar och skor 2013