• Ekna

Brudklänningar och skor 2013

Tänkte vi kunde samla både inspirations bilder och bilder på våra egna klänningar och skor till den stora dagen. Då jag skriver från min iPad nu kan Janne lägga upp några bilder men ska försöka då upp lite imorgon :)

• Svar på tråden Brudklänningar och skor 2013
  • rosadröm
    Krystal skrev 2012-09-22 10:46:56 följande:
    Klacken är 8-9 cm, men dom är köpta på Tradera så jag vet inte var hon hittade dom ifrån början...tyvärr. Men dom är av märket Menbur, och det finns lite återförsäljare både på nätet och i butik har jag sett. Nypriset för ett par sådana är 800-1000 kr, men jag fick dessa för 160:-, nya och oanvända
    Vilket kap Cool Tack för tipset. För söka runt lite på nätet.
  • Ri 2013
    Lakinna skrev 2012-09-21 20:36:37 följande:
    Ri 2013 Den klänningen är så fantastiskt fin! Har också funderat på den men bara sett på bilder än så länge! Hade varit kul att se din på! Vad kostade den? Var hittade du den?
    Ja, den är helt underbar. Och vänta till att du tar på den -den känns helt fantastisk på kroppen. Jättelätt (eftersom det är spanskt tyg som är bland det finaste i världen) och den har en inbyggd korsett. Jag köpte den i en brudaffär i göteborg (om du bor där kan jag ge dig namnet). Eftersom det inte är en årsmodell, utan en modell som finns året om, så kan vilken affär som helst som säljer La Sposa köpa hem den om du vill beställa :) Den kostar 17.500 kr. Har än så länge bara lagt handpenning, men så fort jag hämtar den så kan jag lägga upp en bild när jag har den på.
  • L och J
    Ri 2013 skrev 2012-09-22 11:00:18 följande:
    Ja, den är helt underbar. Och vänta till att du tar på den -den känns helt fantastisk på kroppen. Jättelätt (eftersom det är spanskt tyg som är bland det finaste i världen) och den har en inbyggd korsett. Jag köpte den i en brudaffär i göteborg (om du bor där kan jag ge dig namnet). Eftersom det inte är en årsmodell, utan en modell som finns året om, så kan vilken affär som helst som säljer La Sposa köpa hem den om du vill beställa :) Den kostar 17.500 kr. Har än så länge bara lagt handpenning, men så fort jag hämtar den så kan jag lägga upp en bild när jag har den på.
    Har du hämtat din klänning än?
  • pamjofre
    lurigmumin skrev 2012-08-30 17:41:53 följande:
    nu har jag äntligen hittat skor så nu kan jag posta här =D

Här är min klänning

Här är första paret skor

Och andra paret som jag tänkt byta med när fötterna tröttnat

Hej Lurigmumin. Tyckte jätte mycket om dina skor! Var har du köpt dem?
  • Ri 2013
    L och J skrev 2012-10-17 19:12:42 följande:
    Har du hämtat din klänning än?
    Hämtar den på tisdag! Lääängtar :)
  • L och J

Jaaa va roligt! den e jättefin på bilden, du mååste lägga upp bild sen. de e så roligt att se alla vackra klänningar! Blir verkligen inspirerad

• Ri 2013

Kan jag göra (fast den ska fortfarande kortas och sys in, men gör det en månad innan bröllopet som är nästa sommar). Så den kommer inte att sitta helt perfekt ;)
    Har du hittat en klänning?

• L och J
    Ri 2013 skrev 2012-10-19 00:03:07 följande:
    Kan jag göra (fast den ska fortfarande kortas och sys in, men gör det en månad innan bröllopet som är nästa sommar). Så den kommer inte att sitta helt perfekt ;)
    Har du hittat en klänning?
    spännande. jag har hittat några, det kommer bli en sk kinaklänning! kommer beställa minst 2, och hoppas att nån håller måttet. eller helst båda såklart
  • Camilla01
    charlottev skrev 2012-08-27 18:25:18 följande:

klänning nr 1
    Så vacker. varför satt den inte bra?
  • Camilla01
    Oslomyran skrev 2012-08-31 16:00:11 följande:
    Tack Jag tycker att färgen är så fin och rosetten i bak känns lyxig.

Jag har dock tre buketter i lila toner jag väljer lite på, en är ju den på bilden.
    Va? tre alternativ eller är det inte riktiga? den på bilden är så underbart fin.
Svar på tråden Brudklänningar och skor 2013