• Ekna

Brudklänningar och skor 2013

Tänkte vi kunde samla både inspirations bilder och bilder på våra egna klänningar och skor till den stora dagen. Då jag skriver från min iPad nu kan Janne lägga upp några bilder men ska försöka då upp lite imorgon :)

• Svar på tråden Brudklänningar och skor 2013
  • Hoffsennanen Tottoplex
    L och J skrev 2012-08-29 21:24:26 följande:
    va roligt! ja de e långt kvar men vadå, då har man tid att verkligen få det som man vill! se det så Skrattande
    jag va helt uppe i de blå i början, påverkad av allt prat om hur det ska va här på BT.
    Nu känner jag mig lugn igen, och fokuserad. köpte jäkla "diamanter" och tyll på ebay bara för att.. äh.

Men jag har hittat miiiiin klänning! kommer dock ha minst 2 Cool 
    läst att det finns skor man kan färga, fråga i andra trådar bland veteranerna.

hur stort bröllop ska ni ha? 
    Åh när ska ni gänga er?Cool
    Ja just nu känns det som man är uppe bland molnen och surfar lite...hahah!! Men tror det lugnar sig lite efter att vi haft en kväll med föräldrar så vi får strukturerat lite Vill dock ha det snart då detta bröllop är den stora roliga delen att syssla med just nu
    HAHAH!!! Krångel med diamanterna? har ju hört att de är en kvinnas bästa vän?
    Åh vad kul med klänningar!! Jag ska fasen i mig komma i en 36:a (ligger ungefär på 38+ nu)! Och eftersom vi ska utomlands i början av dec. så har jag ett mål dit och sen lite tid till januari då jag kan som belöning börja prova klänningar!

Vi blir nog runt 80 gäster! svårt att skära ner tycker jag....! Och svårt med dessa som nog anser sig vara bjudna...inte lätt detta!
  • L och J

Vilda diskutioner om det hahaha! Jag vill i juli innan jag fyller år igeeeen men han vill i augusti så vi får se hur det blir med det. pratade med nån i en annan tråd om detta och skojja om att ja får väl försöka med "
    -men älskling! jag ska ha pioner i buketten och dom e bäst i juli!" hehe.

ahvisst du, diamanterna kan du få om du vill? ta skiten hahaha.

roligt med resan, och jag får se om jag klarar av att vänta tills december med att beställa klänningen Förvånad 

har helt plötsligt gått upp i vikt, (alltid varit pinnsmal naturligt) och jag skojjar om det när vi typ e i affären.
    "-ääälskling det dallrar!" han säger jag e knäpp.

ursäkta TS att jag hoggade tråden lite,

nu till ämnet. äppelgröna skor? intressant jag ska genast googla. de e killens favoritfärg så det vore nåt.
    återkommer om jag hittar nåt av intresse. hur höga vill du ha?

• Tokig

Det finns flera trådar här på BT med tips på äppelgröna o gröna skor. Googla på typ "äppelgröna skor bröllop" så hittar ni dom. Och rainbow club färgas i alla nyanser.

• Hoffsennanen Tottoplex
    L och J skrev 2012-08-29 21:50:04 följande:
    Vilda diskutioner om det hahaha! Jag vill i juli innan jag fyller år igeeeen men han vill i augusti så vi får se hur det blir med det. pratade med nån i en annan tråd om detta och skojja om att ja får väl försöka med "
    -men älskling! jag ska ha pioner i buketten och dom e bäst i juli!" hehe.

ahvisst du, diamanterna kan du få om du vill? ta skiten hahaha.

roligt med resan, och jag får se om jag klarar av att vänta tills december med att beställa klänningen Förvånad 

har helt plötsligt gått upp i vikt, (alltid varit pinnsmal naturligt) och jag skojjar om det när vi typ e i affären.
    "-ääälskling det dallrar!" han säger jag e knäpp.

ursäkta TS att jag hoggade tråden lite,

nu till ämnet. äppelgröna skor? intressant jag ska genast googla. de e killens favoritfärg så det vore nåt.
    återkommer om jag hittar nåt av intresse. hur höga vill du ha?
    Ja förlåt TS!
    Ja det är inte lätt med datum! Men vi enades väldigt lätt om oktober då vi hatar att stå i så mycket kläder och va helt genomsvettiga!.-)
    Men det med pionerna låter ju som en fantastisk idé! kör på den!!
    Man tackar! Dock är jag inte riktigt någon bling bling tjej
    HAHAHA!!!!! Vilken underbar humor du har!

okej...hrm..de där med skorna... har hittat ett par fantastiska! dock är de just äppelgröna...och jag vill ha lite mer mörkare nyans...nästan oliv men inte så kalla?
    Ska se om jag kan få in en bild...det roliga är att hela tiden när jag letar efter dessa jäkla perfekta skorna så dyker dessa upp heeeeeela tiden! Lite som för att jävlas....
    ska se om bilden lyckas!
    Dessa vill jag i....

fast mer i denna färgen

• L och J
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-08-29 22:05:06 följande:
    Ja förlåt TS!
    Ja det är inte lätt med datum! Men vi enades väldigt lätt om oktober då vi hatar att stå i så mycket kläder och va helt genomsvettiga!.-)
    Men det med pionerna låter ju som en fantastisk idé! kör på den!!
    Man tackar! Dock är jag inte riktigt någon bling bling tjej
    HAHAHA!!!!! Vilken underbar humor du har!

okej...hrm..de där med skorna... har hittat ett par fantastiska! dock är de just äppelgröna...och jag vill ha lite mer mörkare nyans...nästan oliv men inte så kalla?
    Ska se om jag kan få in en bild...det roliga är att hela tiden när jag letar efter dessa jäkla perfekta skorna så dyker dessa upp heeeeeela tiden! Lite som för att jävlas....
    ska se om bilden lyckas!
    Dessa vill jag i....

Jag HATAR kyla, får sjukt ont i kroppen, i knäna. så de e tur att vi båda e sommarfolk!
    Men jag gillar hösten, friska vindar och det luktar på ett speciellt sätt. känns lite mystiskt i luften om du fattar vad jag svamlar om. de e verkligen en härlig årstid, man får gosa in sig i famnen på <3 lite extra.
    alltså haha, jag  är verkligen ingen blinbling tjej heller... och gubben (26år) brukar skojja om, att ja verkligen inte är en kjol-tjej. far runt så mycket. kräks av prydnadssaker och blommigt. jöses, vi får ha svart-vitt bröllop! 

Förvånad nej, men va roligt att dom skorna  förföljer dig hahaha
    snygg och klassisk brudsko modell. jag har roligt nog tittat på exakt samma modell fast vita. kommer säkert ha 4 par skor, för säkerhetsskull. och kanske liiite pga beslutsångest.
    du kanske kan köpa vita och färga dom äppelgröna själv? ja menar du har ju ett ååår och lite till på dig  
  • Sessan6
    CoG skrev 2012-08-27 14:35:19 följande:
    Min brudklänning från Nixa, special edition, modell C866 (från 2011 års kollektion)

Åhh så fin den är. Vart har du köpt den??
  • lurigmumin

nu har jag äntligen hittat skor så nu kan jag posta här =D

Här är min klänning

Här är första paret skor

Och andra paret som jag tänkt byta med när fötterna tröttnat

• Hoffsennanen Tottoplex
    L och J skrev 2012-08-29 22:20:54 följande:
    Jag HATAR kyla, får sjukt ont i kroppen, i knäna. så de e tur att vi båda e sommarfolk!
    Men jag gillar hösten, friska vindar och det luktar på ett speciellt sätt. känns lite mystiskt i luften om du fattar vad jag svamlar om. de e verkligen en härlig årstid, man får gosa in sig i famnen på <3 lite extra.
    alltså haha, jag  är verkligen ingen blinbling tjej heller... och gubben (26år) brukar skojja om, att ja verkligen inte är en kjol-tjej. far runt så mycket. kräks av prydnadssaker och blommigt. jöses, vi får ha svart-vitt bröllop! 

Förvånad nej, men va roligt att dom skorna  förföljer dig hahaha
    snygg och klassisk brudsko modell. jag har roligt nog tittat på exakt samma modell fast vita. kommer säkert ha 4 par skor, för säkerhetsskull. och kanske liiite pga beslutsångest.
    du kanske kan köpa vita och färga dom äppelgröna själv? ja menar du har ju ett ååår och lite till på dig  
    Haha!! mmm...blir väldigt fint med massa tända ljus osv
    Tror du och jag är ganska lika i det där med blommigt ¨de där pillet... Jag vill ha det mysigt..MEN stilrent!
    Fyra skor??? vart hittar du alla fina? Och nej! INTE äppelgröna! usch! mer åt det varma olivhållet typ sa
    jag ju:-P  Men ja...överväger att färga..synd om det går åt skogen bara:-S
    msE skrev 2012-08-29 22:33:58 följande:
    hoffsennanen_tottoplex:

Sitter här o tjuvläser tråden o kom på ett par gröna skor jag sett på brando:
    www.brandos.se/barund-cph/caroline-900110-gre...

tänkte bara tipsa...
    Tack för tipset! lite för mörka dock:-/ hatar gröna skor....det är som att leta efter en nål i en höstack!
Svar på tråden Brudklänningar och skor 2013