• Ekna

Brudklänningar och skor 2013

Tänkte vi kunde samla både inspirations bilder och bilder på våra egna klänningar och skor till den stora dagen. Då jag skriver från min iPad nu kan Janne lägga upp några bilder men ska försöka då upp lite imorgon :)

• Svar på tråden Brudklänningar och skor 2013
  • L och J
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-08-30 18:30:47 följande:
    Haha!! mmm...blir väldigt fint med massa tända ljus osv
    Tror du och jag är ganska lika i det där med blommigt ¨de där pillet... Jag vill ha det mysigt..MEN stilrent!
    Fyra skor??? vart hittar du alla fina? Och nej! INTE äppelgröna! usch! mer åt det varma olivhållet typ sa
    jag ju:-P  Men ja...överväger att färga..synd om det går åt skogen bara:-S
    msE skrev 2012-08-29 22:33:58 följande:
    hoffsennanen_tottoplex:

Sitter här o tjuvläser tråden o kom på ett par gröna skor jag sett på brando:
    www.brandos.se/barund-cph/caroline-900110-gre...

tänkte bara tipsa...
    Tack för tipset! lite för mörka dock:-/ hatar gröna skor....det är som att leta efter en nål i en höstack!

Hej hoff!

Ah ellerhur, mys! Exakt, inget plotter eller prydnader. enkelt och snyggt med en twist av sig själv

Vet inte riktigt vad varm oliv är, och ursäkta att jag var ouppmärksam!!
    men dessa hittade jag på nelly. men dom första du la upp (som liknar mina är snyggare! http://nelly.com/se/skor-kvinna/skor/festskor/nelly-white-label-100306/loki-205932-76/ 

har inte 4 par än hahaa! men jag har sån beslutsångest så det lär ju bli några stycken som jag köper :-P
    länkar sen, snart kommer karln hem och då åker laptopen ihop med en smäll! han säger att jag e beroende av BT haha! snarare bridezilladeluxe och han vill knappt prata om bröllopet än, det är för tidigt säger han. ursäkta?!  jäkla karl. han fattar ju inte hur mycket som ska göras och matchas och planeras och ändras igen :-P (hahaha) 
  • Hoffsennanen Tottoplex
    L och J skrev 2012-08-30 18:45:16 följande:
    Hej hoff!

Ah ellerhur, mys! Exakt, inget plotter eller prydnader. enkelt och snyggt med en twist av sig själv

Vet inte riktigt vad varm oliv är, och ursäkta att jag var ouppmärksam!!
    men dessa hittade jag på nelly. men dom första du la upp (som liknar mina är snyggare! nelly.com/se/skor-kvinna/skor/festskor/nelly-... 

har inte 4 par än hahaa! men jag har sån beslutsångest så det lär ju bli några stycken som jag köper :-P
    länkar sen, snart kommer karln hem och då åker laptopen ihop med en smäll! han säger att jag e beroende av BT haha! snarare bridezilladeluxe och han vill knappt prata om bröllopet än, det är för tidigt säger han. ursäkta?!  jäkla karl. han fattar ju inte hur mycket som ska göras och matchas och planeras och ändras igen :-P (hahaha) 
    Hello yooou

haha...kolla på de sista skorna jag postade innan:-P typ sån! måste väl typ kallas varm oliv?? eller kom jag på en ny nyans??
    De va helt ok pumps! men är så rädd att jag ska börja shippa, då jag har konstiga fötter, så skulle jätte gärna ha ett spänne ngnstanns... Och du, det är helt ok! alla är vi uppe bland molnen så vem hinner läsa så noga??
    Länka jättegärna skorna sen när du väl hittar dem!
    hihi...min mamma säger mer till mig att hålla tyst om bröllop! hon har vetat om det i två veckor och är redan trött på det! hahah!!! Sambon är intresserad ännu dock  
  • L och J
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-08-30 18:54:33 följande:
    Hello yooou

haha...kolla på de sista skorna jag postade innan:-P typ sån! måste väl typ kallas varm oliv?? eller kom jag på en ny nyans??
    De va helt ok pumps! men är så rädd att jag ska börja shippa, då jag har konstiga fötter, så skulle jätte gärna ha ett spänne ngnstanns... Och du, det är helt ok! alla är vi uppe bland molnen så vem hinner läsa så noga??
    Länka jättegärna skorna sen när du väl hittar dem!
    hihi...min mamma säger mer till mig att hålla tyst om bröllop! hon har vetat om det i två veckor och är redan trött på det! hahah!!! Sambon är intresserad ännu dock  
    Jag skulle nog kalla den färgen typ ljus militärgrön! hahaha Tungan ute 
    men snygg är den.
    jag vill också ha ett spänne, mest för att de e sjukt snyggt och jag använder inte klackar annars,
    tycker de e snyggt men stämmer inte in i mitt liv liksom. jobbar inom vården, så de skulle va grannt om jag tog en promenad med en boende i high heels X-)

haha har mor din redan lessnat??

• L och J

Ja tack va snällt msE, försöker hjälpa Hoff med skodilemmat som ni ser här!

men dessa är väl olivfärgade??

http://www.have2have.se/pumps-1/have2have-brands/skor-gina-gron

http://www.zappos.com/product/7894907/color/396

http://www.zappos.com/nina-forbes-apple-green-satin

http://www.zappos.com/nina-forbes-apple-green-satin

http://www.have2have.se/pumps-1/have2have-brands/skor-gina-gron

fattar forfarande inte vad varm olivär för färg Obestämd så Hoff får ursäkta om det blir fel Soligmen vi gör vad vi kan här för att hjälpas åt, de e härligt tjejer!

• Hoffsennanen Tottoplex
    L och J skrev 2012-08-30 20:31:15 följande:
    Jag skulle nog kalla den färgen typ ljus militärgrön! hahaha Tungan ute 
    men snygg är den.
    jag vill också ha ett spänne, mest för att de e sjukt snyggt och jag använder inte klackar annars,
    tycker de e snyggt men stämmer inte in i mitt liv liksom. jobbar inom vården, så de skulle va grannt om jag tog en promenad med en boende i high heels X-)

haha har mor din redan lessnat??

Ja men det är en jätte konstig grön färg!!! Jag får fråga min svärmor som är bildlärare/illustratör vad det är för nyans egentligen! jag får återkomma  
    Men är i vilket fall väldigt smidigt med någon rem över så kan man dansa hur vilt som helst med  
    HAHA!!! Tror alla skulle älska om du kom i stilettklackar på 14 cm!

hah..ja...hon tycker nog jag är lite väl där uppe bland molnen! Hon är verkligen en lugn person som aldrig jagar upp sig. Kanske behöver det ibland

ÅH vad ni är SNÄLLA alla som hjälper mig!!! Blir så glad! Snart kommer jag väl drömma mardrömmar om gröna skor  
    Det roliga är att jag såg en annons på en sida med de där skorna som förföljer mig som sägs vara äppelgröna... men på den bilden hon hade såg de lite mer mörka ut?? De är ju isf inte så tokiga

• Annamolly

Jag ar ocksa blivande brud 2013, och jag har alldeles for manga bilder for att lagga upp har, men om nagon vill kolla min virtuella scrapbook sa kan ni gora det har: 

http://pinterest.com/annahmolly/

Och skaffa en sjalva, kanske? Det ar bade enkelt, gratis och ganska praktiskt da ni kan dela bilderna med er familj och vanner sa kan dom kolla nar dom vill, aven om dom bor langt borta till exempel. Jag bor i England, min familj bor i Sverige och min blivandes familj bor i Grekland, sa dom brukar kolla min pinterest for svarfar ska fixa blommorna och mamma vill vara med och valja klanningen. Praktiskt!

• sommaren13

Tror jag äntligen har hittat mina brudskor...sjätte ggn gillt haha. Måste bara hitta nån iläggssula då dom är lite stora, några tips på vart jag kan hitta såna som passar dessa skor?

• Annamolly
    sommaren13 skrev 2012-08-31 08:23:05 följande:
    Tror jag äntligen har hittat mina brudskor...sjätte ggn gillt haha. Måste bara hitta nån iläggssula då dom är lite stora, några tips på vart jag kan hitta såna som passar dessa skor?

Skulle du inte kunna kora med sana dar genomskinliga gele-inlagg? Eller skulle det inte gora tillracklig skillnad, kanske? Du vet, sadana man har for att inte glida omkring i skon. Dock vill jag tipsa om att de maste sitta fast i skon, for jag hade sadana vid ett (viktigt) tillfalle, hade inte kollat att de satt fast, och den ena delen som skulle ligga i halen, gled in i halfoten sa jag nastan snubblade... Men om dom sitter fast ordentligt gor dom skorna bade mindre och skonare!

Har kan du se exempel pa sadana produkter: http://www.skadebutiken.se/cc3/sjukvardsprodukter/fotvard/avlastning/inlaegg/sulor/cat_78.html
  • L och J
    Annamolly skrev 2012-08-30 23:15:14 följande:
    Jag ar ocksa blivande brud 2013, och jag har alldeles for manga bilder for att lagga upp har, men om nagon vill kolla min virtuella scrapbook sa kan ni gora det har: 

pinterest.com/annahmolly/

Och skaffa en sjalva, kanske? Det ar bade enkelt, gratis och ganska praktiskt da ni kan dela bilderna med er familj och vanner sa kan dom kolla nar dom vill, aven om dom bor langt borta till exempel. Jag bor i England, min familj bor i Sverige och min blivandes familj bor i Grekland, sa dom brukar kolla min pinterest for svarfar ska fixa blommorna och mamma vill vara med och valja klanningen. Praktiskt!
    Hej! kollade på piterest och tyckte de va lite rörigt men ska nog ge det ett till försök. 
    fina bilder, roligt att engagera familjen i tankarna kring bröllopet på detta sätt! 
Svar på tråden Brudklänningar och skor 2013