• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Aniara4

Ha det så fint Chicita!
    Jag borde ta itu med ett och annat men är så jäkla utmattad efter olika sjukdomar att jag bara ligger på soffan och slösurfar. Orkar bara inte.

• Lenblo

Nu är alla kattungarna sålda, försäkringskassans senaste strul med pengar (37 000...) är äntligen på ingång och maken har julledigt i två veckor.Skrattande Det ska bli sååå skönt.
    Imorgon åker vi de tre timmarna motorväg till mina föräldrar, där fyra av mina syskon och de fyra syskonbarnen samlas.

Stället för det mycket dyra julbordet var i princip utomhus: Kullersten och tältduk plus några värmare, totalt överbefolkat, dåligt utbud och en kopp kaffe kostade 30:-... Obestämd Fast efferrättsbuffén lär ha varit acceptabel.

Aniara4: Överansträng dig inte för att orka. Krya bara på dig!

• Aniara4
    Lenblo skrev 2013-12-21 17:52:30 följande:
    Nu är alla kattungarna sålda, försäkringskassans senaste strul med pengar (37 000...) är äntligen på ingång och maken har julledigt i två veckor.Skrattande Det ska bli sååå skönt.
    Härligt med pengar och ledighet!

Jag är ju egentligen frisk från de akuta infektionerna, men har blivit sänkt i min grundsjukdom så det lär ta några veckor att få upp min normalfart igen (som även den är lägre än "normalt", men bättre än så här). Hade verkligen, verkligen velat vara i Kärrtorp just nu men det fanns inte en chans att jag skulle orka. Svårt att gå mer än ett par hundra meter, svårt att stå länge, och intryckskänslig... något av det kanske skulle vara ett problem? Men jag blir alldeles varm i hjärtat av att se bilderna. 16 000 personer!
  • snowstars

Önskar er alla en riktigt god jul från sjuksängen. Har haft hög feber sen i lördags men idag verkar den vara lite lägre *peppar, peppar*.

• Aniara4
    snowstars skrev 2013-12-23 09:53:26 följande:
    Önskar er alla en riktigt god jul från sjuksängen. Har haft hög feber sen i lördags men idag verkar den vara lite lägre *peppar, peppar*.
    Krya på dig!
  • daniiel

Är inte riktigt frisk ännu, men ville kika in och säga god jul till er alla!!! Tyvärr inga pengar på ingående här och vi har hittat mögel i lägenheten (god jul), men både maken och dottern är lediga till 8 januari, så vi får åtminstone jullov tillsammans :D Krya på er! Läser ju att jag dessvärre inte är ensam om att vara krasslig. Och Lenblo, så söt liten bebis ni har! :)

• Soldemor

Här är massor av krya på er-hälsningar till alla som känner att de behöver!

Så typiskt och vanligt att vara sjuk till jul, tack och lov verkar jag klara mig i år...

• daniiel

Hoppas att alla haft en bra jul med god mat och trevligt sällskap :) Ja, och att ni börjar vara friskare nu inför nya året! Själv blir jag lite bättre för varje dag, men det är segdraget. Att jag är trött och slut pga graviditeten hjälper nog inte :P Vad ska ni göra på nyårs då? :) Och på tal om inget... Vi har äntligen kommit överens och beställt en barnvagn och det känns så skönt! Alla stora saker är nu fixade. Det går inte lägga in bilder via mobilen, men det blev en sån här vagn i ljus beige crescentbarnvagnar.se/ligg-och-kombivagnar/ligg-och-kombivagnar/classic/

• Chicita

Skönt att du börjar känna dig bättre daniiel Glad
    Jag ser verkligen fram emot det nya året. Jag ska börja rehabiliteringsträningen nu i mitten av januari om allt går som det ska Glad Det blir träning hos sjukgymnasten 1 gång i veckan (varje torsdag) heldagar då med både fysisk träning och terapisessioner i grupp och individuellt för att prata om hur man hanterar smärtan. Varannan fredag är det extrapass dessutom. Så jag hoppas att jag får dom verktyg jag behöver för att kunna komma igång med en vettig träning detta år så kanske jag kan börja krympa på bredden istället för att öka Tungan ute

Vet inte än om jag jobbar nyår eller inte. Det kan jag få veta så sent som samma dag.
    Men vi har inte tänkt något mer än att göra lite extra god mat och kanske kolla någon bra film osv Glad