• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Ajdå daniiel hoppas det ger sig snabbt.
    Jag misstänker att jag kan ha någon infektion i kroppen också. Jobbade i helgen och i går runt lunchtid började det göra så superont i foten och så vandrade värken upp längs benet och manifisterades i ett av muskel/ senfästena ovanför vänsterknäet.
    Senare på kvällen så spreds värken till i princip hela kroppen och jag började käna mig sådär influensa-sjuk med värk i kropp och leder, snuva, feber osv...
    I dag har jag inte ont i benet mer än vad jag har i resten av kroppen så det känns som om min teori kan vara rätt.
    Så vi får väl snörvla ikapp du och jag Flört

Jag ska bädda ner mig i soffan tror jag, men först en varm kopp te med honung Solig

Om vi ser det positivt så borde vi ju vara friska till julafton i alla fall Skrattande

• Lenblo

Jag mår fint. Maken också. Men lilla älsklingen hade en lätt feber inatt. Upptäckte jag efter att förgäves ha försökt lista ut vad det är som vad fel i en halvtimme från kl 03. Lyckligtvis blev hon snabbt lugnare när jag väl lyckats pilla i henne en Alvedon supp. Efter att ha sovit i en halvtimme från 04.30 talar ett tjut om att hon naturligvis blivit hungrig också. Jaja, vi kör väl igen. Ytterligare en halvtimme senare dyker vi båda rakt ned i djupsömnen ända fram till 09.
    Tur i oturen att man har ett barn som bara skriker för åtgärdbara saker (nästan).

HCM-proverna på mina charmtroll har kommit: tre bärare och tre friska. Obestämd Så jag håller nu på att sälja av dem (bärarna billigare). Två sålda hittills, en inbokad, massor av mejl. Jag är inte så road av själva säljandet, men min man kan knappast agera expert på mitt ansvarsområde.
    Det ska i alla fall bli sååå skönt när inte sex kattungar försöker gnaga på mina datasladdar och jag dessutom kommer att ha lite mer pengar på fickan. Hon vars kattunge från förra året hade dött, valde efter en massa velande att få pengarna tillbaka. Visserligen är det lite bök med att sälja en till, men det här året har jag höjt priset med 1000 kr så vi går faktiskt plus på det.Flört

Det börjar bli förkylnings/influensa-tider hör jag. Ta nu hand om er och skippa alla måsten!
    Daniiel: "Graviditet är ingen sjukdom." Nänä, men 99 % av alla gravida drabbas ju av sjukdom så varför inte skippa dravlet? Lider med dig och din foglossning.

Till jul kommer min bror ned från Piteå och jag ska få träffa hans två yngsta barn! Och visa upp mitt eget förstås. Äntligen! Skrattande

• Chicita
    Lenblo Skönt att höra att det löser sig med kattungarna Glad
    Alltid jobbigt när något sånt hänger över en liksom...

Ha det så trevligt i jul med barn och allt Solig 
  • Aniara4
    daniiel skrev 2013-12-16 08:47:26 följande:
    Varning, gnäll!!! Blev sjuk måndag/tisdag förra veckan och kan bara vara influensan känns det som. Är fortfarande inte av med febern, hostan, halsont, snuvan osv. Jag missade dotterns kalas i helgen, orkar inte slå in hennes sista paket till idag (hennes födelsedag idag). Jag har inte orkat julpynta och alla klappar är inte klara. Utöver det har jag foglossning osv. Jag är inte jätteglad och känner inte direkt någon julglädje... Hoppas det är bättre med er andra :)
    Trist, hoppas du kryar på dig från förkylningen och att foglossningen blir hanterlig så att du får njuta lite av julstämningen!
    Lenblo skrev 2013-12-16 15:46:30 följande:
    Daniiel: "Graviditet är ingen sjukdom." Nänä, men 99 % av alla gravida drabbas ju av sjukdom så varför inte skippa dravlet? Lider med dig och din foglossning.
    Jamen eller hur! Graviditet är förvisso ingen sjukdom i sig, men skulle vissa vanliga symtom förekomma i andra sammanhang skulle man garanterat bli sjukskriven direkt!
    Lycka till med kattungarna och hoppas pyret piggar på sig också.
    Chicita skrev 2013-12-16 11:59:09 följande:
    Jag misstänker att jag kan ha någon infektion i kroppen också. Jobbade i helgen och i går runt lunchtid började det göra så superont i foten och så vandrade värken upp längs benet och manifisterades i ett av muskel/ senfästena ovanför vänsterknäet.
    Senare på kvällen så spreds värken till i princip hela kroppen och jag började käna mig sådär influensa-sjuk med värk i kropp och leder, snuva, feber osv...
    I dag har jag inte ont i benet mer än vad jag har i resten av kroppen så det känns som om min teori kan vara rätt.
    Så vi får väl snörvla ikapp du och jag Flört
    Rena sjukstugan här, hoppas det ger sig!

Jag börjar äntligen bli frisk efter mina infektioner både här och där (kräksjuka följt av luftvägsinfektion), men är väldigt, väldigt trött istället. Inte så konstigt kanske. Idag hade jag faktiskt tänkt att gå och simma lite lugnt (eller mest ligga i bubbelpoolen om jag ska vara ärlig Drömmer) medan städerskan var här, men när jag vaknade i morse hade det tjockat ihop sig i lungorna igen så jag tyckte det var bäst att avstå. Istället gick jag på stan och tittade lite, det var faktiskt rätt uthärdligt. Köpte julklapp till maken som jag har gömt i källaren, så fick man det gjort. Stod en stund framför LEGO-avdelningen och begrundade det gigantiska utbudet, men bestämde mig för att luska lite mer i vad syskonbarnen har för specifika preferenser innan jag slår till.

Nu är jag hemma och sitter i soffan med en tekopp i det blänkande rena hemmet, det är fan värt varenda krona!!!
  • Chicita

Det låter som att det i alla fall går åt rätt håll för dig Aniara4 Glad
    Det finns ju som sagt fördelar med att vara sjuk nu,  och det är ju att man förhoppningsvis är frisk till jul så man orkar vara med och äta, fira och bara umgås också Glad

• Aniara4

Ja, en fördel med att vara riktigt sjuk är ju att man inte är ute och ränner och blir smittad. Fast det hjälper iofs inte om man har familjemedlemmar som är ute och drar hem eventuella smittor... Obestämd

• Chicita

Nej det är ju klart. Men förhoppningsvis får man inte tillbaka samma sak igen i alla fall Glad

• Aniara4
    Soldemor skrev 2013-12-17 08:46:18 följande:
    Lenblo: Så ljuvligt det låter med sex små vilda bebisar!
    Sju! Skrattande
  • Soldemor
    Aniara4 skrev 2013-12-17 10:46:51 följande:
    Sju! Skrattande
    Åh, småsnuttar! Att du klarar att skiljas från dem! Min lilla tjejs uppfödare har grav ångest varje gång det är dags att sälja en kull. Går inte riktigt bra alltid...