daniiel skrev 2013-12-16 08:47:26 följande:
Varning, gnäll!!! Blev sjuk måndag/tisdag förra veckan och kan bara vara influensan känns det som. Är fortfarande inte av med febern, hostan, halsont, snuvan osv. Jag missade dotterns kalas i helgen, orkar inte slå in hennes sista paket till idag (hennes födelsedag idag). Jag har inte orkat julpynta och alla klappar är inte klara. Utöver det har jag foglossning osv. Jag är inte jätteglad och känner inte direkt någon julglädje... Hoppas det är bättre med er andra :)
Trist, hoppas du kryar på dig från förkylningen och att foglossningen blir hanterlig så att du får njuta lite av julstämningen!
Lenblo skrev 2013-12-16 15:46:30 följande:
Daniiel: "Graviditet är ingen sjukdom." Nänä, men 99 % av alla gravida drabbas ju av sjukdom så varför inte skippa dravlet? Lider med dig och din foglossning.
Jamen eller hur! Graviditet är förvisso ingen sjukdom i sig, men skulle vissa vanliga symtom förekomma i andra sammanhang skulle man garanterat bli sjukskriven direkt!
Lycka till med kattungarna och hoppas pyret piggar på sig också.
Chicita skrev 2013-12-16 11:59:09 följande:
Jag misstänker att jag kan ha någon infektion i kroppen också. Jobbade i helgen och i går runt lunchtid började det göra så superont i foten och så vandrade värken upp längs benet och manifisterades i ett av muskel/ senfästena ovanför vänsterknäet.
Senare på kvällen så spreds värken till i princip hela kroppen och jag började käna mig sådär influensa-sjuk med värk i kropp och leder, snuva, feber osv...
I dag har jag inte ont i benet mer än vad jag har i resten av kroppen så det känns som om min teori kan vara rätt.
Så vi får väl snörvla ikapp du och jag

Rena sjukstugan här, hoppas det ger sig!
Jag börjar äntligen bli frisk efter mina infektioner både här och där (kräksjuka följt av luftvägsinfektion), men är väldigt, väldigt trött istället. Inte så konstigt kanske. Idag hade jag faktiskt tänkt att gå och simma lite lugnt (eller mest ligga i bubbelpoolen om jag ska vara ärlig

) medan städerskan var här, men när jag vaknade i morse hade det tjockat ihop sig i lungorna igen så jag tyckte det var bäst att avstå. Istället gick jag på stan och tittade lite, det var faktiskt rätt uthärdligt. Köpte julklapp till maken som jag har gömt i källaren, så fick man det gjort. Stod en stund framför LEGO-avdelningen och begrundade det gigantiska utbudet, men bestämde mig för att luska lite mer i vad syskonbarnen har för specifika preferenser innan jag slår till.
Nu är jag hemma och sitter i soffan med en tekopp i det blänkande rena hemmet, det är fan värt varenda krona!!!