• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • TheD

Ja...jag kan inte joina gruppen med h-letande ;)

Jag har nu gjort skoluppgifter som vi ska göra imorgon i skolan ;) Liiiiite rastlös. Nu har vi FaR-kursen så det är pluggande av 22 sjukdomar som man ska kunna hålla isär till tentan.

Jag plöjer Grey's Anatomy för fullt, vem kan motstå McDreamy ;)

Annars är jag trött på snön, ja den kom för nå dag sen men iaf. Eftersom maken inte åke skidor eller snowboard så blir det aldrig att jag kommer iväg till backen. har sån lust att svepa en låda vin, dansa på en bardisk och sen vakna utan att vara bakis. men det där är ju inte jag för jag tänker på konsekvenserna. Ibland är det jobbigt att vara fröken duktig, tråkig haha

Hoppas ni alla får en bra start på året. Snart är det vår och sen kommer julen igen. Men jag hoppas att det inte går riktigt så fort. Jag vill hinna uppleva examensdagen :D

• Soldemor

När det gäller bh:ar och svårt att hitta rätt storlek, jan jag rekommendera Camilla Thulins bok "Stil". Där skriver hon om hur man ganska lätt kan ändra storleken på dessa om man kan sy lite. Där har hon också en förvandlingstabell för olika storlekar. Kan vara värt att kolla!

Jag för min del har tröttnat på bygeleleändena som går sönder och sticks i armhålan. Nu jagar jag bygellösa och skall testa ett tag. Har köpt någon billig sport-bh också, för att se om det funkar. Gör det inte det, kan jag kanske ha dem till spinning och så (aktiviteter utan hopp).

• Chicita

Jag har varit på BH-jakt i dag och jag hittade faktiskt en sportBH som satt helt ok... Jag skulle kunna haft en storlek större i omkrets för den var lite tigth där. Men säljaren sa att just den modellen brukar töja sig rätt fort så då var det inte värt att ta den som var lite för stor i kupan men satt skönt runtom istället...
    Det var extremt urplockat bland sportBHarna... Obestämd Dom väntade på att få in nya färger (säsongens färger)...
    Fast förhoppningsvis krymper jag väl lite själv också så att den ändå blir för stor snart :P

Köpte 2 vanliga BH:ar också.
    En trist - men som satt helt perfekt och en fin med broderier i kontrastmaterial som satt ok, men hade kunnat vara bättre. Dock är det inte varje dag man hittar en BH som är fin och som man kan ha utan att få ont eller spilla över i Tungan ute Och det är defenitift inte varje dag som man kan hitta ett set med BH och trosa som är snygga...
    Så jag slog till på den med Flört  (och trosorna)

• Chicita
    Soldemor: Jepp "ibland händer det" - som den berömda TV-reklamen påstår Flört

Nu är jag laddad inför träningsstarten på torsdag, Lindex hade ta 3 betala för 2 på träningskläder så det blev ett par 3/4 tights, ett linne och en t-shirt.
    Det enda är ju att jag fortfarande inte får på mig träningsskorna så jag får väl träna i strumpor och göra de delar jag kan Glad 

Ortopeden var i alla fall inte minsta orolig för hur foten såg ut och kändes.
    Att det känns som att jag "har en tråd i foten" blev han lite fundersam på, så han bokade in ett till återbesök om 2 månader.
    Känslan är - tänk dig att du tar en tjock sytråd och lindar runt mittentån och den bredvid lilltån (en ögla per tå) och sen tejpar du fast ena änden av tråden på översidan av foten och den andra på undersidan så att dom är bara i lite lite spänn...
    Så känns det ungefär, fast inuti foten... 

Och att fotleden känns instabil kikade han också på. Det som han opererat såg bra ut, ingen instabilitet där.
    Men han upptäckte att högre upp (som inte fanns med på röntgen) så kan man böja min fot på ett sätt man inte ska kunna böja den. Och att han nu rensade en led som varit stum har antagligen gjort att när foten kan röra sig normalt igen så känner jag det här mycket tydligare. Så det blir antagligen röntgen innan nästa återbesök - och kanske operationsåtgärd på det, för det var han lite bekymrad över... Men det var ju inget akut. Det måste ha varit så i flera år Glad 
  • Chicita
    Soldemor skrev 2014-01-14 18:12:22 följande:
    Vad är det du skall träna?
    Rehabilitering Glad
    Jag har inte fått träna alls på typ 10 år. 

Nu har jag kommit in i ett smärt-rehabiliteringsprogram så jag ska gå varje torsdag + varannan fredag och träna både i grupp och individuellt. Det är cirkelträning med gymutrustning. Så det är hantlar och vikter och sånt som jag gillar (hade det varit "hoppis och studsis" så hade jag kanske sagt nej Tungan ute )
    Det kommer vara sessioner med beteendevetare och psykologer också så att man får bearbeta den långvariga smärtan även mentalt Glad 
  • Soldemor

Det låter verkligen bra och genomtänkt. Lycka till med det!

'tant hoppis och studsis smyger iväg lite diskret*

• Oniq

God förmiddag gammelbrudar Drömmer

Kollar in för att uppdatera mig lite. Jag går och vankar och väntar på att min käre bror med fästmö ska bestämma datum för sitt bröllop! Solig

Gullungarna undrade om jag ville bli deras 'Mistress of the Plan' (flestplanerare/toastmasterhjälp-ish) så jag är så förväntansfull över vad de vill ha hjälp med Skrattande Jag anar att det kommer att bli ett temabröllop värt att skriva om *haha*

Allt väl med er? Trivs ni som gifta nu när det gått några år? Jag har äntligen slutat kalla maken för 'min pojkvän' när jag talar om honom, men det tog något år (!?).

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu