• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • snowstars

Åh, att bli blodgivare är en sån där grej som står på min lista över saker jag ska göra. Varje vecka kommer det ut ett lokalt annonsblad här i stan, och nästan varje vecka annonserar de att de behöver nya blodgivare. Och varje gång tänker jag att jag ska ta tag i det där men det blir aldrig av. Till sommaren kanske, när jag börjar vara hemma lite mer än två vardagar i veckan..  Jag är inte rädd för sprutor eller så, så jag borde ju bara gå dit, det är ju för en god sak. 

Ikväll ska jag gå och träna. Hittade ett nytt pass förra veckan som väl egentligen var ett vanligt step-pass men det varvades med styrketräning med vikter. Jag har typ aldrig tränat med vikter förut och blev förvånad över att det var så kul. Så ikväll blir det att testa igen. :)  

• Lenblo

Jag har hittat en sista minuten-resa till Mexico för oss tre! Skrattande

Ormen i paradiset är att när vi frågade efter transfer så visade det sig att vi kommer så sent till flygplatsen att färjan till ön som hotellet ligger på har slutat gå för dagen! Skrikandes Jag fattar inte hur de kan boka in oss på ett hotell som är omöjligt att nå incheckningsdagen! Och eftersom de visste hur trassligt det var med förbindelserna så erbjuder de naturligtvis inte transfer... Tungan ute Alltihop ej avbokningsbart då det var sista minuten, såklart.

Så nu har vi fått tillbaka några kronor för hotellnatten vi inte utnyttjar och jag har bokat hotell nära flygplatsen, flygplatsbuss t o r detta hotell samt långfärdsbuss + färja + taxi från flygplatsen till hotellet på ön t o r. Det här var en del av det jag hoppades slippa genom att beställa en paketresa...

Nåja, hotellpoolen ser fin ut på bilderna, recensionerna är entusiastiska och dykningen på Cozumel lär vara fantastisk (om än dyr). En dyktur vardera måste vi i alla fall unna oss. Glad

• Chicita

Glöm inte att meddela hotellet om att ni kommer dagen efter också Lenblo. Annars kan ni bli utan hotell hela veckan där eftersom dom har rätt att hyra ut rummet till andra gäster om man inte meddelar sen ankomst

Men jag hoppas det går smärtfritt Skrattande 

• TheD

Det spelar ingen roll om du bokar paketresa eller inte. En researrangör bestämmer inte hur t.ex. färjor ska gå, flygtider osv... Om du bokar paketresa via t.ex. Apollo så står det vid transfern att övernattning kan behövas pga blablabla. Så det är inget som är förvånande :) Irriterande ja, kanske det.

• Lenblo

Nåja, de kan väl låta bli att inkludera hotellnätter som inte ens teoretiskt kan utnyttjas i alla fall. Trots allt så var det de som VALDE flyg- och hotelltider. Och kanske en liten, liten förvarning hade varit på sin plats, till alla oss som inte kan jordens alla hålor på våra fem fingrar.

• Lenblo

De bokade i alla fall av första hotellnatten åt oss, så det slapp vi. Glad

• Chicita
    Lenblo skrev 2014-02-02 22:17:54 följande:
    De bokade i alla fall av första hotellnatten åt oss, så det slapp vi. Glad
    Skönt Solig

Åh jag längtar till den 15/2 och vår Stockholmsresa med Hallvägsan som mål Skrattande
    Det känns som att det kan bli en riktigt bra kväll...
    Ska bli spännande att testa ett nytt hotell också Glad 
  • Chicita
    Soldemor skrev 2014-02-04 11:54:41 följande:
    Chicita: Kul med Stockholm! Men vad är Hallvägsan?
    Oj hoppsan Halvvägsan skulle det stå Skäms
    Halva tiden har gått till vecka 32 (Medeltidsveckan) 
    Det är en middag på medeltidsmuséet Skrattande 
  • Soldemor

Ah! Det är ett superhäftigt museum, det!

När jag var där i slutet av november, så var där en spännande specialguidning. Ska dit nästa gång vi åker upp också, för jag såg en del böcker jag vill ha. Sådant har de ju också massor av.