• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel

Tack Chicita! :D Jag hade skrivit ett inlägg här, trodde jag, men vår dator spökar verkligen! Den kraschar och har sig hela tiden. Nu när jag kollar från mobilen så är hälften av alla inlägg jag skrev då borta. Nåväl.. Onsdag morgon, 12/2, föddes lillasyster :) Hon anlände lite tidigt, v.34+5, men var stor och mår bra :) Blev utskriven från BB idag, så nu sover vi hemma och åker in för provtagning morgon och kväll. Förhoppningsvis kan vi sluta med det snart också. Storasyster är otroligt stolt och tar hand om lillasyster exemplariskt! Lillasyster ska heta Tilda :)

• Aniara4

Åh, stort grattis och välkommen Tilda!
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

• Lenblo

Grattis!!! Själv sitter jag på ett mexikanskt sjukhus. Efter en heldag med buksmärtor så trodde de först att det var gallsten och släppte hem mig efter ett dygn med smärtstillande och antibiotika. Sedan tre dagar med konstiga men inte så smärtsamma symtom. Därefter brakade det loss igen och vi återvände till akuten (5 min väntetid). Diverse undersökningar och papper påskrivna senare så rullade de in mig på operation där de upptäckte att min spruckna blindtarm hade kladdat ner hela bukhinnan. Så nu mår jag tämligen väl, men med två kompletterande antibiotika i dropp i tre dagar för att undvika allsköns otrevliga komplikationer. Sen ska jag få glida ned i poolen igen (med utvalda hudbitar väl inplastade)!

• Lenblo

Grattis!!! Själv sitter jag på ett mexikanskt sjukhus. Efter en heldag med buksmärtor så trodde de först att det var gallsten och släppte hem mig efter ett dygn med smärtstillande och antibiotika. Sedan tre dagar med konstiga men inte så smärtsamma symtom. Därefter brakade det loss igen och vi återvände till akuten (5 min väntetid). Diverse undersökningar och papper påskrivna senare så rullade de in mig på operation där de upptäckte att min spruckna blindtarm hade kladdat ner hela bukhinnan. Så nu mår jag tämligen väl, men med två kompletterande antibiotika i dropp i tre dagar för att undvika allsköns otrevliga komplikationer. Sen ska jag få glida ned i poolen igen (med utvalda hudbitar väl inplastade)!

• Chicita

Oj stackare Lenblo ta hand om dig ordentligt.
    Vad typiskt att det händer på semestern. Det är ju illa nog när man är hemma. Men utomlands blir man ju så extra utlämnad liksom.
    Kram på dig och krya på dig 

• snowstars
    Lenblo: Men usch vilken otur att åka på en sån operation i utlandet! Men vilken tur att de upptäckte vad det var. När jag gick på högstadiet var det en tjej i min skola som faktiskt avled för att sjukvården inte fattade att hon behövde operera bort sin blindtarm.. 

Skulle vilja ha något roligt att berätta här, men det är mest bara jobb och plugg som gäller just nu. Och lite hundträning, just nu håller vi på att träna på att gå på en fotboll ;) 

• daniiel
    Lenblo - Fy vad tråkigt att höra! :( Alltid tråkigt och jobbigt när sånt där inträffar, men extra på semestern. Dels för att då vill man ju må bra och kunna njuta, men också för att man (som Chicita skriver) blir mer utlämnad i ett främmande land. Jag hoppas att du kryar på dig och kan hinna ha kul på semestern :)