• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel

Just ja, hur klär man sig på 30-års fest? Vi ska på 30-års fest om ca 1 månad och jag vet inte hur vi ska klä oss. Jag måste köpa något nytt oavsett och kanske maken också. Det blir tacobuffé i en festlokal med bara party hela kvällen, som jag förstått det.

• Chicita

Jag tror ni kan ta vad ni vill som ni känner er lite fina i. 
    Tänk "klädkod kavaj" bara så löser det sig Glad 

• Lenblo

Varit inne på sjukhus en vända till. Efter att varit trött och frusit i flera timmar trillade äntligen polletten ned. 39 grader på akuten, personligt rekord. Inget ont i magen alls. En liten varböld hittades med skiktröntgen + ultraljud. Några dagar  senare gick vi över till en antibiotikasort som visserligen måste ges i dropp, men endast en gång om dygnet - och jag kunde var hemma resten av tiden, med infart och allt Glad. Nu knaprar jag piller i ytterligare 10 dagar och hoppas på att vi totalt tar kål på allt vad bakterier heter den här gången. {#emotions_dlg.djavulsk}

• Chicita

Men aj aj aj då Lenblo
    Ska du aldrig få bli frisk? Förvånad 

Hoppas eländet försvinner snabbt nu i alla fall 

• daniiel
    Chicita skrev 2014-03-08 23:54:40 följande:
    Jag tror ni kan ta vad ni vill som ni känner er lite fina i. 
    Tänk "klädkod kavaj" bara så löser det sig Glad 
    Ja, det blir mest troligt så, men vi får se om vi går ändå. Ingen av oss har just något att klä oss i, jag har börjat tveka på att ta med minstingen och.. ja. Jag känner mig inte så peppad längre :P
  • daniiel
    Lenblo skrev 2014-03-11 17:20:45 följande:
    Varit inne på sjukhus en vända till. Efter att varit trött och frusit i flera timmar trillade äntligen polletten ned. 39 grader på akuten, personligt rekord. Inget ont i magen alls. En liten varböld hittades med skiktröntgen + ultraljud. Några dagar  senare gick vi över till en antibiotikasort som visserligen måste ges i dropp, men endast en gång om dygnet - och jag kunde var hemma resten av tiden, med infart och allt Glad. Nu knaprar jag piller i ytterligare 10 dagar och hoppas på att vi totalt tar kål på allt vad bakterier heter den här gången. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Nej, men fy stackare! Skönt att du bara behövde åka in en gång ändå, hur länge fick du vara där då? Kunde dom ge allt på en gång så att säga? När vi har varit med dottern, så har vi varit in fyra gånger per dygn och varje gång har tagit ca 1-2 timmar. Men skönt ändå att vara hemma däremellan.

Jag håller verkligen tummarna för dig och hoppas på att du ska bli helst frisk nu! :)
  • Chicita
    daniiel skrev 2014-03-11 17:30:42 följande:
    Ja, det blir mest troligt så, men vi får se om vi går ändå. Ingen av oss har just något att klä oss i, jag har börjat tveka på att ta med minstingen och.. ja. Jag känner mig inte så peppad längre :P
    Lusten kan gå över väldigt snabbt ja... 
    Men om ni alla är friska och pigga så försök gå. Det är ju mindre risk att man ångrar något man gjort än något man inte gjort (alltså om man går så kanske man får tråkigt och då kan man gå hem.
    Om man inte går kanske man missade något jättekul Flört 
  • daniiel
    Chicita skrev 2014-03-11 19:18:03 följande:
    Lusten kan gå över väldigt snabbt ja... 
    Men om ni alla är friska och pigga så försök gå. Det är ju mindre risk att man ångrar något man gjort än något man inte gjort (alltså om man går så kanske man får tråkigt och då kan man gå hem.
    Om man inte går kanske man missade något jättekul Flört 
    Ja, just nu är jag dunderförkyld, så lusten kommer säkert tillbaka bara jag blir frisk. Och om vi för börja sova på nätterna snart! :P Saken är den att FK är sen på att betala ut pengar, strular som vanligt, och eftersom det är både kuvertavgift för festen samt att vi måste köpa nya kläder om vi ska kunna gå, så är det inte säkert att vi har råd att gå helt enkelt. Tråkigt, men.. ja. Förhoppningsvis snabbar FK på sig lite :)
  • Chicita
    daniiel skrev 2014-03-11 19:58:52 följande:
    Ja, just nu är jag dunderförkyld, så lusten kommer säkert tillbaka bara jag blir frisk. Och om vi för börja sova på nätterna snart! :P Saken är den att FK är sen på att betala ut pengar, strular som vanligt, och eftersom det är både kuvertavgift för festen samt att vi måste köpa nya kläder om vi ska kunna gå, så är det inte säkert att vi har råd att gå helt enkelt. Tråkigt, men.. ja. Förhoppningsvis snabbar FK på sig lite :)
    Trist.
    Men vi håller tummarna Glad 
  • daniiel
    Chicita skrev 2014-03-11 20:29:23 följande:
    Trist.
    Men vi håller tummarna Glad 
    Ja, det är så typiskt! Och vi är inbjudna på bröllop i sommar, också med kuvertavgift som ska vara inbetald ungefär samtidigt som den till festen, så om FK inte hinner betala ut pengarna i tid för det så kommer vi prioritera bröllopet.

Men som sagt, det skulle vara kul att gå egentligen, så vi håller tummarna ja! :)