• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel

Jaha, det är så pass nära emellan :) Jag tänkte att det var som mellan Umeå - Skellefteå ungefär, alltså ca 15mil. Där ser man hehe

Jag har ingen speciell frisör jag går till, för det är väl ca 4-5år mellan gångerna jag klipper mig (hos frisör) och alltid tidigare när jag bett om råd hos frisören, så har jag väl inte direkt varit så nöjd efteråt tyvärr. Inte missnöjd, men det har en tendens att bli lite.. tråkigt.

• Lenblo

1. Det är tillåtet att resa utomlands med föräldrapenning kortare perioder.
    2. Om man har föräldrapenning men blir sjuk så blir man sjukskriven och någon annan kan ta över föräldrapenningen.
    3. Råkar man däremot bli sjuk när man har föräldrapenning utomlands så går det inte att bli sjukskriven. Surprise!

Av någon outgrundlig anledning så betraktas dock barnskötandet som ett arbete det går att bli sjukskriven ifrån ifall man fortfarande befinner sig i EU!?! Men man  är fortfarande tillräckigt sjuk från sitt svenska "jobb" för att partnern ska kunna få svensk föräldrapenning pga sjuk vårdnadshavare...

Jag nämnde som bidragande orsak till varför ansökan var så sen att jag hade legat på sjukhus och dessutom i Mexico. Jag borde hållit tyst... :((( 

• Lenblo

Partnern får alltså föräldrapenning pga sjuk vårdnadshavare oavsett var på jorden man befinner sig.

• Chicita
    daniiel har du funderat på typ asymetrisk klippning? 
    Riktigt kort på ena sidan och nästan lite page/bob på andra sidan och så kanske någon strimma i en stark färg i luggen på den långa sidan?

Har två jobbarkompisar i ca 30-årsåldern som har sån frisyr :)  
  • daniiel

Ja, någon form av A-linje page med snedlugg blir det :)

Det är snart april har jag insett och vi måste börja klura på gästlistan inför dopet. Båda döttrarna ska döpas. Jag vill beställa inbjudningarna i april för att kunna skicka ut dom i början av maj. Även om dopet inte är förrän i slutet av augusti. Kyrkan rymmer 500 pers och församlingshemmet 150 pers, så gott om plats finns det. Bjuder vi in familjer, släkt (så som fastrar/morbröder/kusiner) samt våra vänner så landar vi på 90 personer där omkring, med barn inräknade då...

• TheD

Jag vill också ha dop... Jag har en mapp med den rubriken med innehållande info för den dagen det är dags ;) Men jag saknar en psalm.

90 pers, det är många det. Plats kommer finnas. Kommer ni ha fika, lunch?