• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

snowstars jag har nästan vant mig vid att det ska kännas så här. Just nu är jag mest irriterad över att jag inte kan ha några skor för att jag är så svullen.Och jag har ju inte lust att stå och lägga massa pengar på skor som inte kommer passa när (om) svullnaden försvinner. 

Vi testade GI här hemma men jag fick inget resultat alls, det vart liksom bara jobbigt när allt var ett sånt projekt med att komma ihåg vad man fick och inte fick äta och dricka. Speciellt om någon kompis ville gå och fika eller liknande...
    Så vi skippade det till slut ;) 

men vi använder vissa recept fortfarande och jag har dragit ner på bröd och sådana saker :) 

• daniiel
    Chicita - Men usch vad obehagligt! Och jobbigt att gå runt och ha ont hela tiden. Jag hoppas att du får en tid snabbt, eller att det helt enkelt går över! Bra ändå att han som tog det på allvar, din smärta. Mer än du själv kanske som jobbar dig igenom den ;) hehe

TheD - Vad härligt att ni haft det så bra i påsk :) Och kul med Londonresa! Jag är väldigt avundsjuk hihi Hoppas du hittar någon fin klänning :)

snowstars - Roligt att ni också haft det bra över påsk :) Hoppas det ska gå bra med GI för dig. Jag har aldrig prövat det, vet knappt vad det är, men håller tummarna! Jag ska försöka ta tag i det här med vikten också - någon dag ;)
  • daniiel

Jag börjar ha lite panik. Nu är det snart 4 veckor sedan fotografen som fotade barnen sa att vi mest troligt skulle få se bilderna. Jag har sedan dess inte hört ett knyst och får inte tag på henne. Har fått höra nu också att det tydligen inte är ovanligt av den fotografen. Jag ville ju ha bilderna till dopkorten och jag vill få dopkorten klara och skickade till mitten av maj. Jag behöver nog en plan B, men jag har ingen aning om vad den skulle kunna vara...

• Chicita

daniiel jag har ju haft ont varenda dag sen den 26/6-1996 ;) 
    Så att ha ont är liksom mitt normalstadium. Sen irriterar vissa saker mer än andra och "nya ont" känns mer för dom tar liksom mer plats i medvetandet.
    Här blev jag mest förvånad när doktorn trodde att jag var sjukskriven för att jag hade så ont (att jag reagerade så när han klämde på foten), för annars brukar läkarna istället inte förstå att jag har ont eftersom jag inte sitter och klagar och grinar av smärta hela tiden.
    Så det var en ny erfarenhet för mig :) 

Varför inte bara ta ett vanligt kort på barnen... hemma... 

Eller kanske bara deras händer i varandra eller något sånt? 
    Det behöver inte vara så avancerat - det enkla är oftast finast ändå :) 
    Ni hade vunnit den där fotograferingen va? 
    I så fall var det ju i alla fall tur i oturen att ni inte har betalt för det.
    Jag skulle nog ha typ letat upp henne på FB eller liknande och skrivit öppet på hennes sida att du har väntat mer än en månad efter senaste datumet hon lovade dig bilderna och fråga om du inte kommer att få några. 

Du behöver ju inte skriva det dumt eller elakt, men öppet...
    På så sätt sätter du ju press på henne eftersom det ju inte är så bra reklam :) 

• Lenblo
    Chicita skrev 2014-04-22 21:55:49 följande:

Diklofenak brukar jag ta ibland om jag behöver... 
    Men det är ju bara den antiinflammationshämmade effekten jag får ut av tabletter så jag skulle kanske hellre önskat något som bara är för inflammationen om det även hade varit snällare mot magen :)

Det har faktiskt funnits en selektiv smärt/inflammationshämmare (cox 2-hämmare, Vioxx) och alla trodde då att vi äntligen hade något vi kunde ge till alla sköra gamlingar och övriga med känslig mage. Tills gamlingarna började få fler hjärtinfarkter... Nu är väl risken att få hjärtinfarkt för en ungdom som du inte särskilt stor ens med Vioxx, men de drog in preparatet helt och letar vidare. :(

Du kan inte knapra Diklofenak regelbundet och grogga med Omeprazol? Det är en rätt vanlig kombination.

Själv tänkte jag ta en 10-dagars Diklofenakkur för mitt tumonda som jag misstänker är en seninflammation. Blir det inte bättre får jag väl gå till en läkare. =)
  • Chicita
    Lenblo skrev 2014-04-24 11:53:30 följande:
    Det har faktiskt funnits en selektiv smärt/inflammationshämmare (cox 2-hämmare, Vioxx) och alla trodde då att vi äntligen hade något vi kunde ge till alla sköra gamlingar och övriga med känslig mage. Tills gamlingarna började få fler hjärtinfarkter... Nu är väl risken att få hjärtinfarkt för en ungdom som du inte särskilt stor ens med Vioxx, men de drog in preparatet helt och letar vidare. :(

Du kan inte knapra Diklofenak regelbundet och grogga med Omeprazol? Det är en rätt vanlig kombination.

Själv tänkte jag ta en 10-dagars Diklofenakkur för mitt tumonda som jag misstänker är en seninflammation. Blir det inte bättre får jag väl gå till en läkare. =)
    Ungdom... jo jag tackar :D ;) 
    Hoppas dom hittar något längre fram i alla fall.

Jag har läst så mycket negativt om långvarigt användande av omeprazol, Ranitidin och liknande tabletter så det känns inte så lockande att ta dom regelbundet och långvarigt.
    Men jag brukar ta diklofenak som en kur ett par dagar i alla fall ibland om det känns som om det behövs...
  • Lenblo
    Chicita:
    Alla under 65 är ungdomar. De flesta i alla fall. =)
    Tja, visst finns det biverkningar vid långvarigt användande, men trots allt är de ju rätt lågfrekventa.
    www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx

En månad eller två med Diklofenak + Omeprazol borde ju ge en vink ifall du får resultat. Därefter kan du ju fundera över ifall det kan vara värt en 25-procentig ökning av risken för höftfraktur (mycket få som får i din ålder ändå) för att slippa gå med uppsvullna och (extra) ömmande fötter halvårsvis.

Sedan är det ju så med extremt vanliga tabletter att man hittar varenda liten biverkan som någonsin funnits. Läser man bipacksedeln till Alvedon skulle man kunna tro att det är cellgifter man talar om. :P
  • Lenblo

Vad jag försökte säga var alltså att om 100 000 personer äter Omeprazol dagligen, och majoriteten är över 80 år, så är risken påtaglig att frakturerna och maginfektionerna ökar.

För personer under 65, som sällan får kot- och höftfrakturer och där maginfektioner är ett övergående obehag (istället för livshotande), så skulle inte jag vara särskilt orolig.

• TheD

daniiel- skräm barnen och be maken ta kort ;) 

Chicita - Finns det ingen hemsida där man kan beställa nya kroppsdelar? OCh 29.90:- frakt. Vore toppen ;)

• TheD

daniiel- skräm barnen och be maken ta kort ;) 

Chicita - Finns det ingen hemsida där man kan beställa nya kroppsdelar? OCh 29.90:- frakt. Vore toppen ;)