• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Lenblo
    Chicita: Det där med att bryta passivitet lät ju jättebra! Speciellt för att få alla som faktiskt inte kan motionera 30 minuter att få känna sig duktiga istället för dåliga. Det är mycket värt!

Daniiel: En promenad till skolan låter lagom för någon som inte repat sig ordentligt än. Huvudsaken är ju att man kommer ut något över huvud taget. Fin dopklänning! Är den lagom stor fortfarande i augusti?

På vägen från flygplatsen (Oslo, 5 timmar) så både regnade det och snöade. Min svärmor säger att våren har kommit i Malmö. Hoppas den är på väg hit snart! Nåja, mina solförråd är just nu tämligen välfyllda, trots allt.
  • Chicita

Skönt att det i alla fall är på bättringsvägen för dig Lenblo Glad
    Ett rejält äventyr det där. Något att komma ihåg och berätta för framtida generationer Flört

Ja visst var det bra. Att bli av med det dåliga samvetet känns ju himla bra bara det. Och att få känna sig duktig dessutom gör ju inte saken värre. Bara det kan ju ge positiva hälsoeffekter Flört

• snowstars
    daniiel: jättefin dopklänning! Hoppas lillasyster blir bättre i magen så det blir mindre skrik. Angående koppelträning så kan då inte våran hund gå i koppel heller. Men han är så illa tvungen :P  Vissa perioder är det jättehemskt eftersom han drar så mycket. Sista året har det dock blivit mycket bättre, så det är numera roligt att rasta honom. 

Lenblo: Skönt att du är hemma och att du är på bättringsvägen. 

• snowstars

Jag tycker för övrigt att vi har för lite snö här.. Man jag vill nog inte att det ska snöa mer. Det är ju nu den härliga tiden börjar, då man kan åka skidor eller skoter och stanna någonstans för att fka utan att frysa ihjäl. Men det är ju inte kul utan snö. 

Plugga idag. Håller på med en presentation som jag inte ens vet om den kommer bli bra. Mest för att vi inte har fått några riktiga instruktioner, bara en halvflummig genomgång av läraren. Men då tänker jag som så att jag gör som jag tror och så får hon skylla sig själv om det inte blev som hon tänkt. Fast mest troligt är det jag som får skylla mig själv om det inte blir bra..  

• Chicita

Idag ska jag följa med en kompis till ridskolan hon rider på.
    Förra måndagen var jag med en annan vän till hennes hästar ju... så det här är ytterligare ett steg för att se vart min "smärtgräns" går (mest mentalt)...
    Vi får väl se vad som händer Glad 

• Lenblo

Jag tror förresten att jag ska börja följa mina egna råd jag gav till dig, Chicita, angående beteende under akutbesök. Jag höll på att bli hemskickad med avföring fritt i hela buken för att jag inte verkade tillräckligt påverkad eller ens ha så värst ont... Obestämd
    Ridning är kul! Jag hoppas att du får sitta på hästen också, och inte bara titta på. FlörtOm du skippar travandet så måste du ju inte belasta foten särskilt mycket.

Snowstars: Om du bara håller en ordentlig presentation som med lite god vilja faller inom studieinriktningen, så måste hon väl för skams skull ge dig godkänt i alla fall.

• Chicita
    Lenblo ja det är väldigt lätt att liksom böja sig och lita på läkarna... Hittar ni inget fel? Nejmen då är det väl inget fel, då kan jag åka hem och tilfriskna...
    Tur att du inte blev hemskickad i alla fall.

Jodå det var en som inte skulle komma i gruppen, så jag fick ta en häst och hänga med bäst jag kunde på lektionen.
    Det är ju väldigt frustrerande att veta att man kan men fysiskt inte få till det. 
    Det är inte i första hand foten som är problemet även om den också bidrar. Men det är axeln.
    Läkaren som opererade både första och andra gången sa efter andra operationen att jag måste sluta med hästar och ridning. För det räcker med att hästen typ tvärstannar när jag leder den, eller att den kastar med huvudet åt sidan, eller även rycker tillräckligt hårt framåt när jag sitter på hästryggen för att axeln ska åka ur igen. För att inte tala om riskerna om jag skulle ramla av (speciellt om jag "ramlar fel").

Och om jag drar axeln ur led igen så blir det steloperation... Obestämd

Jag märkte att mina knän var det som tog mest stryk. Dom var inte vana vid vinkeln man vrider dom i. Först måste man ju vrida höfterna utåt när man sätter sig på hästen, och sen måste man vrida in tårna och trampa ner hälen. Så det blir rätt stor påfrestning på just knäna som måste ta hand om den här konstiga vinklingen och vridningen...
    Jag kommer ha träningsvärk överallt efter att ha i alla fall suttit på en häst i 1 timme. Men jag var med och testade alla gångarter och en del övningar. Annars försökte jag mest hålla mig ur vägen för dom andra så jag inte störde allt för mycket... 
  • Lenblo
    Chicita: Det går inte att "göra fel" då, så att åtminstone knäna avlastas? Även om det känns avigt för att du egentligen kan? Eller de kanske bara är lite rostiga och inte sjuka? Annars är det inte lätt när alla leder behöver avlastning. Träningsvärk är bra! Glad

Jag hade på känn att jag hade hög smärttröskel och aldrig får feber och så, men trots allt har jag aldrig varit ordentligt sjuk och faktiskt vetat. (Migrän räknas inte.) Generell peritonit (bukhinneinflammation) med mjuk mage, måttligt ont och 37,2 i temp måste nog räknas i den högre skolan av "jag verkar aldrig särskilt sjuk". Tungan ute Bra att veta till nästa gång jag behöver komma till akuten, må det dröja länge än. Skrattande Var en sväng till vårdcentralen där jag fick såromläggning, koll av infektionsvärdena och sjukskrivning samt var ute igen inom en timme. Allt för 150 kr - Sverige är fantastiskt! För säkerhets skull (sjukskrivningen) så skippade jag smärtmedicinerna, inte värt att bättra på naturens anomalier. Oskyldig

Plusgrader med moln utlovas. Jaja, så länge det inte är blötsnö så.
  • Chicita

Jag tror nog att det bara är en träningsfråga med knäna egentligen. Jag hade ju inte ont förut när jag red. Utan det är väl bara ovan ställning, precis som att vissa tycker att det är väldigt avslappnande att sitta i Lotusställning Flört

Ja jag tror att jag officiellt kan välkomna dig i klubben av "hög smärttröskel" Flört

• daniiel

Lenblo - Skönt att du känner dig bättre :) Och ännu bättre nu hoppas jag, så det inte blev något bakslag. Hur hade ni det då?, bortsett från det tråkiga du blev drabbad av. Ja, dopklänningen hade min makes syster när hon var kring 8 månader, så den ska nog passa dottern. Hon kommer bara vara dryga 6 månader :)