• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel
    Aniara4 skrev 2014-03-17 19:30:25 följande:

Hej allihop! Har inte varit så aktiv på sistone, men jag har läst. Jag har blivit arbetslös (pga neddragningen, alla inklusive chefen var jätteledsna) och har kräksjuka, så, eh, tjolahopp.

Nej, men fy vad tråkigt att höra :( Usch, krya på dig!
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2014-03-17 19:30:25 följande:

Hej allihop! Har inte varit så aktiv på sistone, men jag har läst. Jag har blivit arbetslös (pga neddragningen, alla inklusive chefen var jätteledsna) och har kräksjuka, så, eh, tjolahopp.

Usch vad trist :(
    Hoppas att du blir frisk snart i alla fall. 
  • Lenblo

Jag menade förstås att små boutiquer har icke standardiserade plagg.

Daniiel: ASOS har mycket trevligheter och är smidigt att handla från. New Look måste jag ta en titt på. Tyvärr är var ASOS helt instängda i stuprörsspåret när det gällde svarta gravjeans. Inte direkt vad jag längtade efter när mina lår var tjockare än någonsin. Använde dem nu igen när magen svullnat till dubbelt midjemått.
    Det är bara riktiga specialplagg jag köper från USA -  Ebay-marknaden är inte lika stor i GB eller Tyskland än. Lyckligtvis sitter alla klänningar och överdelar som gjutna på mig - jag måste vara tvilling med standardprovdockan de tar M från.

Tiden flyger verkligen! Jag snubblar på hur gammal hon är nästan varje gång. Har det nästan gått en månad nu igen?!?

Chicita: Jag önskar verkligen att jag kunde sy mina kläder själv, i färger och skärningar jag tycker om. Tyvärr jobbar Murphys lag (och sprättnålen) övertid när jag försöker mig på något som är det minsta komplicerat. Mysko, eftersom jag generellt sett är ganska händig.

I nästa vecka blir jag arbetslös på halvtid.  Det är positivt eftersom jag alltså är tillräckligt frisk för att lyfta Lillan ett antal gånger om dagen och min man kommer att vara hemma halva veckan så att jag har tid och energi över till att söka jobb. Han hade faktiskt längtat efter att få vara hemma med Lillan, men det har närmast blivit överdos de senaste 4 veckorna när han fått ta alla dagar OCH alla nätter själv.

En kompis säger att de söker ögonunderläkare i Falun, även orutinerade. Om min man är hemma på heltid eller åker in till Stockholmskontoret 1-2 dagar i veckan (kan jobba på tåget) så kanske det skulle funka. Allt för att få den där förbaskade erfarenheten de kräver här på universitetsorten.

• Chicita
    Lenblo ja kom till Falun :D
    Då får jag ju tillgång till en vettig läkare här i närheten också ;)

Falun är faktiskt en rätt bra stad även om jag ändå föredrar Borlänge...
    Men det är väl den där gamla "Falun VS Borlänge-fejden" som man blev matad med när man växte upp som gör det ;)  
  • Lenblo

Jag hade en del utplaceringar i Falun när jag var student och tyckte mycket om både sjukhuset och staden. Utförsåkning och skidskor är definitivt min grej. Det är väl därför jag överväger saken, trots allt praktiskt strul det skulle innebära.

Nu har jag läst på om fejden. Se där, ytterligare något jag inte hade en aning om. Har man inga problem får man väl göra dem.

• Chicita

Hehe... ja det blir väl så när två städer ligger så väldigt nära varandra.
    Den ena - en klassisk arbetarstad med stora verk.
    Den andra - en akademiker-stad med lasarett och stora kontor 

;) 

• TheD

Då får jag representera Falun ;) och självklart föredrar jag Falun haha.

Tre skoldagar nästa vecka och sen blir det praktik. efter det är det 3 skoldagar plus examensdag :D Jag kan inte förstå att det redan har gått två år.
    Mitt största problem nu är att hitta en klänning till examensdagen. 

• Chicita

Jag skrev ett långt och fint inlägg här - som BT visst valde att inte lägga upp eftersom hela sidan kraschade precis när jag postade det :P

jaja...  

• daniiel

Och allt jag vet om Falun och Borlänge är att båda ligger i Dalarna ;) Eller?

Jag behöver klippa mig, tror håret skulle må bra av att kortas av ca 10cm. Då blir det alltså axellångt. Googlar på diverse frisyrer, men det är svårt att hitta någon som inte känns alldeles för platt och tråkigt, men inte heller alldeles för "out there", som ska passa om man är 27år, inte 17 eller 47år. 

• TheD

Helt rätt. Tar väl 15 minuter att köra...tror jag. Har aldrig tänkt på tiden fast ibland kan det gå väldigt fort..lalalala.

Hör med frisören om han/hon har någin idé :) Rakat kanske :p