• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Ja det är jätteintressant daniiel och det som jag fastnade mest för var ju just det här med att vi inte behöver ha dåligt samvete. Det är så väldigt lite vi behöver göra för att få positiva hälsoeffekter.

Sen visst - om vi vill gå ner i vikt, stärka muskler och sådana rena träningsrelaterade saker så räcker ju inte 3 minuter ett par gånger om dagen eller att ställa sig upp var 40:e minut.
    Men det är en annan sak... Och slipper man det dåliga samvetet så kanske man kan komma igång med sånt också. För då har man ju inte den där pressen att man måste gå till gymmet 3 ggr i veckan med början "i går" utan man kanske kan börja med att ta en extralång promenad ibland. Och när det känns bra och naturligt och man orkar med det utan problem så kanske man kan lägga till något mer... Men utan det dåliga samvetet ifall man misslyckas och ger upp för att det var för jobbigt Glad 

• snowstars
    daniiel: Ja, jag hoppas att du har beställt en sån dag tills imorgon, för då ska jag minsann ut och gå och andas vårvinterluft.  

Angående namngivning: bjud samma personer som du skulle bjudit till ett dop. Korkat svar kanske ;)  Vi var ju på dop i augusti och där var det närmast släkt och några vänner som var med. Cirka 30 stycken. De hade sållat rätt hårt bland släktingar och bjöd bara vissa mostrar osv. Men det är väl som med bröllop, bjud vilka du vill ;) 

Jag tror inte jag tycker att det är konstigt att lillasyster får en ceremoni men inte storasyster.. Den som kan tycka att det är konstigt är ju storasyster själv då, men det går ju kanske att prata med henne och höra vad hon tycker/känner/vill? Ni kanske kan ha en gemensam ceremoni för båda syskonen? 

Chicita: Intressant läsning. Förra veckan satt jag faktiskt ner och läste i 30 minuter, sen ställde jag mig och stod vid köksbänken och läste 20 minuter. Och sen hade jag rast 10 minuter..  Men det var efter att jag hade läst att det räckte att ställa sig upp en gång i halvtimmen för att få bättre hälsa. 

Lenblo: mår du bra? :)  
  • Chicita

Oj förlåt daniiel jag hade helt missat det där med namngivningscermonin.
    Jag tror du hann posta det medan jag skrev mitt maratoninlägg Flört 

Prata med storasyster - vill hon ha en cermoni så kanske dom kan ha en tillsammans nu som Snowstars skriver Glad 
    och ja - bjud vilka ni vill.
    Bara dom närmaste - eller dom som ni tror kommer ha en relation till barnet - eller alla ni kan tänka er som vill delta... Det är upp till er

Snowstars ja det är ju jättebra att göra så tydligen Skrattande 

Ja nu vill vi veta hur det går för Lenblo... *håller alla tummar och tår jag kan avvara* 

• daniiel

Jag har definitivt beställt en sådan dag till imorgon snowstars! Maken börjar om att jobba, så det är första dagen ensam hemma med lillasyster och då ska storasyster hämtas efter skolan. Jag har ju inget körkort, så det blir till att bängla iväg med vagnen och då vill jag ha varmt och solsken - som idag, hela 9 grader varmt :D

Vi har faktiskt bestämt oss för att det trots allt blir dop i kyrkan, för både lillasyster och storasyster. Fika i församlingshemmet efteråt. Sedan vilka vi vill bjuda ska vi suga på tills i maj, då inbjudningarna ska ut. Det lutar åt att hela tjocka släkterna plus vänner med familjer bjuds in och då blir det nog ca 90 inbjudna, med barn inräknat. Jag skulle tro att vi landar på ca 50 gäster då. Förhoppningsvis finns det tider kvar i kyrkan i augusti. Jag mejlade dom idag och det lät lovande, men ska ringa imorgon och verkligen boka fast en tid. Blir i samma kyrka som vi gifte oss :)

Jag ska verkligen försöka ta till vara på det där med att göra något, istället för att må dåligt över att jag inte kan göra "allt" så att säga. På tal om det med motion osv. Jag har fortfarande inte repat mig efter förlossningen och graviditeten. Känner fortfarande av foglossningen och eftervärkar osv. Men, att faktiskt ta mig till skolan och hämta storasyster är ett bra mål känner jag. Jag kommer mig ut, jag rör lite på mig, men jag behöver inte känna någon stress eller press... ännu ;) haha

• Chicita

Det låter bra daniiel man måste ju börja någonstans Glad
    Och promenader till skolan låter väl perfekt. Du behöver ju inte ha någon direkt tidspress på dig heller (i alla fall inte på hemvägen Flört ) 
    Hoppas att du börjar må bättre snart med foglossning och allt sånt också, så blir det ju enklare att göra det där lilla extra som man kanske blir mer sugen på när man väl är ute Glad 

• daniiel

Nej, lite stressigt blir väl att passa tiden när vi ska till skolan. Att lillasyster har ätit, är rapad ordentligt och bytt på osv. Hemvägen lär bli väldigt lugn och skön dock, då storasyster inte direkt brukar längta hem :P Ja, jag vill verkligen bli kvitt alla krämpor nu. Dom drar igång mamma-barn gympa på ett gym här snart och skulle verkligen vilja vara med på det :)

• Chicita

Mamma-barngympa låter väl roligt.
    Betalar man per gång istället för termin så är det ännu bättre eftersom du då inte har dom där "kraven" på att gå på alla pass Glad 

• daniiel

Ja, det kostar 60kr per gång, eller så kan man köpa tiokort för 500kr. Blir ju lite billigare ifall det är något man tycker är kul :) Gäller ju i ett år. Roligt att ha något att göra en stund, kul att träffa andra mammalediga och dessutom nyttigt att röra lite på fläsket :P

Och nu har vi passerat midnatt, så jag säger (skriker) GRATTIS till mig själv på min 27-års dag :D Och gör mig redo för ännu en natt utan sömn och fylld med skrik... urk! Tur dom är söta iaf ;)

• Chicita

Hipp Hipp Hurra för daniell på sin födelsedag Skål

Kaffe -för att fira kanske Flört

Ja bara det där att komma ut, och inte sitta och titta på fyra väggar är ju en stor grej, sen om man orkar hela passet eller inte. Det var kanske inte så noga Glad

• snowstars

Grattis daniiel! Hoppas du får en bra födelsedag :) 

Och Mamma-Barngympa låter väl jättebra. Tycker absolut att du ska prova! (När du kan ock orkar, alltså :) ) 

För övrigt tror jag det blev nåt fel i din väderbeställning för här är det bara tunga moln just nu. :-P