• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

hehe... det är nog mest för att det gör så himla ont i fotlederna och knäna för mig soldemor. Och jag har alltid gillat styrketräning Flört

Hej Oniq Skrattande
    Det var inte i går. Allt väl? 

Det är väl helt rätt roll för dig Glad 
    Något att sätta tänderna i, blir spännande att höra vilket tema dom valt så du vet vad du ska ställa in hjärnan på så att säga Flört 

Jodå nu kan jag säga "maken" utan att börja med sssss- först eftersom det tidigare ju alltid varit "sambon" Tungan ute 

• Soldemor

Jo, jag gillar styrketräning också, egentligen. Men har en axel med någon sorts skum inflammation, som gör att det är så mycket jag inte kan göra. Annars tänker jag bra när jag skrotar runt på gymmet. Ett tag var jag t o m en sådan där som hade synliga muskler på armarna och lite rutor på magen...men det är en svunnen tid, på andra sidan studierna. Och eftersom jag har så oregelbundna arbetstider är jag glad för de pass jag kan gå på och då satsar jag på de konditionsinriktade eftersom min astma mår så bra av det. Eller, ja, jag märker av den mindre och blir mer motståndskraftig mot den när jag håller igång. Sedan är det så himla skönt att minnas tiden när jag inte ens orkade gå uppför en backe utan att behöva hämta andan i en kvart efteråt, när jag konstaterar hur mycket jag orkar.
    (radbrytning? Vad är det?)

• Oniq

Allt väl här.  :)

Skumpar på med Zumba här (lyckades gå hela terminen i höstas! Har aldrig gått på någon träning så kontinuerligt någonsin!) och försöker att låta det blivande brudparet få lite space att bestämma själva vad de vill ha för tema.
    Jag tror att det kan bli riktigt häftigt då jag vet att båda är stora fans av Harry Potter, mysteriespelen på Gotland och Steampunk! *haha* Sen så måste jag ju hjälpa dom att 'klå' mitt eget bröllop så mycket som det bara går - fast på sitt eget sätt då :)
    När det väl sätetr igång ska vi se till att dokumentera minutiöst :)

Såg att ni diskuterat nyårssmällare tidigare - vi råkade få en annan nyårssmäll.. En kompis som vi bjudit på lite nyårsmat visade sina rätta färger för sista gången och är numera persona non grata hemma hos oss.
    Det är lustigt hur man plötsligt känner hur bägaren rinner över och blir mogen att avsluta en 'vänskap' som ändå funnits i mer än 10 år. Att man inte insett tidigare att en person man kallat vän aldrig gjort annat än att göra en arg eller ledsen. Knasigt knasigt :P

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Soldemor

Oniq: Måste väl vara skönt ändå att slippa den personen. Finns nog inte mycket värre än "svarta hål" som slukar energi och gör en ledsen och arg.

Kul med Zumba! Det brukar jag försöka gå på de måndagar jag är ledig. Det finns iofs Zumba-pass varje dag där jag tränar, men ledaren på måndagar är helt outstanding med sin energi och träningsglädje. Precis det man behöver i början av en vecka!

• Oniq

Absolut, just det här 'svarta hålet' har en kvinnosyn som inte ens hade varit nyttig på 900-talet eller något.  Förvånad
    Att anse att kvinnor över 30 är gamla nuckor (han själv är 33) och icke åtråvärda på något plan alls, att en kvinna inte är bra på något utöver att föda barn - vilket de egentligen inte heller gör bra (ett axplock av fina saker han hävt ur sig)..  Underbar kille va?

Vi har bara Zumba som passar med mina arbetstider en dag i veckan, men det är lika där - tjejen som leder passen toksprudlar energi och glädje :) Man känner sig inte direkt lika snygg och smidig som tjejerna på reklamfilmerna för zumba, men passen blir gjorda :)

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Chicita

Oj.. ja det var ju dags för den personen att försvinna ur erat liv då. Hellre få vänner men riktiga vänner, med liknande värderingar som man själv har (ja man ska ju acceptera varandras olikheter. Men om man har för stora olikheter så finns ju risken att det slår ut på det här sättet förr eller senare)

• Soldemor

Oniq: Ja, det var ju ett charmtroll utan dess like, fantastisk social kompetens också!

• Lenblo

När jag var gravid och för första gången i mitt liv behövde en BH som faktiskt gav stöd insåg jag till min förvåning att många serier inte ens går upp till D! Det trodde jag faktiskt var standard. Vad jag också insåg var att amnings-BH:ar är bygellösa, ovadderade och går upp till lite större storlekar. Skrattande De två första har jag hållit utkik efter i flera år, men uppenbarligen letat i fel hylla. Tungan ute

Chicita: Det var väl bra att den andra instabiliteten kom fram! Det är svårt att ta belastade röntgenbilder om man inte vet i vilken vinkel man ska belasta det liksom. Hoppas verkligen att den där trådkänslan ger med sig när svullnaden gör det. Det låter obehagligt och nerv-igt.

Min träning, ja. Vill träna mer, men när det är oklart om/när jag får ett jobb/börjar jobba så känns det osäkert att planera in terminer med kort och allt. Längtar efter att återvända till konståkningen (på lätt amatörnivå) men behöver då också något konditionshöjande för att mina hopp inte ska sluta på rumpan av pur utmattning. Det kanske jag kan få in mha Friskis och Svettis (rum bredvid med glasruta för Lillan), men om jag faktiskt får ett jobb som dessutom kräver pendling då? Dessutom behöver jag stärka upp axlarna eftersom jag bär på/ammar Lilla älsklingen så ofta. ObestämdJag måste komma till beslut snart, annars försvinner hela säsongen för mig.

Oniq: Det förvånar mig att en sådan som han faktiskt har haft några kvinnliga vänner över huvud taget. De flesta människor jag känner ogillar att bli förolämpade på regelbunden basis.

Annars har jag en kompis vars vänskap jag egentligen skulle vilja rann ut i sanden. Jag får helt enkelt inte ut särskilt mycket av att umgås med henne. "Problemet" är att hon håller kontakten med mig regelbundet och för sex år sedan, under en period när jag mådde jättedåligt, satt hon tålmodigt och hörde mig älta i timtal. Det blir liksom för pinsamt att avsluta när hon faktiskt inte gjort mig något. Även om jag måste säga att det är ett lyxproblem. Flört

• Aniara4

Hej Oniq! Kul att se dig!
    Den där "vännen" låter inte som någon större förlust att bli av med, nej. Man kan leva utan sånt.

Lycka till med rehabiliteringen, Chicita, ta det nu lugnt för guds skull.

Träna gjorde jag när jag var ung och frisk, nu kan/får jag inte göra någonting alls längre. Blir drastiskt försämrad av den minsta ansträngning. Gråter Men jag har skaffat mig klippkort på Centralbadet, så jag går dit ibland och simmar några lugna varv i bassängen. Därefter lägger jag mig i bubbelpoolen en bra stund, det verkar minska risken för att musklerna ska få tuppjuck och krampa ihop flera dagar efteråt.

Men nu har mina knän ballat ur istället sedan 1-2 dagar tillbaka, vet faktiskt inte vad som har hänt, men de gör så ibland. Svullna, onda och instabila. Att det gör ont kan jag leva med, men jag är livrädd att det trasiga knät ska glida ur led igen. Är jag det minsta oförsiktig känner jag hur det svajar. För det mesta är det ok, men just när det blir så här svullet har jag märkt att det är mer instabilt, så det känns lite läskigt. Nej, jag ids inte gå till doktorn. Det kommer att hinna gå över innan jag får tid, de kan ändå inte göra särskilt mycket (utom möjligen en kortisonspruta om det blir alldeles för jävligt, men det har hittills inte hänt), och läkaren har med emfas sagt att jag absolut inte har någon reumatisk sjukdom, så...

• Soldemor

Ah, bubbelpool är bara för underbart skönt för kroppen! Tänker ibland att de skulle ha en flock sådana på gymmet...