• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • snowstars

Vet att det inte ska vara så mycket sånt här, men jag kan inte hålla mig så ni får väl anmäla mig om det är störande :P 

Nu när 2014 har dragit igång har vi börjat göra allvar av våra bröllopsplaner. Vi har berättat för våra familjer som allihop höll på att svimma men som är väldigt glada och engagerade. Och vi fixar och donar och planerar, det kommer jag väl skriva om i andra trådar. Så i september kommer jag vara fru. Känns helt overkligt just nu. Men gud vad det pirrar i magen av lycka!  

Sådär, första och sista bröllopsplaneringsinlägget.   

• daniiel
    snowstars skrev 2014-01-12 15:47:09 följande:
    Så roligt för er! Skönt att komma igång ordentligt. Jag önskar att vi också hade allt kvar framför oss :P Nåja, vi får nog fullt upp ändå med bebisen :P

Väldigt kul att höra att familjerna blev så glada också, då blir man ju själv extra glad :D Förstår att det pirrar i magen :)
  • daniiel

Då fyller jag väl på med ett bebisinlägg :P Woho! ;)

Har en hel del gravidkrämpor nu, från halsbränna till hjärtklappning, trötthet och väldigt mkt sammandragningar. Dessutom ligger blodtrycket på gränsen, så går till BM minst en gång i veckan. Kan knappt vara uppe och göra något alls. Blir jag inte trött, så får jag sammandragningar och måste lägga mig och vila. Det är väldigt tråkigt...

65 dagar kvar nu, även om jag hoppas på något mindre hehe

Vi har endel kvar att inhandla och fixa inför bebisens ankomst och det känns både roligt och jobbigt. Jag beställde en amingsbh som skulle passa strl typ 100B-85I (min storlek låg riktigt i mitten i storlekstabellen där för vad som skulle passa) och när jag får hem den ryms typ halva bröstet i kupan. Alldeles för små kupor. Så just nu har jag amningsbh-panik haha

Ska få träffa någon ur Aurora i veckan iaf och det känns väldigt skönt, ser framemot det :)

• daniiel
    snowstars skrev 2014-01-12 15:47:09 följande: 
    Jo, jag måste bara få fråga också, såg att du skulle sy upp en klänning här i Sverige.. vad är det för klänning du fastnat för? :)
  • Chicita

Jamen visst är det där typiskt daniiel... Jag letar sportbh / top just nu och de som ska vara i min storlek är antingen så små att jag måste ha hjälp för att få på dom - men då hålls allt ju på plats i alla fall utan att dallra runt Tungan ute
    Eller så ger det inget stöd alls.
    Verkar vara helt omöjligt att hitta något.
    Jag har dessutom blivit dunderförkyld (vaknade i dag med förkylning) och min rehabträning kör igång på torsdag. Så det är inget guldläge direkt Flört 

Trist att du inte mår så bra under graviditeten, men skönt att det inte är så mycket kvar i alla fall Solig 

• Aniara4

Apropå små kupor... Kappahls XLNT-bh:ar går med ytterst få undantag upp till D-kupa. Alltså, har man storlek 48-50 eller ännu mer kanske det inte är helt ovanligt att man även har rätt stor byst, eller?

Jag är rätt nöjd med att ha hittat en modell på Debenhams som jag vet sitter bra och vet vad jag har för storlek så att jag kan beställa på nätet. Det kommer nya mönster och färger hela tiden och de är billiga. Däremot är kvaliteten, tja, vad man betalar för, så rätt som det är får man en metallbåge i hakan. (Gick just hem från badhuset bh-lös av just den anledningen.) Men man får några bra användningar med jäkligt schysst passform innan de går sönder!

• Chicita

Ja det har jag också funderat över.
    Dom borde i alla fall gå upp till F (många har ju större än så, men då täcker man i alla fall in många av dom i den där "mellanzoonen" som inte behöver dom allra största storlekarna.

Jag hamnar lite mellan storlekar på KappAhl.
    Dom största i vanliga storlekarna är på gränsen till för små (i vissa modeller) och dom minsta i XLNT är många gånger för stora....  Men jag kan inte ha deras BH:ar över huvud taget. Ingen idé att ens titta på den avdelningen 

• Aniara4

Jag har haft problem med Lindex också f.ö. De "vanliga" bh:arna har inte tillräckligt stora kupor, medan Generous-sortimentet har större kupstorlekar men då å andra sidan börjar på typ 90-95 i omkrets. Sist jag var där och letade (vilket iofs var ett tag sen) hittade jag inte en enda jäkla bh i 80-85E/F.

• daniiel

Jag har inte shoppat BH i en "vanlig" butik på.. jag vet inte hur många år. Det är inte lönt att öht kika. Alltså på tex Lindex, Kappahl osv. Jag har hittat ett märke som jag tycker om, Freya, och vet numera min storlek så kan beställa från England för halva priset :)

Chicita - Är det inte typiskt?! Det är alltid när man har viktiga eller roliga saker inplanerat som man går och blir sjuk. Jag hoppas att du kryar på dig snabbt :)