Lenblo Jag håller alla tummar för att all (eller i alla fall den mesta) smärtan försvinner nu när dom har avlastat nerven. För det är det som har begränsat mig mest. Att inte kunna gå ut och gå på en vanlig promenad för att inte veta när det ska börja kännas som om jag har brutit foten liksom

Och doktorn som opererade foten tidigare (1996-1997 3 ggr) sa ju att det hade blivit nervskador men att han inte kunde göra något åt det då. Så det här kanske var en av skadorna som hade hänt *håller tummarna*
Det jobbigaste just nu är att foten inte vill svälla av som den ska.
Jag får inte ens på mig såna där ställbara sandaler och min sjukskrivning går ut i morgon.
Jag kan ju inte jobba barfota på hotellet
Nåja, det löser sig nog...
Det blev inget smärstillande. Jag var i tid som jag skulle vara, men jag blev inte inkallad tidigare för att bedöva något.
Så det var en himla tur att det gick att få tag i suturerna.
Jag sa till henne (både nu när hon tog stygnen och förra veckan) att jag inte varit med om någon gång där dom bara har kunnat "ta" stygnen. Utan dom har fått gräva med pincetter och ibland skära upp huden lite för att komma åt suturerna och att det var därför jag ville testa att smärtlinda huden i alla fall. Men men... Nu gick det ju bra. Stygnen på undersidan av foten gjorde j-vligt ont att ta. Men det är ju mest för att det är så retat där...
och så fick hon ju lov att tejpa (med sån där tejp man använder vid skärsår och liknande) igen såret på ovansidan av foten för det var fortfarande så svullet att det stod ut som en anktrut

Men nu ser det rätt OK ut i alla fall.
Tog kort på foten (med förband) i går morse. Man ser inte riktigt hur blå jag är, men det har hänt mycket sen förra veckan - sist jag såg foten alltså

Min högra fot är inte blå. Det är en skugga över den...
Och ni som inte är vana vid att se "efter-OP-bilder" så kan jag ju säga att foten ser rätt fin ut för att ha varit instängd i bandage i 2 veckor

Men den behöver en ordentlig filning bara såren läkt ihop ordentligt...