• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Jepp, han har en rätt mörk röst också. Så jag skulle inte vilja möta det där monstret på andra sidan dörren (om jag inte visste vad det var för hund Flört

Hehe... cool kisse Glad 

Min hund är inget fan av katter.
    Speciellt inte grannkatterna.
    Dom vet hur långt hans snöre räcker när han sitter ute på baksidan. Och då sätter dom sig typ 2 meter längre bort och retas med honom... Funderar på att skaffa ett längre snöre {#emotions_dlg.djavulsk}Oskyldig 

• Soldemor
    Chicita skrev 2013-11-06 12:00:27 följande:
    Jepp, han har en rätt mörk röst också. Så jag skulle inte vilja möta det där monstret på andra sidan dörren (om jag inte Min hund är inget fan av katter.
    Speciellt inte grannkatterna.
    Dom vet hur långt hans snöre räcker när han sitter ute på baksidan. Och då sätter dom sig typ 2 meter längre bort och retas med honom... Funderar på att skaffa ett längre snöre {#emotions_dlg.djavulsk}Oskyldig 

Aj aj, inte vara så ond! Då kommer hämnarkatten!

• Chicita
    Soldemor skrev 2013-11-06 13:07:53 följande:
    Det står att länken är inaktiv eller att jag inte får följa den...
    Misstänkte det. Den ligger på facebook. Försökte välja "dela med andra" men det verkar bara funka till vissa Obestämd
  • daniiel
    Chicita skrev 2013-11-05 19:22:05 följande:
    Nu har jag fått hem en specialbeställd sele Glad
    Tjejen brukar bara sy halsband, men när jag frågade så sa hon att hon kunde göra ett försök, bara jag kunde ge ordentliga mått på en sele jag redan har hemma eftersom hon inte har storlekar och sånt hemma (och alla hundar är ju olika).
    Hon gav mig ett pris som jag tyckte var löjligt lågt, så jag bad henne lägga till reflexer och så erbjöd jag henne ett pris som jag tyckte stämde bättre med arbetet och materialet 
    Och här är resultatet Solig

Oj, så stilig! :D Vi skulle behöva beställa en sele till Stella också, så småningom. Hennes mått är så knepiga att köpa färdiga till. Väldigt fint med namnet också :D
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-11-07 11:56:38 följande:
    Oj, så stilig! :D Vi skulle behöva beställa en sele till Stella också, så småningom. Hennes mått är så knepiga att köpa färdiga till. Väldigt fint med namnet också :D
    Du kan få namnet till den som gjorde den här selen om du vill (hon finns på FB)
    Nu syr hon ju inte selar i första hand, men hon sydde ju den här efter Elox mått och man fick bestämma färg på fleecen och broderiet och sånt själv. Hon brukar använda svarta nylonband, men när hon fick höra att han är en sån där tuffing som gillar grönt/brunt/camouflage så kom hon på att hon hade ett sånt band också som vi kunde använda Glad 
  • Lenblo
    Chicita: Vilket proffsig sele! Han passar verkligen i den.

Jag har efter en massa hänvisningar vidare äntligen fått någon att brodera namnet på min älskling för hand på den 90-åriga dopklänningen. Tyget är för ömtåligt för maskinbroderi och jag har inte tid att fräscha upp mitt urgamla broderande på diverse kladdar först.

Jag har fått resultatet på DNA-testet på min hankatt. Obestämd Hjärtsjukdom heterocygot. Dags att testa alla ungarna då, och hoppas på att det är fler än hälften som är fria då. Slumpen gör ju vissa avvikelser ibland, te.x. är 5 av 6 kattungar hanar.
  • Chicita

Ajdå Lenblo synd, men det kan ju vara skönt att få det svart på vitt i alla fall. Hoppas att de flesta ungarna är friska.
    Om den som sålde hankatten till dig, sålde den som avels-hanne så kanske du kan få någon form av kompensation därifrån också. För du har ju fått kostnader nu som du inte hade behövt få om du låtit bli att avla på honom...
    Värt ett försök kanske?

Ja jag hade nog inte heller vågat maskinbrodera på något så gammalt Förvånad 

• daniiel

Åh, suck.. känns som att saker och ting bara samlas på hög just nu. En månad kvar till dotterns kalas, jag har tyvärr varit alldeles för snäll gällande ett par vi känner med barn som fyller år ungefär samtidigt, så nu har dom klampat rätt över oss och sett till att vi förmodligen står utan lokal för barnkalaset. Hyran samt parkeringen ska höjas efter nyår, med hur mkt har vi dock inte fått veta. Har jättejobbig foglossning och ont, men dottern ska ju ändå lämnas och hämtas och hunden ska ut. Inte kul när vi har flera trappor upp till lägenheten.

Ja, plus att det är någon iditot som tagit mitt namn och nummer och sålt något på Blocket. Det ringer och smsar folk som betalat pengar till "mig", men inte fått sina saker. Dom har till och med ringt grannarna (som vägrade säga något öht till dom som ringde). Sitter i kö till polisen nu..

Kände bara att jag behövde skriva av mig, tack.