• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel
    snowstars skrev 2013-10-26 15:03:50 följande:
    Åh daniiel! Vad glad jag blir. Stort grattis! (skriver mer när jag kan smyglåna sambons dator, för min webbläsare trycker bara ihop texten).
    Tack :) Det känns.. så konstigt haha Och jag måste vara hyffsat långt gången också, för både jag och maken kan känna bebis litegrann med handen på magen :P Hua, det var så längesen vi hade bebis.. vi har glömt allt märker vi :P
  • daniiel
    Chicita skrev 2013-10-26 16:05:25 följande:
    daniiel jag frågade maken (IT-tekniker, programmerare, systemvetare osv... Tungan ute) om han visste vad det kunde vara med datorn, men han sa att det är så många saker som kan vara orsaken. Så att det var svårt att säga om han inte vet mer ingående.

Så om ni kan beskriva lite mer vad som händer, vad ni har testat osv så kanske han kan hjälpa Glad 
    Haha ja, kan tänka mig att det kan vara en hel del saker som kan vara fel. Jag kan inget alls om sånt här, men datorn tappar internet. Vi har ju router och trådlöst till datorn och internet finns hela tiden på routern, för vi kan ju surfa med telefonerna på det. Datorn däremot tappar kontakten med nätverket. Det är maken som pillar med det där, så mer vet jag inte :P
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-10-27 08:42:35 följande:
    Haha ja, kan tänka mig att det kan vara en hel del saker som kan vara fel. Jag kan inget alls om sånt här, men datorn tappar internet. Vi har ju router och trådlöst till datorn och internet finns hela tiden på routern, för vi kan ju surfa med telefonerna på det. Datorn däremot tappar kontakten med nätverket. Det är maken som pillar med det där, så mer vet jag inte :P
    Nej då är det ju inte så lätt att veta om man inte håller på själv... Obestämd
  • afturelding

Åh så roligt Daniiel! 

Jag skrev högskoleprovet igår, det gick sådär. Men det gick bättre än vad jag trodde att det skulle göra i alla fall, med tanke på hur pass dålig jag är på matematik. På ett av de kvantitativa proven fick jag 9/40 Tyst Men på hela provet fick jag 87/160, och det är ju egentligen rätt bra med tanke på hur mycket det delprovet drog ner resultatet. Nu är det bara att vänta på normeringstabellen.

Jag hoppas kunna komma in på det här provet, för jag är ändå rätt nöjd. Men det är inte så många som söker in på provet till lärarprogrammet, så möjligheten är stor.

Den här veckan som kommer är det höstlov så vi ska ha makens lillebror här hela veckan, det ska bli väldigt mysigt!

• snowstars

Känner mig smått förvirrad idag, av tidsomställningen och allt. Blir alltid lite nervös att man ska gå på en helt annan tid än resten av världen :P 

Håller tummarna för dig alfturelding. Lärarprogrammet brukar dock inte vara svårt att komma in på så det borde gå vägen :)  

Jag håller på att flytta mina studier till ett annat universitet. Nästa vecka, v. 45, börjar jag och jag är allmänt supernervös. Känner mig som en nybörjare igen för det är ett nytt system att lära med nya rutiner och så.. Allt det där som jag kunde vid mina gamla högskola.

Och så är det snart jul! Är det bara jag som toklängtar? Jag älskar julen :)  

• Chicita

Kul afturelding och snowstars Glad
    Hoppas det funkar med studierna för er.

Jag vill verkligen inte sätta mig på skolbänken igen. Jag har ingen inspiration alls. Men det känns som om jag måste om jag vill komma vidare med livet Obestämd 

Jag tycker också om julen. Men vi firar den alltid hos svärföräldrarna så jag gör inte så mycket här hemma åt att det är jul liksom.
    Vi sätter upp några stjärnor och sånt men annars gör vi inte så mycket här hemma. Det blir bara så mycket att plocka bort då istället Tungan ute 

• Lenblo

Grattis Daniiel! Solig Förhoppningsvis går besvären snart över av sig själva om du redan kan känna bebisen. En liten, liten tanke bara: Man kan vara sjuk även om man är gravid.

Nu när jag kommer att vara hemma större delen av dagarna under december tänkte jag faktiskt ta och köpa in ite lysande julpynt att ha i fönstren. En gång i tiden satte jag upp ett par julgardiner - som sedan satt uppe till midsommar. Då tog jag för skams skull tog ned dem, trots att julen ju började närma sig igen.Tungan ute Annars tycker jag mycket om julen i sig.

Idag var mamma, mina småsyskon på 13 och 20 år, samt en bror på 38 på besök. Mamma talar vanligtvis bara om sig själv och de barn som bor hemma och är usel på att lyssna. Min syster på 20 har en del autistiska drag. Visserligen road av socialt umgänge men har usel förmåga att känna in andra och skriker mest om hur bra hon är jämfört med andra på särgymnasiet, killar etc. Min äldsta bror är anledningen till att jag stod ut med dem allihop i hela fyra timmar. Så jag är väldigt glad att lilla älsklingen skötte sig exemplariskt. Hjärta Lugn, söt och fin. Puh!

• Chicita

Skönt ändå att få träffa släkten Lenblo Glad

Men ja, det kan bli för mycket efter ett tag. Man väljer ju inte den släkt man har tyvärr Flört

• daniiel

Tack :) Ja, givetvis kan man vara sjuk ändå, men jag har mått väldigt mkt bättre de senaste två veckorna nu. Haft hjärtklappning en kväll, och det är nog allt. Förutom lite nästäppa. Jag väljer därför att tro att alla tidigare symptom hade med graviditeten att göra. Förutom då jag hade feber, ont i halsen och var snuvig som bara den. Det var nog en vanlig förkylning då.

Sitter och väntar nu på att få ringa MVC och hoppas på att få en tid snabbt! Jag vill egentligen inte gå en dag till utan att veta hur långt gången jag är. Jag försöker verkligen tänka tillbaka till när jag hade mens sist, men kommer inte ihåg. Juni kanske. Nåväl..

afturelding och snowstars - Även jag håller tummarna för att det ska gå bra med pluggeriet för er. Kan tänka mig att det är en del jobb, och framförallt att vänja sig vid, att byta universitet snowstars. Och jag håller verkligen tummarna för dig afturelding att du ska komma in!

• daniiel

Och på tal om julen, ja, jag längtar så!!!!

Vi har redan tjuvstartat med julmust, lussebullar, pepparkakor och julskum ;) haha Samt att jag redan hunnit sy en julstrumpa och i stort sett är klar med julklappar till alla förutom dottern :P

Vi måste köpa lite nya julgardiner samt julgranskulor dock, innan det blir december. Har ju en månad på mig, drygt, så det ska nog hinnas med :)