• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • afturelding
    Lenblo skrev 2013-10-01 14:56:59 följande:
    Afturelding: Min man som är jurist påstår att det visst går att klaga på städningen när ni de facto flyttar in, oavsett när ni fick nycklarna! Så kräv att få det åtgärdat tillsammans med förstörda tapeter, kvarlämnade grejer osv.

Min lilla älskling var vänlig nog att vänta i magen.Skrattande Så förra måndagen åkte vi i lugn och ro mot BB med soluppgången utanför och lite bra musik på bilstereon. Två timmar efter ankomsten hade vi fått en liten flicka som ska heta Rebecca. Solig 4060 g och 52 cm, rätt knubbig med en ordentlig brun kalufs.
    Sedär! Vissa saker har vi redan varit tvugna att städa för att vi ska kunna packa upp, men det är ju fortfarande massor kvar. Står de fast vid sitt så tar vi det till hyresgästföreningen.

Och så roligt att allt gick så bra! Fint namn fick hon också, samma som mitt. 
  • Chicita

Grattis Lenblo vilken liten underbaring Solig
    Bäbisar som har hår när dom föds är nästan alltid sötare än de som föds med bara några testar. Vet inte varför men det är väl för att dom blir mer "mänskliga" då på något sätt Flört

Du skulle inte ha lust förresten att fråga din juristmake om han vet något om familjerätt?
    Soc har bestämt att dom ska plocka min brorsdotter från brorsan. "för att OM han får jobb så kommer han få svårt att hinna med att hämta henne på fritids" Förvånad 
    Om  ja... Jobbar man som lastbilschaufför så kan man inte bara stämpla ut kl 16 och gå hem om något har gått på tok under dagen... Men det hör ju till ovanligheterna liksom.
    Så nu har dom hotat honom till att gå med på frivillig placering av henne på ett avlastningshem som hon är på ibland för att annars skulle dom göra ett LVU-ingripande och då får han ju inte ens besöksrätt...
    Hela min instinkt skriker att det är fel, att dom inte har rätt att göra så här, och att dom gör det bara för att dom är för bekväma för att försöka hitta en ny avlastningsfamilj som inte bor 7 mil bort, utan som kan funka lite mer som en "kompis" istället...
    Att hon inte presterar bra i skolan är också brorsans fel säger dom.
    Att hon blir mobbad och ibland även slagen, hotad osv har inte alls med saken att göra verkar dom tycka Skrikandes 
    Bläääh jag blir så arg. Vill liksom veta om man kan göra något och vad i så fall så jag vet om det är värt att gå vidare eller om Soc bara drar öronen åt sig ännu mer då och LVU:ar henne bara för "att vi bråkar"...

afturelding Ajdå, snacka om otur...
    Hoppas ni får hjälp med städningen (ni ska inte stå för den, värden får städa och skicka räkning till tidigare hyresgäst eller ge er avdrag på första hyran i alla fall om ni måste städa) och att dom tar bort sakerna och fixar hallen snabbt Glad

• snowstars

Klaga absolut på städningen! När vi flyttade in här fick vi veta att tidigare hyresgäster hade fått städningen underkänd men sen hade det inte hunnit besiktigas innan vi flyttade in. Vi märkte dock inte mer än att det var nån smula i nåt köksskåp så det torkade jag bort innan jag ställde int grejerna. Så vi sa ju som helt enkelt till hyresvärden att allt var bra. Sen skulle vi städa toan första gången. Det rann ner så mkt att den inte kan ha varit städad på minst ett halvår.. Vattnet började rinna undan dåligt i handfatet så vi upptäckte att det var packat med hår och annan skit genom hela röret. Inte mysigt att ta bort.. Under kylskåpet visade det sig vara två centimeter damm när vi vårstädade i våras.. Och det är ju så äckligt när det är någon annans dynga.

• snowstars

Jag har blivit antagen till en kurs jag var reservplacerad på! Känns så skönt, för nu kommer jag kunna klara de poäng jag behöver innan jul och så hoppa på utbildningen efter det. Förutsatt att allt går bra då, men det känns ju som större chans att klara det om jag får hjälp än om jag ska plugga själv.

• daniiel
    Lenblo skrev 2013-10-01 14:56:59 följande:

Stort grattis till er! Vilken underbart söt liten flicka ni fick och ni har valt ett väldigt fint namn på henne också :) Vad roligt att höra att allt har gått bra för er, hoppas det fortsätter så. Njut, njut, njut av varje sekund.. för vips, så lämnar du henne på skolan :P
  • daniiel

Hoppas att ni alla njutit av det underbara höstvädret i veckan! Vi har haft ca 15 grader varmt, strålande sol och klarblå himmel. Det i kombination med alla vackra höstlöv gör att man inte kan vara annat än på toppenhumör :)

Jag och dottern har haft fullt upp i veckan och det känns så skönt att vara frisk! Vi har varit på hennes skola, jag hälsade på en dag, vi har varit i lekpark, på biblioteket, ätit middag på stan, varit och fikat både med dotter, syster och vännina, bokat klipptid åt oss båda två (HJÄLP!, min klipp och färg är gratis, men frisören får välja á la "top model makeover"), varit med grannarna och lekt, busat och myst massor med hunden och jag har hjälpt mormor med diverse. Jag har dessutom valt ut gravplats åt mig och maken, en med fantastiskt läge! :D

Maken har varit på kurs i Göteborg hela veckan, så jag har riktigt fått rå om mina gummor och det har varit väldigt trevligt :) Även om jag är glad att han är hemma nu igen ;)

Min älskade, älskade handväska har nu börjat sjunga på sista refrängen och jag måste börja leta mig en ny. Jag har lyckat få ner urvalet till sex olika väskor. Någon som vill vara lite smakråd? ;P

• Chicita
    snowstars skrev 2013-10-02 13:56:45 följande:
    Jag har blivit antagen till en kurs jag var reservplacerad på! Känns så skönt, för nu kommer jag kunna klara de poäng jag behöver innan jul och så hoppa på utbildningen efter det. Förutsatt att allt går bra då, men det känns ju som större chans att klara det om jag får hjälp än om jag ska plugga själv.
    Åh grattis Solig
    Hade missat det här
    daniiel skrev 2013-10-04 22:56:00 följande:
    Oh jösses vad du har hunnit med saker Förvånad
    Spännande med den där klippningen. Jag skulle aldrig ha vågat för jag är 100% säker på att dom skulle klippa av mig håret eftersom det skulle blivit en så dramatisk effekt (eller så skulle dom vägra att göra något alls Tungan ute har träffat på båda sorternas frisörer) 

Jag skulle valt 5:an av dom alternativen.
    Den såg ut att vara bekväm att bära och det var lite annorlunda design med (vad dom verkar vara) två avtagbara längre band, ett på varje sida...
    Och den funkar både till vardag och fest Solig 
  • Chicita

Jag skrev det här på FB i går förresten...
    Men eftersom ni har varit med mig på den senare delen av min resa så lägger jag in det här med.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arg...
    På smärtkliniken (Skönvik) har jag tidigare bara träffat läkare, sjukgymnaster och en psykolog/beteendevetare som verkar ha varit på min sida och som vill jobba framåt.

I dag skulle jag besöka en ortoped som är kopplad till kliniken.
    Han började med att tala om hur bra han är...
    (Jag är ryggkirurg, men jag kan ALLT om alla andra leder också)
    Och sen fortsatte han med att säga att den som opererade min axel inte hade sagt det han hade sagt, utan han hade sagt något annat. Det var bara jag som inte hade fattat det...
    Även om jag flera gånger sa att NEJ han sa EXAKT så... Och även min käre make instämde i det och validerade att det var korrekt så hade jag i alla fall inte hört rätt för läkaren skulle aldrig ha sagt så, det visste ju den här läkaren eftersom han är kollega med min axel-läkare...
    Hmm...
    Och när jag till slut blev arg så frågar han spydigt varför jag höjde rösten.

Innan jag hann säga något så hoppar maken in och säger "för att du inte lyssnar på vad hon säger förståss... vad annars?"

Skönt med lite backup... 
    "min" Skönviksläkare var också med och hon verkade också reagera på den läkarens attityd för hon satt bara och skakade på huvudet åt honom. Och i efterhand sa hon att hon förstod min känsla av att ha blivit idiotförklarad. Så jag misstänker att ett möte om hur man bemöter patienter kommer att inträffa under dagen även om hon inte ville utmana honom öppet framför mig.