Lenblo: Jag brukar ta Rani-Q mot mina magbesvär (om jag inte har andra receptbelagda hemma då) dom funkar väl på samma sätt som Omeprazol? Kan jag ta dom istället?
Det har hänt en del saker i brorsdotterns skola nu på sista tiden. En klasskamrat (eller tja kamrat och kamrat

) har tagit strypgrepp på henne så att hon har svimmat.
Läraren säger att det har skett under lek och att hon var med på leken. Men ändå!
Och om man frågar brorsdottern så mår hon inte bra och vill inte vara i skolan pga det hände (hon trivdes inte innan heller) så att hon skulle lekt frivilligt med den här killen har jag svårt att förstå.
Tror han var inblandad i incidenten då några barn släppte ett tungt brunnslock på hennes fot 1 eller 2 dagar innan hon och brorsan skulle åka utomlands för första gången någonsin (och troligtvis sista på väldigt väldigt länge då vi tog en bit av arvet och betalade resan med)
Så just nu känns det bra att hon blir tillfälligt placerad, det är ett hem som hon känner till väl och hennes lillasyster bor där också. Soc har nämligen motsatt sig att hon byter skola här i stan för dom tycker att hon behöver tryggheten i att gå med samma barn (bullshit! blir man mobbad så är det ingen trygghet!).
Så brorsan har bestämt sig nu att han ska ha jobb till vilket pris som helst medans hon är där. Om han så ska pendla till Norge och bo i husvagn hela vintern.
Och så ska han försöka betala av så mycket skulder han bara kan under det här halvåret. Han får ha henne varannan helg + speciella högtider och eventuellt får mamman också ha henne hemma (om brorsan är där) den andra helgen.
Så han kommer i alla fall att få se henne regelbundet och rätt ofta
När halvåret har gått och det blir prat om förlängning så står han då förhoppningsvis i en annan sits, eventuellt har han flyttat till en annan kommun då också och alltså kan börja om med andra handläggare...
Jag håller tummarna hårt i alla fall.