• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Ja det där med att bara se en sjukdom och liksom ignorera om det kan vara något mer. Det känner jag till allt för väl Tungan ute
    Så om du börjar må bättre med förkylningen och fortfarande har ont i magen så åk in igen. Ibland slipper man betala om dom missade något första gången (om du vågar vara lite "besvärlig" och trycka på om att dom ignorerade de symptomen när du var där sist daniiel

Lenblo Ja det kändes bra att dom tog tag i saken, jag var rätt irriterad när jag kom dit. Alla frågade vilka förväntningar jag hade osv. Och jag hade verkligen inga förväntningar. Jag är så van vid att bli bemött med typ "du bara inbillar dig"... Så att dom faktiskt konstaterade att det fans några reella problem och skador var stort Förvånad 

• snowstars

Sällar mig till skaran med sjukdomar. Har något konstigt i bröstet, känns så som det brukar kännas när man varit förkyld ett tag och liksom ska hosta upp slemmet. Känner mig dock pigg och blir det inte värre än så här har jag kommit lindrigt undan. 

Jobbar extra i veckan, det känns bra i plånboken :)  

• Aniara4

Hoppar också in i sjukstugan, även om det "bara" är en tillfällig förvärring av befintlig sjukdom. Det blir lätt så när man bestämmer sig för att skita i vad man kan och inte kan göra och dansar järnet i flera timmar på personalfest fast man vet att det kommer surt efter. Tre nätters dålig sömn som bonus, så kan ni förstå att jag har varit en smula mör idag. Många värktabletter blir det!

Hoppas proffsen får ordning på er andra, för mig är det bara intensivvila som gäller. Förutom att jag ska jobba en massa i helgen då. Obestämd

Och så är hissen trasig, och tydligen sitter det en skylt om att den kommer att vara avstängd i flera dagar för att de måste beställa någon del. Alltså... vi bor högst upp. Det är många trappor. Och förutom att varenda muskel värker och har gått ut i generalstrejk så har jag fullständigt pajat knäna på allt dansande, de är svullna och instabila (har ett trasigt knä som ingen tog på allvar när det hände) och gör svinont hela tiden, så det blir väldigt spännande att se hur jag ska ta mig ut när jag ska till jobbet, och sen hem igen. Överväger seriöst att bo på hotell en natt! (Och skicka räkningen till hyresvärden.)

• snowstars

Det finns ju inget värre än trappor när man har ont i knäna! Jag hade nog också övervägt hotell, faktiskt, usch och fy. 

Hostar idag men annars är jag nog ganska frisk. Tur det, för jag har en massa saker jag ska göra, bland annat handla. Vad lagar man för mat sista veckan i månaden?  

• Chicita

Trappo är usch och blä när man har ont i knäna.

Billig mat...
    Tja pannkaka / Våfflor. Potatis, sås och något kött / färs (leverbiffar är inte så tokigt faktiskt Glad - finns blandad leverfärs i frysdisken, bara att steka, göra brunsås och koka potatis. Det är grymt gott att hyvla vitkål och blanda med lingonsylt och ha som tillbehör) 
    Grytor brukar man också kunna få till rätt billigt.
    Kokt torsk, potatis och äggsås är inte heller så dyrt... 

• snowstars

Ja, vi är ju inte utan pengar men det får inte skena iväg för mycket ;)  Tack för tipsen, ska se vilka rätter sambon kan laga ;)

Nu måste jag gå och göra något vettigt. Säg åt mig om jag kommer tillbaka innan middasgstid ;)  

• Chicita
    snowstars skrev 2013-09-20 10:25:33 följande:
    Nu måste jag gå och göra något vettigt. Säg åt mig om jag kommer tillbaka innan middasgstid ;)  
    ÅT! Tungan ute
  • Lenblo

Högvis med sjuklingar här! Knäbesvär utan hiss låter inget vidare, Aniara4.ObestämdJag äter en massa Citodon för foglossningens skull men det är enklare att ta det med jämnmod när jag vet att det kommer att minska from måndag. Än så länge håller sig magen helt lugn så jag börjar hysa gott hopp om att inget händer innan dess. Jag tänkte ta och åka och handla innan fredagsrusningen börjar. Glömde helt bort att mannen tog bilen till jobbet för att snabbt kunna ta sig hem och hämta upp mig om förlossningen skulle sätta igång trots allt. Tungan ute

Chicita och Daniiel: Ibland blir jag så trött på en del kollegor... Det är inte alltid man kan göra så mycket men man måste se efter vad som faktiskt kan göras - och alltid ta patienten på allvar! Det är frustrerande att sitta hemma vid sin dator och uppmana folk att säga vårdpersonal att göra sitt jobb. (Även om jag fick hålla masken för att ge ett seriöst bemötande till kvinnan med en numera nästan bleknad liten hudrodnad som kom  till akuten fredag kväll. Oskyldig)

Snowstars: Blandade rotfrukter inskickade i ugnen med en liten gnutta getost och rosmarin på tycker jag är gott.
    Matig pannkaka med extra mycket mjöl (till sockerkakssmet-konsistens) och lite ost/skinka/tomat/"vad man nu har hemma" i, kanske?

Snart är min man hemma och min hela helgen. Är det inte egentligen något fel på en om man fortfarande är barnsligt glad över det efter efter fyra år?Flört Synd att vissa... trevliga aktiviteter... kan påskynda förlossning så vi får nog ta det ganska lugnt ändå. Vad jag tjatar om barnafödande, ja ni märker vad jag tänker på för tillfället. Flört

• daniiel
    Aniara4 - Fy, låter inte alls roligt :( Vi bor bara på andra våningen, utan hiss, och vissa dagar tycker jag det är jobbigt nog. Utan ont i någon knä :P Jag hoppas att dom fixar hissen snabbt!

snowstars - Jag satt och försökte tänka ut vad vi brukar äta när vi vill spara en liten slant, men just nu står det helt still i huvudet :P Köttfärslimpa med rotsaker är en favorit här iaf. Rotsaker överlag tycker jag är toppen. Göra soppor och grytor :) Jag lagar gärna mat i tex lergrytan :)

Lenblo - Jag tycker många gånger inte att det är lönt att öht vända sig till tex vårdcentralen. Jag fick göra över fyra besök på vårdcentralen innan någon där ens kom på tanken att det kunde vara gallan som spökade när jag upprepade tillfällen sökte vård för smärtor på höger sida just under revbenen. Fast, på akuten blev jag ju visserligen nästan hemskickad med nål i armen och bukspottskörtelinflammation.

Och när det gäller vår dotter, hennes hjärtfel, så har vi inte varit i kontakt med annat än barnmottagning och hjärtläkare sedan hon var ca 2år. Vi slutade till och med gå på BVC. Det gav inget alls. Ingen förstod oss och oftast blev det bara ett långt möta där jag och/eller maken skulle förklara för läkaren/sköterskan allt vad dottern gått igenom och ingen lyssnade alls på vad för besvär vi sökte hjälp för.

Nåväl, det är väl inte så konstigt att i princip allt du tänker på är förlossningen? :) Nu närmar det sig ju med stormsteg! Så spännande, att ni äntligen får träffa den lilla människan :) Jag hoppas att allt kommer gå bra för er allihopa och att du får en lugn helg :)
  • daniiel

Och på tal om inget alls, så har jag redan panik över dotterns kommande barnkalas! Vilket är i mitten på december :P

Men vart ska man vara? Vad ska man göra? Vilka ska man bjuda? Usch....