• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-09-13 16:26:18 följande:
    Tack! Ja, det var verkligen bra priser och har redan hittat mkt som jag vill ha :D Tyget du sytt i ovan var fint och skulle passa dottern bra :)
    Ja och det fanns ju i flera olika färger också Glad
    Beställde det i dusky pink + blått (det jag sytt i ovan är det som är mer rosa)
    Och så beställde jag ett rosa-leopard färgat fleecetyg + ett blått med vita stjärnor i microfleece som jag tänkte fodra jackorna med Glad 

Bland bomullstygerna fanns ett som dom sålde ut för under 1 pund per meter (cericerosa) det tog jag nog 5 meter av tror jag.
    Tänkte att det kan funka både till barnen och kanske till en tröja till mig också Skrattande 
  • daniiel
    Chicita skrev 2013-09-13 16:39:18 följande:
    Ja och det fanns ju i flera olika färger också Glad
    Beställde det i dusky pink + blått (det jag sytt i ovan är det som är mer rosa)
    Och så beställde jag ett rosa-leopard färgat fleecetyg + ett blått med vita stjärnor i microfleece som jag tänkte fodra jackorna med Glad 

Bland bomullstygerna fanns ett som dom sålde ut för under 1 pund per meter (cericerosa) det tog jag nog 5 meter av tror jag.
    Tänkte att det kan funka både till barnen och kanske till en tröja till mig också Skrattande 
    Jag såg det, så roligt. Nu har jag fått igång datorn också, så kan kika lite mer ordentligt än från mobilen :) Nu är jag ännu mer sugen på att börja sy, men måste lära mig maskinen först :P

Tala gärna om när du fått tygerna, hur allt gick och sådär :)

Låter jättefint med jackorna där! Riktigt så avancerad är inte jag i min sömnad, ännu iaf, men jag tycker det är jättekul och ser framemot att lära mig mer :)
  • daniiel
    snowstars skrev 2013-09-13 14:48:46 följande:
    Usch, jag är seg idag. Har jobbat lite här hemma, rättat små prov och så. Jag är så nördig att jag älskar att göra det och skriva små kommentarer efteråt, haha. Men det tar sån TID om man ska göra det ordentligt. 

Nu har jag lovat alla jag känner att jag ska gå och simma. Eller den enda jag har lovat är mig själv, men jag har även outat det i sociala medier och fixat skjuts hem med sambon så jag "måste" ju gå dit. Fast det känns drygt som sjutton just nu..  
    Haha jag känner igen det, om att man lovar alla andra och fixar med skjuts och grejer så man verkligen får tummen ur :P

Hur gick det, fick du dig iväg? :)
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-09-13 18:32:09 följande:
    Jag såg det, så roligt. Nu har jag fått igång datorn också, så kan kika lite mer ordentligt än från mobilen :) Nu är jag ännu mer sugen på att börja sy, men måste lära mig maskinen först :P

Tala gärna om när du fått tygerna, hur allt gick och sådär :)

Låter jättefint med jackorna där! Riktigt så avancerad är inte jag i min sömnad, ännu iaf, men jag tycker det är jättekul och ser framemot att lära mig mer :)
    Ja jag har läst lite kundbetyg angående vissa tyger. Och på många ställen har det stått om den snabba frakten.
    Ok jag lär inte få tygerna på måndag liksom. Men förhoppningsvis om en vecka eller nåt Glad
  • snowstars
    daniiel skrev 2013-09-13 18:33:12 följande:
    Haha jag känner igen det, om att man lovar alla andra och fixar med skjuts och grejer så man verkligen får tummen ur :P

Hur gick det, fick du dig iväg? :)
    Nej.. Hittade inte min baddräkt. Kom efter lite funderande fram till att den nog är hos mamma och pappa. Så det var ju synd.. Men jag skulle ha åkt om jag hittat den ;) 
  • Chicita

Attans då snowstars det var ju en miss i planeringen som heter duga Tungan ute
    Bättre lycka nästa gång...

• daniiel
    Chicita skrev 2013-09-13 18:52:51 följande:
    Ja jag har läst lite kundbetyg angående vissa tyger. Och på många ställen har det stått om den snabba frakten.
    Ok jag lär inte få tygerna på måndag liksom. Men förhoppningsvis om en vecka eller nåt Glad
    Ibland går det förvånandsvärt snabbt från England. Jag beställde kläder från England samma dag och tid som jag beställde från Ellos och det från England kom ca 3 dagar snabbare :P

Men ja, en veckas väntetid är nog rimligt :)
  • daniiel
    snowstars skrev 2013-09-14 12:07:03 följande:
    Nej.. Hittade inte min baddräkt. Kom efter lite funderande fram till att den nog är hos mamma och pappa. Så det var ju synd.. Men jag skulle ha åkt om jag hittat den ;) 
    Hahaha nej, attans! Så typiskt ;) Bättre lycka nästa gång och du vet vad man säger, det är tanken som räknas ;)
  • Lenblo
    Chicita: Tygerna verkar fina och priserna också. Jag har ytterst sällan haft problem med internetbutiker. fodrade jackor... Du kör rätt avancerat du. Förvånad Jag önskar jag kunde sy kläder själv så jag får dem som jag vill ha dem när modet är mot mig, men jag brukar få slita ganska många timmar för varje plagg som sitter hyfsat. Generellt sett är jag ganska händig men det känns som om Murphy's lag är framme ofta så fort jag sitter vid symaskinen. Obestämd

Nu har vi i alla fall varit på Bauhaus och köpt 3 m2 kakel. Det blev till slut typ nr 1 (min favorit). Men egentligen tyckte vi ju att båda sorterna var fina. Det lutar också åt att det blir granit på baksidan av körsbärsträt. Ska bara kolla med firman hur mycket de vill ha för ett par tilläggsbitar.

Nu har jag också fått till stomme och lådor till en full garderob. Skrattande Dvs: Vi har nu någonstans att göra av bebiskläderna och joxet runt omkring. Det kändes lite löjligt att ha dem i påsar när vi hade fyra nästan tomma garderober hemma.

Snowstars: Jag brukar bada i ett par svarta trosor och svart BH om det kniper. Men kändes det drygt från början så kanske det inte var värt att krångla för.
  • Chicita
    daniiel: Ja jag fick ett mail i går där det stod något angående leverans. Men jag läste det inte så noga. Så det känns ju som att dom kanske kan vara iväg då Glad

Lenblo: Tja jag vet inte, jag upplever det inte som avancerat. 
    Jag syr ju två jackor, sätter den ena inuti den andra och syr ihop *typ*
    Så det är väl kanske dragkedjan som kan uppfattas som lite pillig och krånglig kanske Flört