• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita
    daniiel usch då vilken otur. Hoppas det går över snabbt för dig Glad

Lenblo jag skulle satsat på ett kakel i någon grå/silvrig ton. Något som inte är fullt lika mörkt som bänken, men som ändå plockar upp färger därifrån och som är neutrala mot körsbärsskivan.
    Om du vill ha trä på den där biten mot fönstet så skulle jag valt vitmålat, så det blir en del av fönsterbänken liksom. Annars skulle jag valt granit där också Glad
    Vi har ett jättefint beige/rosa/grått kakel som på avstånd ser ut som små tegelstenar nästan. Men inte med såna där fasade kanter som finns på många "tegel-liknande" kakel, och det är rätt matt, ser snarare ut som sten än kakel.
    Varje bit är nog ca 2x5 cm eller nåt sånt. (sitter i vardagsrummet och kollar mot köket nu så jag försöker bara uppskatta storleken på avstånd). Alla bitar i vårt kakel är olika i färg, bitarna kan skifta i färg individuellt också.
    Det är ett diskret men ändå slående intryck och vi har fått mycket beröm för det Glad 
  • daniiel

Inte har jag blivit frisk inte. Akuten under helgen, vila vila vila.. och ipren. Dom trodde att det fanns en chans att jag har fått hjärtmuskelinflammation, eller är nära att få. Maken åker bort skruttidigt imorgon och kommer inte hem förrän natten mellan torsdag och fredag. Tur att jag har mamma och pappa som kan hjälpa att hämta och lämna dottern på skolan. Plus underbara grannar som också mer än gärna hjälper till :)

• jonsar02

Hej 

Nu undrar jag om jag får ansluta mig till denna tråd? Vi gifte oss nu i slutet av juli och så nu är jag väl oxå en av de som varit här en längre tid

• Chicita
    jonsar02 skrev 2013-08-26 17:05:51 följande:
    Hej 

Nu undrar jag om jag får ansluta mig till denna tråd? Vi gifte oss nu i slutet av juli och så nu är jag väl oxå en av de som varit här en längre tid
    Klart du får Glad
    Jag tycker att man är kvalificerad när man själv känner sig som en "veteran" helt enkelt Glad Oavsett om man är gift eller inte egentligen...
    daniiel skrev 2013-08-26 14:21:01 följande:
    Inte har jag blivit frisk inte. Akuten under helgen, vila vila vila.. och ipren. Dom trodde att det fanns en chans att jag har fått hjärtmuskelinflammation, eller är nära att få. Maken åker bort skruttidigt imorgon och kommer inte hem förrän natten mellan torsdag och fredag. Tur att jag har mamma och pappa som kan hjälpa att hämta och lämna dottern på skolan. Plus underbara grannar som också mer än gärna hjälper till :)
    Men hu då daniiel Rynkar på näsan
    Det läte inte bra alls. Tur att du har hjälp nära till hands, för du måste vila och ta hand om dig om du har en sådan inflammation...

• snowstars
    daniiel: Hoppas verkligen att du är på bättringsvägen! Sån inflammation är väl inte direkt det bästa att ha.. 

Lenblo: Jag tycker något vitmålat mot fönstret, det binder ju ihop med luckorna då :)  Och kakel.. Själv är jag barnsligt förtjust i grått, i förra lägenheten satte vi ett matt grått kakel. Jättefint. Jag tror ändå när det gäller kakel att man ska gå på något hyfsat neutralt så man inte tycker det är fult efter 3-4 år.. Om man inte tycker det är jättekul att kakla förstås. Såna här avlånga vita kakelplattor tycker jag är jättenygga också.. 

jonsar02 Ja! Välkommen hit  

Jag jobbar och står i. Fast jag bara jobbar halvtid så känns det som en heltid ändå. Mycket arbete att göra hemma hela tiden, planering och rättning etc. Inte för att det har hunnit bli så mycket rättning än men.. 

De dagar jag är hemma leker jag hemmafru vilket också är rätt mycket att göra. I onsdags flängde jag runt med tvätt och handling och allmänt plock här hemma. Idag ska jag städa och baka, sambons syster med familj ska komma och fika ikväll :)  
  • daniiel

Jag mår tyvärr bara lite bättre, men har fortfarande ont i bihålorna, i öronen och är trött och slut. Blir anfådd bara av att vara uppe hemma, tex laga lunch och duscha. Även om jag inte direkt har någon bra kondition, så brukar jag ju klara av vanlig vardagsmotion utan problem, som tex lämna dottern på skolan och ta hundpromenader osv. Det värsta är nog dock illamåendet. Jag har ett ihållande illamående som jag inte blir kvitt. Det gör också att jag får noll aptit nästan. Nåja, det blir väl bättre någon gång..

Klänningen jag beställde till begravningen hämtades ut idag. Den hade kommit redan i måndags, men eftersom jag inte tänkte efter och beställde den i makens namn och han har varit i Göteborg på kurs hela veckan, så kunde han inte hämta den förrän i afton :P Den passade bra och var väldigt fin :) Kanske aningen vid i midjan, men det gör inget, för det är bättre att den passar över bysten. Det följde ju med ett skärp till midjan, men jag måste göra nya hål och korta av det, då det var lite stort. Det enda jag egentligen har att klaga över angående klänningen är väl att den är lite för kort för min smak. Jag hade hoppats på att den skulle vara till knäna ungefär, men men.. med ett par tjocka, så dom inte blir genomskinliga, strumpbyxor blir det nog bättre :)

• daniiel
    snowstars - Att jobba halvtid och även sköta hemmet blir ju ett heltidsjobb, speciellt eftersom du har jobbrelaterade saker att göra hemma också. Jag tycker visserligen det kan vara rätt så trivsamt med hushållsarbeten ibland, men ibland :P haha