• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Hepp... magsjukan kom i går eftermiddag, men vi hade tur och fick tag i billigt hotellboende i 2 nätter nu så vi slipper skicka runt magsjukan mellan oss och den andra familjen hela veckan.
    Förhoppningsvis är vi alla friska i morgon Glad 

Ha det bra allihop 

• snowstars

Haha, Chicita, jag vet ingen som kan "låta" så glad när man åkt på magsjuka. Usch och fy, hoppas ni blivit friska och kan njuta av Gotland resten av veckan. 

Hej Tilda! Var soffan bra? Vi var på mässa igår och provsatt den perfekta soffan till lagom pris.. Bara det att möbelaffären fanns typ 30 mil bort så nu undersöker jag om vi kan få tag på den här i stan.. 

Frågan är väl vad du vill göra sen, daniiel. Plugga, jobba?  Du skulle ju kunna läsa nån kurs på deltid vid nåt universitet bara för att prova (det är mkt roligare än gymnasiet, faktiskt)., 

Jag sitter här och försöker få motivation att börja plugga igen. Har andra (och sista) omtentan på måndag så jag måste försöka hitta kraft och motivation att läsa in det som kan komma där.. Synd bara att det är skittråkigt :P  

• daniiel
    Tilda93, vad roligt, hoppas du kommer in då! :) Och ja, hur är soffan då? :)

Chicita, nej! Att ni inte slapp undan, usch. Speciellt när man är borta sådär, då vill man ju göra annat än att vara sjuk. Hoppas att ni är friska nu och kan njuta av tiden på Gotland ändå :)

snowstars, jag vill nog egentligen plugga. Jag vet inte om jag är så sugen på att flippa burgare eller vikariat på Ica och liknande. Jag får ju inget annat än sånt utan en utbildning av något slag. Möjligtvis personlig assistent, men jag sitter hellre hemma och ruttnar faktiskt än jobbar med det. Så ja, jag måste väl egentligen plugga alltså. Saken är den att jag har absolut ingen aning om vad. Det måste ju vara en utbildning som finns här eller på distans. Det får inte vara inom vård, teknik eller data. Jag kan inte behöva ha arbetslivserfarenhet (som vissa YH-utbildningar kräver) och ingen matte B (har försökt den kursen 3-4ggr och det går bara inte). Därför är begränsningarna så stora för vad jag öht kan söka, att det känns i princip omöjligt. Så.. kanske smyga in på Max och söka jobb är det bästa ändå...

Hehe kan tänka mig att det inte känns superkul att plugga, men det kommer nog gå bra :) Jag hoppas verkligen att det går bra på omtentan för dig på måndag!
  • Chicita
    snowstars: Jamen vi hade ju tur i oturen Flört

daniiel: Ja vi är friska nu i alla fall. Och vi missade bara en sak vi hade sett fram emot. Men det blev inspelat så vi kunde kolla på det på datorn i efterhand ändå Solig
  • snowstars
    daniiel: Ja, alltså det är kul att plugga under rätt förutsättningar. Den kursen jag ska försöka tenta av nu på måndag är jag inte intresserad av för fem öre men den ingår i det kurspaketet jag måste läsa inom programmet. Däremot har jag läst andra kurser som har varit roliga och stimulerande, så det är inte bara pest och pina hela tiden (för jag antar att det låter så när jag beskriver mina studier :P) 

Hm.. Fast Matte B är väl inte behörighetsgivande inom samhälls/humanioraspektrat? Tänker typ juridik, samhällsvetare, översättare, historiker.. Inte så lätt att få jobb som då ;)  Socionom?  Administration? Bibliotekarie? Förskollärare/lärare? Journalist? Börja frilansa vet ja, du kan ju skriva i alla fall :) 

• Tilda93

Soffan är helt underbar! Finns bilder på min blogg :) Känns så otroligt lyxigt att ha en soffa igen och en som vi har tittat på i över 6 månader. :D

• Chicita

Sista kvällen på Gotland nu. Vi åker hem med en av dom tidiga båtarna i morgon bitti. 
    Så nu är det städning av lägenheten och packning av alla saker som gäller.
    Jag har ingen lust att gå upp kl 3 i morgon bitti bara för att hinna städa så därför blir det en sån där tråkdag i dag.
    Vi ska i alla fall avsluta veckan med att gå på tornerspelen i kväll Solig 

• snowstars

Låter härligt Chicita! Hoppas avslutningen på veckan blir bra :) 

Jag skulle plugga idag så sambon tog med sig vovven ut i slalombacken. De bygger nåt cykelhopp typ ;)  Så jag har hunnit gå en promenad, sälja en garderob (tjänade 400 idag :) ) och surfa en massa på BT.. Och även börjat lära mig lite av det jag skulle plugga. Om jag lär mig det jag har tänkt nu så kommer jag åtminstone vara mer förberedd än i våras när jag gjorde tentan förra gången. Så jag lever på det hoppet, fastän jag mest av allt vill ha helg.. 

• Chicita

Hemma i vardagen igen. SKa jobba två nätter nu så nu är sömnen inplanerad för eftermiddagen...
    Har så himla svårt att sova på dagtid och mår därför väldigt illa av nattjobb. Men vad gör man inte. Det är mest rättvist att jag också tar några nätter ibland faktiskt.
    Kan ju inte bara sitta på mina höga hästar och säga att jag inte har lust Tungan ute 

• daniiel
    snowstars skrev 2013-08-10 11:25:27 följande:
    daniiel: Ja, alltså det är kul att plugga under rätt förutsättningar. Den kursen jag ska försöka tenta av nu på måndag är jag inte intresserad av för fem öre men den ingår i det kurspaketet jag måste läsa inom programmet. Däremot har jag läst andra kurser som har varit roliga och stimulerande, så det är inte bara pest och pina hela tiden (för jag antar att det låter så när jag beskriver mina studier :P) 

Hm.. Fast Matte B är väl inte behörighetsgivande inom samhälls/humanioraspektrat? Tänker typ juridik, samhällsvetare, översättare, historiker.. Inte så lätt att få jobb som då ;)  Socionom?  Administration? Bibliotekarie? Förskollärare/lärare? Journalist? Börja frilansa vet ja, du kan ju skriva i alla fall :) 

Ja, det håller jag med om. Det kan absolut vara roligt att plugga :) Hur gick det i måndags då? :)

Jag har kikat lite på beteendevetare eller samhällsvetare. Det känns lite intressant faktiskt. Jag har ju hela mitt liv tänkt bli lärare, men det känns bara mer och mer fel. Har kikat lite på bibliotekarier tidigare, men det föll på något, kommer inte ihåg vad. Socionom är inte aktuellt, alls. Speciellt inte här. Alla är socionomer. Det är inget för mig. Journalist.. det känns som att det är väldigt tuff konkurrens där, men även det är något jag sniffat lite på.