Hej i tråden!
Daniiel; Det låter som om vi lämnade era trakter just i rättan tid. Har varit i "vår" lilla stuga en gång när det åskade (fast inte så farligt) och det kändes inte så jättetryggt även om jag generellt gillar åska. Och springa till dasset i ösregn är heller ingen höjdare!
Vi har alltså varit en sväng norrut, och tanken var att vi skulle sitta i stugan utan uppkoppling och läsa böcker och göra ingenting i åtminstone några av dagarna för att varva ner ordentligt, men istället blev det att vi flängde runt till släkt och vänner nästan hela tiden, så när vi packade ihop och städade stugan kändes det som att vi knappt hade varit där. Dessutom blev det bökigt att planera med den usla mobiltäckningen, vi var tvungna att gå ut och ställa oss bakom uthusen för att sms:a, det var enda kontakten med omvärlden. Men på det hela taget var det en rätt fin semester ändå! Och så fick vi se Storforsen, det var värt den extra bilturen.
Jag är i ungefär samma läge som Daniiel, minus bäbisplanerna - jag har gått upp minst 25 kilo efter bröllopet, och skulle verkligen behöva gå ner dem igen. Enligt BMI borde jag gå ner 50+ kilo, men BMI är ett stort skämt. När jag var normalviktig såg jag sjuk ut. Men som sagt, 30 kilo skulle vara bra. Och till att börja med skulle jag gärna vilja väga tvåsiffrigt igen, det är en rätt jobbig psykologisk gräns där.
Det som har funkat för mig förut är LCHF, och jag vet att jag måste ta mig tillbaka till den kosthållningen för både vikten och hälsan. Jag är sockerberoende och kan verkligen inte styra över mitt sockerintag om jag inte skippar kolhydraterna helt. I nuläget har jag ont överallt, kan knappt gå eller knyta skorna, har migrän stup i kvarten, magproblem och snarkar. Allt det försvann väldigt fort förra gången jag åt LCHF, långt innan jag gått ner nämnvärt i vikt faktiskt. Jag är lite på G just nu, så kanske i morgon....
Snowstars: PMS suger, hårt. Jag har också haft sån där PMS där livet blir meningslöst, ingen bryr sig om en och allting bara är så förfärligt orättvist. Vet inte varför det blir värre vissa månader. Det har blivit mycket bättre med hormonspiral, men jag anar ändå ett mönster med regelbundna dippar när tillvaron känns ospecifikt bläh. Hoppas det vänder uppåt snart. Jag har också just köpt en dator med Windows 8, i början var jag mest arg och tyckte det var en massa onödiga konstigheter, men nu har jag vant mig och börjat begripa mig på den, och anpassat till hur jag vill ha den. Det finns fortfarande några saker jag stör mig på dock, inte minst när man växlar mellan olika vyer.
Chicita: Heja på med sömnaden!