• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita
    snowstars skrev 2013-07-03 11:32:58 följande:
    Knäppt. Får skriva flera korta inlägg i framtiden, det där orkar ju inte ens jag läsa..
    Prova HTML-koden för radbrytning.
    <br>

Den verkar funka för vissa Glad 
  • Chicita
    snowstars skrev 2013-07-03 13:44:54 följande:
    Ska testa det då. <br>Test :P  
    Nehepp det funkade visst inte för dig Obestämd
  • snowstars

Nej :P   Fasen också. Jag vet ju att det brukar bli såhär för de som använder mobilen, det är ju därför jag sitter vid datorn. Hatar när radbrytningarna försvinner. Nåja, det löser sig kanske till slut.  

• Chicita

Det löser sig säkert Glad
    Får prova att starta om och rensa cookies annars 

(jag brukar börja med dom godaste och fortsätta tills jag inte orkar mer, men det är sällan det hjälper dock Obestämd )

• daniiel
    Tilda - Grattis i efterskott! :)

Chicita - Åh, vad roligt med bröllop och lycka till med tårtan! Hur går det med måleriet? :)

snowstars - Mysigt med lite semester och whaaaat? Hur kan man ta mer för en soffa begagnad än vad den kostar ny?!

Vi har fått vår soffa nu och.. den är mörkare än vad jag trodde, mer svartbrun än brun, och den är lite för hård för min smak. Maken älskar den dock, precis som dottern och hunden, så ja.. allt är väl bra :)
  • Chicita

Det har gått framåt med måleriet daniiel men vi upptäckte ett problem.
    Jag når inte riktigt ända upp och måla den nedre delen av huset även om jag står på våra pallar och jag kan inte klättra på stege. Så vi har försökt med att jag målar så högt jag når från marken och så målar maken resten. Men eftersom jag har så mycket att sy (och så lite tid kvar) så har jag prioriterat sömnaden nu och han målar. Det går ju inte så fort då eftersom vår lediga vecka är slut och båda jobbar. Men då går i alla fall båda projekten framåt Glad

Ni kommer säkert sitta ner soffan snart, så då är det bara bra att den var lite hård från början Glad

• snowstars

Soffan var tydligen inköpt i februari från furniturebox. Den är på kampanj nu för ca 9000. Säljaren vill ha 10 000 för sin eftersom hon även har några nackkuddar och har betalt 11500 för den. Dden är ju visserligen ny men jag är inte ens intresserad av nackkuddarna så då kan jag ju hellre köpa en ny om jag nu ska ha en sån. Så där blir det inget köp iaf. Men vi har kanske, kanske hittat en annan soffa på MIO. Hoppas, hoppas.

• snowstars

Sambon har åkt bort, kommer hem på tisdag. Han ska vara funktionär på en tävling och som tack skulle de få träna i tävlingsbanan sen. Typ. Så det blev 6 dagar borta. Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Idag rev jag ut och rensade en garderob som vi bara stuvade in allt möjligt i när vi flyttade in. För att bli av med det liksom. Nu är den ganska rensad. Och så röjde jag skrivbordet för första gången sen vi flyttade hit.

• Chicita

Tja... jag tapetserade ju om köket när maken var borta en vecka (eller tja då var vi nykära och nyss ihopflyttade i och för sig då Flört)
    Men jag känner igen den där känslan av att behöva göra något...
    Innan vi skaffade hund så var jag tvungen att rulla ihop makens täcke till en lång korv också så att jag kände att det var något där och inte helt tomt om jag skulle råka slänga ut armen i sömnen Flört