• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita
    snowstars skrev 2013-07-19 08:43:10 följande:
    Chicita: en del upphör aldrig att förvåna. Vi har kommit hem från vår hotellvistelse och hoppas att vi upplevdes som exemplariska gäster :P  Checkade in och sen såg de inte till oss förrän vi checkade ut *typ*.
    Haha... ja då var ni säkert helt exemplariska SoligSkrattande
    Jag kan ju tillägga att typ 95% eller mer är helt underbara. Man står bara och ler hela dagarna för att dom är så goa.
    Men sen finns ju dom där "stjärnorna" då av en eller annan anledning...
    snowstars skrev 2013-07-19 08:45:31 följande:
    Skulle mest bara flika in att jag är så grymt stolt över sambon! Han har ett litet udda fritidsintresse - han cyklar nerför slalombackar :P  Och nu har han jobbat för att det ska finnas cykelnedfarter här i stan där vi bor. Idag ska vi inviga dem och han har varit med i lokaltidningen och nu på morgonen lokalradion! Nu hoppas jag bara att det kommer lite folk, för i ärlighetens namn är det nog mest bara sambon som är intresserad av att cykla..
    Aha... downhill racing.
    Det har varit lite halvpopulärt här (men så har vi ju rätt många backar också Flört)

• daniiel

Det är ingen ny medicin, har ätit den ett ganska bra tag nu, men har av någon anledning börjat få insättningssymptom nu dom senaste två gångerna. Har dock inte fått några utsättningssymptom, vilket är bra. Jag äter citalopram ca 2-3 veckor/månad. Jag ska dock prata med läkaren nu och kolla om jag inte kan äta dom på heltid så att säga, så jag slipper ligga 2 dagar med yrsel och illamående. Det var ju mitt förslag att inte äta dom hela tiden, för jag ville inte äta mer än nödvändigt och långt ifrån alla får insättningssymptom. Nåväl..

Det gick bra igår och vi hade riktigt trevligt. Hade förfest hos oss var sedan ner på festivalen som är här nu. Det blir samma igen ikväll, så nu är det bara att ladda om batterierna :) Slitsam helg, men det är "vår" helg varje år, då vi har party och kan vara unga igen ;) haha

Chicita, det låter bra att majoriteten av gästerna bra, är det tvärtom skulle nog ingen vilja jobba inom hotell :P Och jag håller med dig snowstars, jag vill gärna tro att vi är rätt bra hotellgäster också hehe Vi har sällan speciellt höga krav, vi gör inte så mkt väsen av oss och försöker alltid vara trevliga med personalen. Det finns ju dock personal som ibland är allt annat än trevlig också, tyvärr.

Hur gick det med invigningen igår snowstars? Kom det någe folk? :) Jag vet ingen som håller på med det där, men vi har varit många år i Hemavan med Friluftsfrämjandet och då är det en av aktiviteterna man brukar kunna välja att pröva på och det är alltid väldigt populärt :)

• snowstars

Jobbigt med medicinen daniiel, hoppas det går att lösa så du får må bättre :)  Invigningen gick över förväntan, det kom ungefär 5 gånger så många som jag hade trott :)  Vilket resulterade i typ 10 stycken plus "anhöriga" som mest tittade på. 

I Dalarna vet jag att det är stort, där ordnas det tävlingar och allt möjligt. Åre har en hel vecka i juli med olika cykelarrangemang. Och i Hemavan försöker de väl också, vad jag förstår ;) Men läget på den här backen är rätt bra då det är nån timmes bilresa till den närmsta i Bygdsiljum ;)  

• snowstars

Här är det massa arrangemang hela veckan förresten. Alla går att koppla ihop med motorer. Skittråkigt om ni frågar mig. Men uppenbarligen drar det folk så ;) 

• Lenblo

Vi hade det i alla fall fantastiskt på mitt spa-hotell i Vadstena (Starby). En mysig liten stad att äta middag i och solen som glittrar över Vättern. Rosor utanför fönstret i parken runtomkring och hotellfrukost på vita linnedukar. När vi hade lust att besöka spa:t var det egentligen stängt, tydligen föredrog de flesta att turista dagtid och löga sig på kvällarna. Receptionisten ser att vi blir besvikna och säger: "Om ni inte hade tänkt er någon särskild behandling eller behöver någon i spa-receptionen så kan jag öppna åt er. " Så vi hade hela spa-avdelningen för oss själva så länge vi ville. Mmm... Och det var inga problem att checka ut ett par timmar senare heller (kollade vid ankomsten). Värt varje krona! Solig

Och därefter har vi murat om skorstenen, rivit ur köket och rivit en vägg av blåbetong. Detta med ständig hjälp av min pappa, en vecka av min bror som är takläggarlärling och en helg av en annan bror. Jag överlät allt släpande av tegelstenar och murbruk uppför långa stegar/säckar med krossad, dammande betong till övriga inblandade eftersom 1, magen trycker på kärlen så att jag inte kan andas när jag böjer mig framåt för att hålla i en stege och 2, min lätta foglossning protesterar högljutt om jag snedbelastar med en hel hink/säck av valfritt tungt material. Tack och lov inget regn!

Det utrivnna köket installerades delvis i en del av bottenvåningen som ska bli uthyrningsdel och därifrån har jag skött markservicen i 10 dagar. Rätt trist och jag känner mig löjligt könsstereotyp när jag springer upp och ned till huvudvåningen med matbrickor i famnen, men jag kan åtminstone göra något vettigt.

Min brors helt nya flickvän var med under helgen också och försökte hjälpa till. Hon är snäll, tjänstvillig - och går mig vansinnigt på nerverna:
    Tack, jag föredrar att du frågar innan du börjar städa igenom mina badrumsskåp (med tamponger, gravidstickor, glidmedel och allt).
    Tack, jag föredrar att du inte tar och ställer allt du hittar någon annanstans - där jag inte hittar det. Speciellt då papprena på mitt skrivbord.
    Tack, om jag tycker att lakanen i min säng är så smutsiga att de behöver bytas fixar jag det enkelt själv. Demon

Nu är skorstenarna uppmurade igen, det tunga släpandet och kvävande dammandet över, besvärliga flickvänner borta och det nya köket ska in. Glad Det tar sin tid det också. IKEA-köket är visserligen standardiserat men huset är det inte. Det känns i alla fall mycket mer tillfredsställande att bygga upp och se sina drömmar sakta ta form. Med bara hälften av arbetsstyrkan kvar blir det betydligt mindre markservice också. Flört

• Chicita

Oj jag har helt missat den här tråden ett tag nu märker jag.
    daniiel: Hoppas det har löst sig med medicinen nu så du slipper må så där dåligt.

snowstars: Hoppas att du fick lite kul i alla fall trots motorerna Flört 

Lenblo: Oj vad spännande Glad 
    Såna där överhjälpsamma nya bekantskaper kan vara riktigt dryga.
    Jag brukar sätta dom i arbete någonstans där dom inte stör {#emotions_dlg.djavulsk} 
    Skönt med lite nytt i alla fall.

Jag försöker hinna med allt jag ska sy inför medeltidsveckan. Det finns inte så många timmar på dygnet som jag behöver. Men det går ändå framåt och om jag har tur så får jag en extra dags ledigt också då jag försöker byta bort sista arbetsdagen innan semestern eftersom jag fick lov att ta en extra dag i dag...

• snowstars

Alltså just nu låter det härligt med spa, Lenblo. Avkoppling på riktigt vore nåt. 

Och jag hoppas att du hinner klart allt som ska sys Chicita. :) 

Själv har jag haft ett par jättejobbiga dagar. Tror att jag går igenom någon form av kris just nu. Livskris typ. Har gråtit floder utan egentlig anledning. Antingen är det extrem PMS eller så är jag på väg in i någon form av depression. Eller så är det bara stress över att jag måste börja plugga på måndag då jag har en tenta måndagen efter det. Eller en blandning av alltihop. 

• daniiel

Vilken vecka... svärmor har fått en stroke och blev inlagd. Dom kunde dock inte hitta något, så efter två nätter fick hon åka hem. Vi tänkte då åka ut i stugan för att vila upp oss i govädret. Massa bad och sol igår, i både havet och poolen, men vid 22-tiden igår brakade det lös. Det värsta åskovädret jag varit med om. Då var det inte roligt här ute på lilla ön. Otroligt intensiv åska ända fram till 06-tiden imorse. Massor av blixtar hela natten. Över 45000 blev utan ström, inget internet eller mobil, lasarettet blev utan ström i 40min och ingen reservkraft gick igång, hela Rönnskär blev svart (en stor industri). Det skakade och dånade vid varje blixt. En ladugård brann ner. Och tydligen kommer åskan tillbaka ikväll, så jag tror vi åker hem..

• Chicita

Usch då snowstars det låter ju inte bra. Försök ta vara på den tid du har och ta en sak i taget vartefter dom kommer. Du klarar det Glad

daniiel Oj ja ta er hem. Det där låter ju inte bra

• daniiel

Nu går det lite bättre att läsa och skriva, när man sitter vid en dator och inte mobilen. Vi åkte hem från stugan igår, men det kom ingen mer åska, så det var lite bortkastat :P Nåväl, maken och dottern åkte tillbaka idag och stannar till imorgon. Jag och hunden är hemma och vilar upp oss :) Väldigt läskigt med sånt åskväder faktiskt.

Nu kan jag också läsa ditt inlägg snowstars, usch vad jobbigt! Jag känner riktigt med dig, då jag vet alltför väl hur det är må sådär. Jag hoppas att det bara är/var en väldigt tillfällig svacka och att du mår bättre nu!