• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • snowstars

Vi var på dop idag. Mysigt, det var mitt första dop nånsin. Föräldrarna hade ordnat så fint så det var så trevligt. Och våran doppresent var bäst :P 

• Aniara4
    snowstars skrev 2013-08-03 21:46:38 följande:
    Vi var på dop idag. Mysigt, det var mitt första dop nånsin. Föräldrarna hade ordnat så fint så det var så trevligt. Och våran doppresent var bäst :P 
    Kul! Jag var också på ett fint dop nyligen, tyckte alla utom bebisen som inte alls var imponerad! Skrattande
  • snowstars

Tänkte spamma tråden lite, min webbläsare vill inte öra styckeindelning nämligen. Ska be om hjälp att ladda ner en annan så man kanske kan skriva som folk här inne ;)

• snowstars

Aniara4: Ja, det var verkligen mysigt med dop. Dock kan jag tycka att det känns lite fel när föräldrarna inte alls är troende. Det märktes att vissa saker prästen sa tyckte de var jättekonstiga.. Men resten, mat och fika och så var jätteroligt :)

• snowstars

Chicita: Hoppas vovven mår bra (det tror jag att han gör). Verkligen fina bilder! Och är ni på Gotland nu hoppas jag ni har det bra där också (har glömt exakta datum men v. 32 ligger nånstans i bakhuvudet ;) ).

• snowstars

Jag har gjort den viktiga omtentan idag! Grammatiken kändes bra, den här gången märkte jag att jag hade pluggat :P  Men den delen där jag skulle skriva en egen text känns inte så bra så det blir nog en omtenta igen på det här.. Men nu ska jag ut i solen och sen bada med sambo och hund!

• Chicita
    snowstars skrev 2013-08-05 14:31:34 följande:
    Chicita: Hoppas vovven mår bra (det tror jag att han gör). Verkligen fina bilder! Och är ni på Gotland nu hoppas jag ni har det bra där också (har glömt exakta datum men v. 32 ligger nånstans i bakhuvudet ;) ).
    Jepp vi är på Gotland och vi har det toppenbra Glad
    Dom vi delar lägenhet med fick något som vi tror är magsjuka så dom skickade bort oss på hotell en natt så att det dels skulle minimera risken för smitta (då det bara finns en toalett) och dels då om vi skulle bli sjuka allihop så skulle vi inte behöva köa 6 personer på samma toa Tungan ute
    Vi tror att vi har klarat oss. Men det kommer nog att visa sig under dagen i dag då vi är inne på tredje dagen sen vi träffades på båten. Så om det inte bryter ut i dag så bör inkubationstiden vara över (dom andra blev sjuka inom 2 dagar efter att den första i familjen blev sjuk)

Elox verkar må bra i alla fall. Det har låtit så när vi har ringt upp och frågat Glad 
  • daniiel
    snowstars - Skönt ändå att du har fått det gjort och att det kändes bra på en del åtminstone :) Du kanske överraskar dig själv och det gick bättre på andra delen än du tror :)

Chicita - Hua, otrevligt med magsjuka, hoppas verkligen att ni slipper det! Hoppas ni har det jättebra :) Och skönt att hunden har det bra. Det är lite nervigt att lämna bort djuren kan jag tycka :P
  • Tilda93

Hejsan var ett tag sen jag var här inne :) Sommarjobbar lite på ett demensboende, sökte in på usk utbildning i dag :D soffan har äntligen kommit och har även hunnit göra om på balkongen :D