• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Usch jag känner mig gnällig nu... men ändå...

I går fick jag en väldigt kraftig migrän, värre än jag haft någon gång tidigare tror jag. Kan i alla fall inte minnas att jag mått så dåligt.
    Jag brukar ju fungera ändå även om jag blir lite trögtänkt Tungan ute 
    Men jag mådde illa, världen gungade, jag svettades och frös om vartannat men jag var tvungen att åka och jobba, fanns ingen annan. Och visst jag hade kunnat säga att jag absolut inte kunde. Men då hade jag verkligen satt någon annan i skiten och det vill jag ju inte.
    Men jag överlevde. Fick hoppa över massa saker som jag inte orkade med, men gjorde en del annat som funkade bättre istället även om det inte ingår i nattjobbet egentligen. Hade jag bara suttit av tiden och gjort det absolut minsta möjliga så hade det nog varit risk att jag skulle somnat eller bara blivit mer frusen och illamående.

När jag gick ifrån jobbet mådde jag rätt ok. Inte bra - men ok.
    Så fort jag satte mig på bussen hem så började jag må illa. Inte spysjuk, bara sånt där allmänt illamående...
    Och nu (efter några timmars sömn) så är den där migränaktiga huvudvärken tillbaka igen tillsammans med illamåendet, feberfrossa och ont i öronen (?!) Väldigt skumt...  

• daniiel
    Chicita skrev 2013-08-15 17:52:51 följande:
    Usch jag känner mig gnällig nu... men ändå...
    Äh, man får gnälla, speciellt om det inte är konstant hela tiden och ifall man faktiskt har något att gnälla över. Vilket jag tycker att du har. Så obehagligt det måste vara att känna sådär och dessutom att måsta åka och jobba och må så dåligt. Det är väldigt starkt gjort av dig.

Men att det är tillbaka nu också, huvva! Hoppas det släpper snart och inte blir så långdraget ändå.
  • Chicita

Det är ju aldrig kul att må dåligt. Oavsett vad orsaken är...

Men jag undrar vad det är jag har åkt på. Det känns nästan mer som en förkylning med kraftig huvudvärk/migrän som bieffekt Obestämd 
    Hoppas det går över fort i alla fall, jag ska ju jobba i helgen igen och jag vill inte bli av med den tiden Glad 

• snowstars
    daniiel skrev 2013-08-15 17:22:03 följande:
    Ja, det håller jag med om. Det kan absolut vara roligt att plugga :) Hur gick det i måndags då? :)

Jag har kikat lite på beteendevetare eller samhällsvetare. Det känns lite intressant faktiskt. Jag har ju hela mitt liv tänkt bli lärare, men det känns bara mer och mer fel. Har kikat lite på bibliotekarier tidigare, men det föll på något, kommer inte ihåg vad. Socionom är inte aktuellt, alls. Speciellt inte här. Alla är socionomer. Det är inget för mig. Journalist.. det känns som att det är väldigt tuff konkurrens där, men även det är något jag sniffat lite på.
    Det gick åt skogen kan man säga. Så just nu är jag utan studieplats i höst :P  Planen är att läsa om kurserna vid ett annat universitet för jag tror inte det kommer gå bättre vid en omtenta i december heller. Grammatiken gick alltså också åt skogen ;)  Men det känns på ett vis lite skönt att få göra om det ordentligt. 

Ja men du har ju lite idéer ;)  Beteendevetare har jag alltid tyckt verkat intressant. Och journalist.  Man behöver ju inte vara en grävande journalist utan man kan ju skriva typ för veckotidningar. Men jo, det är nog hög konkurrens.. 
  • snowstars
    Chicita: hoppas att du repar dig, låter inte roligt alls. Och jobbigt att inte veta exakt vad det är.. 
  • Chicita

Tack snowstars. Jag mår lika dåligt i dag så jag har sjukanmält mig inför helgen. Ingen idé att vänta till senare i kväll och känna efter om det blir bättre. Det ställer bara till besvär för dom andra som ska få in någon akut då...

Har ringt vårdcentralen och dom skulle ringa tillbaka halv tre i dag, så får jag i alla fall prata med någon. Om jag hade haft hög feber så hade jag nog suttit på akuten nu och varit orolig för att det var hjärnhinneinflammation. Men jag har bara lite förhöjd temp. Så det är i alla fall något jag kan skriva av från orolighetslistan Flört 

• Lenblo
    Chicita: Jag fick en gång in en tjej vars migrän triggades av en bihåleinflammation och därför hjälpte inga migränmediciner. Det kom de på nästa dag efter att jag lagt in henne och drogat ned henne ordentligt med morfin - det enda jag kunde komma på för tillfället.
    Man kan ha hjärnhinneinflammation med en rätt måttlig feber också. Migränsymptom + infektionssymptom = hjärninneinflammationssymptom (på ett ungefär), så jag hoppas du pratar med vårdcentralen så de får göra en bedömning.

Snowstars: Tråkigt med tentan. Jag skulle nog vara försiktig med journalistiken, såvida du inte tycker att korta vikariat är något att stå efter. Synd, för yrket tycker jag låter rätt intressant. Vad tror du om personalvetare? Det är har en del gemensamt med beteendevetare och jobbutsikterna verkar hyggliga.
  • Chicita
    Lenblo tack för tipsen Glad
    Jag pratade precis med VC och dom hade ingen tid i dag, men om det håller i sig i helgen så ville dom att jag kontaktar jourmottagningen så dom får ta lite prover.

Just nu känns det värst i magen. Antagligen har det triggat min stressmage och jag har fått en överproduktion av magsyra. För det svider som om jag skulle ha druckit syra.
    Så det får bli yogurt, kokt mat och poviva nu ett tag. Jag har i alla fall ringt och sjukanmält mig till helgen.

(tack och lov för rättstavningsprogram när man inte ser vad man skriver Tungan ute )
  • Chicita

Tänkte bara testa att skriva ett inlägg utan stavningsprgrammet nu. Jag skriver ändå oftast utan at titta efer vika bokstöver jag trydker ner eftersom jag kan dom relativt utantill ändå. 
    Men ibland går det lite fort och man trcker op fel knapp eller man råkar böjra skriva på fel bokstav och då blir det j snett alltiop. Och bland tryckte man inte hrt nog och då kom inte bokstaven med.
    Normalt sett skriver jag inte så här illa och behöver inte rätta särskilt mycket. Men just nu när texten på skärmen blir  lite siddig och jag liksom inte orkar korrekturläsa min egen text så är det ksönt att kunna köra det igenom någon sots rättstavning... 

• daniiel
    snowstars skrev 2013-08-16 10:00:53 följande:
    Det gick åt skogen kan man säga. Så just nu är jag utan studieplats i höst :P  Planen är att läsa om kurserna vid ett annat universitet för jag tror inte det kommer gå bättre vid en omtenta i december heller. Grammatiken gick alltså också åt skogen ;)  Men det känns på ett vis lite skönt att få göra om det ordentligt. 

Ja men du har ju lite idéer ;)  Beteendevetare har jag alltid tyckt verkat intressant. Och journalist.  Man behöver ju inte vara en grävande journalist utan man kan ju skriva typ för veckotidningar. Men jo, det är nog hög konkurrens.. 
    Nej, men vad tråkigt! Tur att du kan tänka så iaf, att du kan känna en liten lättnad och lite positivitet i det hela. Håller tummarna för att det ska gå bättre för dig sen då :)

Haha ja, men det brukar tyvärr alltid vara något som sätter käppar i hjulet när jag får en idé :P Nåja, maken tycker inte att jag ska stressa och det ska jag inte. Vi klarar oss. Vi funderar ju ändå på att sätta igång bebisverkstaden igen och då kommer jag behöva vara mammaledig hursom. Det gör inget om jag bara går hemma under graviditeten. Det är bara till fördel för dottern.