• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita
    snowstars skrev 2013-07-09 13:50:25 följande:
    Man får ju det man betalar för, liksom..
    Jepp.. Tungan ute
    Och i dag höll jag på att få spunk på en man som kom in 16,45 och frågade efter billiga rum.
    Jag svarade att vi väl inte har några extrabilliga rum och att ett dubbelrum kostade 1320:- i natt (vi har rätt fullt, det är ju trots allt mitt i Dalarna / Världsarvet och sommar).
    Han hävdade då på fullt allvar att alla hotell brukar släppa ut alla rum dom har kvar efter klockan 15 när "incheckningen har varit" (öööh vilken värld bor han i? Det är då den börjar inte då den tar slut) och då ska rummen kosta 500:- oavsett om det är ett enkelrum eller dubbelrum eller familjerum. Alltså inte ens 500:- per person - utan per rum.
    Jomenvisst. Så om det kommer en familj på 6 personer så ska dom alltså kunna klämma ihop sig på ett 4-bäddsrum för 500:- totalt då eller?
    Och jag var bara en inkompetent idiot som inte visste det och han skulle ta det med min chef så jag fick sparken... Tungan ute
    Gör du det sa jag... Jag har jobbat på 5 olika hotell under de senaste 11 åren och ingen av dom har den policyn. Så om du vill ringa min chef och störa honom på hans semester så är du välkommen. Men rummet kostar 1320:- oavsett. Take it or leave it.
    Han stormade ut härifrån Flört

Jag skulle nog ha gjort det nu. Alltså bakat tårtan...
    På fredag kan ni unna er en tallrik med jordgubbar istället. Men sånt brukar man ju inte ha hemma så det kräver oftast lite mer planering Glad
  • snowstars

Blir tårta i dag istället. Fick åka och hämta sambon och hans kompis då bilen rasade femton mil härifrån.. Kompisens tjej hämtade honom här halv ett i natt. Då skulle de vidare till daniiels stad. ;)

• Chicita

Åh vad jobbigt när det händer något sånt där Skrikandes
    Det är ju det sista man vill liksom

• snowstars

Ja, tur i oturen så var det kompisens bil. Vi har lagat våran så j***a mycket att det nog bara är motorn kvar att byta i princip. Men lagom kul för kompisen.. Fast det var lite kul att åka iväg och roadtrippa mitt i natten sådär. Vi är jättemosiga idag, vovven ligger och sover som en liten stock just nu, fast han brukar vilja gå iväg på motionsrunda vid den här tiden :P    

• Chicita

Åh stackars vovven, det märks så tydligt på dom när dom "varit ute på äventyr" Flört...
    Min lille plutt är inte så glad för det är riktigt busväder ute, så han behövde ha sitt fleecetäcke och så kan han inte "sitta snöret". Ingen rolig dag alltså...

• snowstars

Hehe, det var därför jag tog med honom   Fast jag tänkte mest bara att han skulle vilja ha lika lång sovmorgon som jag, men han verkar fortfarande trött. Då kan jag i alla fall göra tårtbottnarna nu. Men stackare, förstår om han är besviken. Sitta snöret är väl typ det roligaste som finns antar jag? ;)

• Chicita

Jaaa... förutom "kasta bollen". Det är ännu roligare. Men det kan man ju göra när man "sitter snöret" Flört

• Aniara4
    Chicita skrev 2013-07-05 21:49:05 följande:

95% verkar tro att alla hotell ser ut som på film med jättestora rum, bubbelbadkar på rummen osv osv och att det finns en piccolo som tar hand om väskorna.
    Men se så ser det inte ut i Sverige.

Vaaaa, gör det inte??? Känner att jag kommer att bli besviken inom en snar framtid nu. Klart man vill ha jätterum med jacuzzi, annars kan man väl stanna hemma?

En grej som stör mig annars är när det inte går att räkna ut från ett hotells hemsida vad man kan vänta sig från rummet. Det kanske står lite olika rumstyper, och så är det en eller ett par bilder från vad som uppenbarligen är lyxsviten, och ingen annan beskrivning av de billigare rummen än att det typ finns dusch och tv. Vad är det för skillnad mellan standard, superior och deluxe, kanske jag undrar. Vad är det jag betalar extra för? Jag kanske mycket väl kan tänka mig att betala mer om det är så att standardrummet är en garderob, men är det ingen större skillnad kanske jag hellre snålar på just den resan. '

Jag förstår ju att rummen ofta är olika, och att det kan bli fel om man sätter ut en bild på ett typiskt superior-rum och så blir en korkad gäst upprörd över att rummet inte ser ut exakt som på bilden. Men det problemet måste ju vara  minst lika vanligt förekommande om man sätter ut en bild på ett stort fräscht rum med två sängar och glömmer nämna att detta är våra nyrenoverade superlyxexecutiveminisviter på fjärde våningen och ditt standardrum kommer inte att se ut så här.

Så min strategi brukar vara att förvänta mig en skrubb bredvid hissen med utsikt mot en vägg (och kanske en soptunna) så blir jag inte besviken!
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2013-07-10 14:09:12 följande:
    Vaaaa, gör det inte??? Känner att jag kommer att bli besviken inom en snar framtid nu. Klart man vill ha jätterum med jacuzzi, annars kan man väl stanna hemma?

En grej som stör mig annars är när det inte går att räkna ut från ett hotells hemsida vad man kan vänta sig från rummet. Det kanske står lite olika rumstyper, och så är det en eller ett par bilder från vad som uppenbarligen är lyxsviten, och ingen annan beskrivning av de billigare rummen än att det typ finns dusch och tv. Vad är det för skillnad mellan standard, superior och deluxe, kanske jag undrar. Vad är det jag betalar extra för? Jag kanske mycket väl kan tänka mig att betala mer om det är så att standardrummet är en garderob, men är det ingen större skillnad kanske jag hellre snålar på just den resan. '

Jag förstår ju att rummen ofta är olika, och att det kan bli fel om man sätter ut en bild på ett typiskt superior-rum och så blir en korkad gäst upprörd över att rummet inte ser ut exakt som på bilden. Men det problemet måste ju vara  minst lika vanligt förekommande om man sätter ut en bild på ett stort fräscht rum med två sängar och glömmer nämna att detta är våra nyrenoverade superlyxexecutiveminisviter på fjärde våningen och ditt standardrum kommer inte att se ut så här.

Så min strategi brukar vara att förvänta mig en skrubb bredvid hissen med utsikt mot en vägg (och kanske en soptunna) så blir jag inte besviken!
    Ja jag håller med. Det finns oftast otillräcklig info om dom olika rumstyperna.
    Vi (hotellet jag jobbar på just nu) har faktiskt bilder på alla rum och vi har undvikit såna där panorama-fotograferingar då dom oftast ger ett större intryck av rummet än vad det egentligen är. Men dom bilderna får vi inte använda längre då det inte var en speciell "hotellfotograf" som tog dom Tungan ute...

Så det har nyss varit en fotograf på hotellet som arbetar för hotellkedjan och han ville bara fota dom stora och "fina" rummen. Så vi fick verkligen insistera på att han skulle fota allt.
    Misstänker dock att dom som bestämmer i hotellkedjan inte kommer att lägga upp alla olika bilder trots allt på den hemsida vi har via kedjan.
    Men det är ju bara att hålla tummarna så att dom visar verkligheten och inte någon förvrängd bild av den.

Jag vet hotell som har köpt in speciella "foto-set" med andra handdukar, lakan mm för att piffa upp rummen inför fotograferingen. Så att rummen ser superfräscha ut. Och sen stämmer inte alls bilden när man kommer till hotellet. Det anser jag själv är falsk marknadsföring Skrikandes

Det där med att rummen är olika även om det är ett typiskt standard / superor osv har jag ett typexempel på från gamla hotellet...
    Där var det en gäst som blev galet upprörd för att rummet han fick var spegelvänt mot det vi visade på nätet.
    Det var identiskt in i minsta detalj annars... men spegelvänt. 
    Han påstod att vi hade lurat honom och krävde kompensation Tungan ute
  • daniiel
    snowstars skrev 2013-07-10 11:31:37 följande:
    Då skulle de vidare till daniiels stad. ;)
    Woho, bästa staden i Sverige... eller världen... yeeeeah! ;) haha

Tråkigt med bilen dock, men jag kan också tycka att det är mysigt med en liten oplanerad road trip :) Och smart drag att ta med hunden! Våran hund sover dock mer än gärna heeela förmiddagen, speciellt en sån dag som idag - dåligt väder. Hon är en riktig vacker väders hund :P