• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • snowstars

Du får recensera den sen daniiel :)  Vi har kikat på furniturebox men inte vågat beställa eftersom man inte an provsitta. Priserna är ju bra dock. Jag kan tänka mig att lägga någon tusenlapp till på en soffa men helst inte mer.. Gaah, blir tokig på soffköpet. Ska jag lägga ut så mycket pengar vill jag liksom att det ska bli bra.

• Chicita

Ja soffor är jättesvåra.
    Vi är supernöjda med vår nya, men den blev ju dyr.
    Vi försökte hitta en billigare soffa först så vi kan byta lite oftare. Men vi hittade ingen, och då fick komforten gå före prislappen... 

• Tilda93
    daniiel skrev 2013-06-27 16:35:55 följande:
    Tack alla :) Vi beställde våran från Furniturebox, den kostar 6995kr, vilket är ungefär så mkt som jag kan tänka mig att betala för en soffa :P Men vi har ju inte kunnat provsitta den innan eller något. Nåja, jag hoppas och tror att den kommer bli toppen! Vi kommer åtminstone rymmas hela familjen (inkl hunden som är minst, men tar upp störst plats) och det är huvudsaken. Plus att den är brun :P

Skönt att höra att du mår bättre nu snowstars :)
    Ett par kompisar har köpt sin soffa där ifrån om jag inte minns fel, och dem är nöjda :)
  • daniiel

Ja, vi har också hört flera som är nöjda med sofforna därifrån :) Jag har provsuttit en soffa från dom, men det var en annan modell, men den var dock väldigt skön, så jag hoppas på det bästa :)

Och ja, det är supersvårt att köpa soffa tycker jag!

• daniiel

Yeeeey! Idag kom äntligen mitt nya nanosim, så nu kan jag använda mobilen som kom för över en vecka sedan. Jisses, vad beroende man har blivit av mobiltelefonen alltså.. kanske speciellt när man inte har någon hemtelefon heller.

Nu dunkar det på för fullt från Stadsfesten här, hualigen. Tur att vi har fullt upp med vettiga saker - tapetsera ;)

Hoppas att ni alla har en bra helg :)

• Madicken
    daniiel skrev 2013-06-26 18:58:35 följande:
    Och äntligen, efter många om och men, så har vi beställt en ny soffa. Den tickade av tillräckligt många boxar. Brun, stor och i rätt prisklass. Snaaaart kan vi ha filmkvällar igen! :D

Jag har en likadan, fast snäppet större. Dom är helt underbara! Superskön att ligga i och kramas framför en film! 
  • Chicita

Och jag insåg att det bara är lite dygt en månad kvar till medeltidsveckan och jag har massor att sy, huset är inte färdigmålat, vi borde städa... och så ska man ju jobba också.
    Någon som har några timmar / dygn över och låna ut? Tungan ute 

• Chicita

Nu har jag sovit ca 10 timmar på drygt 2 dygn. Men jag har inte kunnat sova några längre stunder i taget utan dom 10 timmarna är fördelade på ca 3 tillfällen... Obestämd
    Mitt huvud funkar inte riktigt som det ska just nu känner jag Skrikandes

• Chicita

Weeee Skrattande
    Yngsta svågern och svägerskan ska gifta sig (troligtvis nästa sommar). Dom förlovade sig i dag.
    Vad kul... Och jag får baka tårtan Solig