• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel

Ja, jag tror att jag kommer tycka att den är för blå, mest troligt. Hallen är ganska ljus, då det är ljusinsläpp från flera rum i anslutning. Och hallen går ju som ett T, så det blir ganska mkt vägg som isåfall ska vara blå.. Jag får fundera på det, men jag är rädd att jag kommer ångra mig om vi sätter upp den. Färger har ju en förmåga att bli mer intensiva om man får upp dom på en hel vägg. Men vi måste åka och kika på den i verkligeheten igen innan jag kan säga nej helt :) Att den är gratis är ju ett ganska starkt argument för så att säga ;)

Ja, hade jag gillat röklukt hemma, så hade jag rökt själv ;) Det luktar väldigt starkt, som att någon sitter i vårat badrum och röker i princip. Jag vet ju också hur snabbt sån där lukt sätter sig i textilier, tyvärr. Plus att det bara luktar rent äckligt och jag vill inte utsätta mig själv eller min dotter för det, eller maken för den delen :P

Men ja, får ringa vaktmästaren om det. Det går ju inte sätta igen ventilationen, men det kanske (förhoppningsvis) går att lösa med ett filter som du säger :)

• Chicita

Haha... ja gratis är gott Flört

Under tiden kan du ta och ställa in en skål med ättika i badrummet. Man vänjer sig snabbt vid den lukten och den neutraliserar röklukt väldigt bra.
    Vi använde det när vi sanerade rökrummen på gamla hotellet förut och vi ställer fortfarande in en skål med ättika i rum som någon rökt på trots att det är rökförbud... 

• TheD

Tryck upp cigaretten i arlset på den som röker! Fy f*n vad äckligt!

• daniiel

Haha ja, om jag bara visste vem det var!

Vad gör jag med ett brev som vi fått, men som inte är vårat? Det är till någon Nils Andersson, men det bor ingen Nils Andersson i det här huset, eller ens på den här gatan. Så vitt jag vet, har försök leta och fråga runt lite. Vad ska jag göra med brevet?

• Chicita

Kryssa över adressen och skriv adressaten okänd och lägg det på brevlådan igen. Då blir det postens ansvar att hitta den som ska ha brevet Glad

• Chicita

Jag har gjort det många gånger själv. När vi bodde i bostadsrätten så la brevbäraren rätt ofta mina brev i en annans brevlåda och hans i min. Vi hade båda efternamn men bodde på olika bokstäver så att säga (6B och 6A) så efter att ha sprungit med posten femtioelva gånger så tröttnade jag. Och grannen var inte så noga med att lämna tillbaka min post. 
    Så jag skrev till och med på ett av kuverten som jag skickade tillbaka att jag vore glad om brevbäraren lärde sig att läsa. Att det räckte inte med att ha samma efternamn och bo i samma port för att dela brevlåda (loftgångar i huset så det var en gemensam ingång och sen var det A till höger och B till vänster).
    Efter det så fick jag inte någon mer av hans post och jag saknade inga brev heller Glad 

• daniiel

Skönt att det löste sig tillslut, men att man ska behöva göra sådär. Mjaa, men det är lite irriterande det där faktiskt. I längden väldigt irriterade. Speciellt då det ibland kan vara viktiga brev, tex räkningar, inbjudningar osv. Det är ju lätt hänt att man får det alldeles för sent då. Det finns tre personer med samma för- och efternamn som jag här i stan, tror jag, och där vi bodde tidigare, så råkade en av dom andra bo på samma gata. Vi bodde på nr 18 och hon på nr 22 tror jag. Jag fick hennes brev säkert en gång i veckan, varannan vecka eller så. Det började nu under våren, då hon flyttade dit från Umeå tror jag, jag råkade nämligen av bara farten riva upp det första brevet som kom, för jag visste ju då att ingen fler med samma namn bodde på samma gata. Jag trodde bara att adressen hade blivit fel. Jag gick dock dit med det och förklarade läget och hon blev inte alls upprörd, tack o lov! Jag pratade även med brevbäraren, en väldigt trevlig man förövrigt, men trots det så hamnade inte breven rätt. Nu tänkte vi när vi flyttade att puh!, nu slipper vi någon annans post, och så är det bland det första som händer - vi får någon annans brev.

• Chicita

hehe ja vad typiskt...
    Grannen hade alltid öppnat mina brev när jag fick dom (han la dom oftast i min brevlåda bara) så det kändes nästan som att han var lite nyfiken Tungan ute 

• daniiel

Ja, jag hade kunnat förstå misstaget en, eller kanske två gånger, men varje gång? Näää... då är det nog bara ren och skär nyfikenhet, ja :P

Nu har vi valt tapeter åtminstone. Det blir den här svarta med grått mönster i sovrummet och den beiga med vitt och skimrande mönster nedan i hallen. Båda är ganska lika varandra, men även gratis ;)