• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel
    Chicita skrev 2013-06-23 12:41:57 följande:
    Kryssa över adressen och skriv adressaten okänd och lägg det på brevlådan igen. Då blir det postens ansvar att hitta den som ska ha brevet Glad
    Jag gjorde som sagt det och vi la brevet på lådan igen igår. Idag kom brevet tillbaka med ett frågetecken brevid det jag skrivit på kuvertet. Jag vill inte ha det där brevet!
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-06-25 12:53:08 följande:
    Haha jaha, ja, det kan jag förstå, att det underlättar en sån gång :) Ja, vi har ju turen att pappa jobbar som vaktmästare numera åt min farbrors el- och fastighetsserviceföretag, så via dom kan man låna det mesta i maskinväg till sånt där ;) När det gäller att göra om hemma, så är det pappa jag/vi vänder oss till. Han är mattläggare i grunden, men kan det mesta och har gjort det mesta. Gjort besiktningar, får göra våtrum osv. Det är toppen, men vi sparar honom lite, tills vi väl köpt ett hus och behöver massor med hjälp :P
    Det är ju alltid bra med sådana kunskaper i familjen Flört
    daniiel skrev 2013-06-25 12:54:22 följande:
    Jag gjorde som sagt det och vi la brevet på lådan igen igår. Idag kom brevet tillbaka med ett frågetecken brevid det jag skrivit på kuvertet. Jag vill inte ha det där brevet!
    Men jisses.
    Skriv en stor blaffa på kuvertet "Personen bor inte på den här adressen, vad är det som är så svårt att fatta?" (eller nåt) Tungan ute 
  • daniiel
    Chicita skrev 2013-06-25 12:58:54 följande:
    Det är ju alltid bra med sådana kunskaper i familjen Flört
    daniiel skrev 2013-06-25 12:54:22 följande:
    Men jisses.
    Skriv en stor blaffa på kuvertet "Personen bor inte på den här adressen, vad är det som är så svårt att fatta?" (eller nåt) Tungan ute 
    Haha ja, vi är rätt tacksamma över att vi har många med praktiska yrken runt om oss. Många elektriker, målare, VVSare, bilmekaniker osv. Alltid bra att känna såna haha

Jag skrev "Det bor ingen XXX hos familjen XXX på den här adressen. Vi vill inte fortsätta få brevet!"
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-06-25 13:03:50 följande:
    Haha ja, vi är rätt tacksamma över att vi har många med praktiska yrken runt om oss. Många elektriker, målare, VVSare, bilmekaniker osv. Alltid bra att känna såna haha

Jag skrev "Det bor ingen XXX hos familjen XXX på den här adressen. Vi vill inte fortsätta få brevet!"
    Fattar dom inte det så vet jag inte vad du ska göra mer.
  • daniiel
    Chicita skrev 2013-06-25 13:08:31 följande:
    Fattar dom inte det så vet jag inte vad du ska göra mer.
    Då får jag väl ställa mig och vänta in brevbäraren och försöka förklara det muntligt för henne. Ser dock ut som en stackars sommarjobbare...
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-06-25 13:09:39 följande:
    Då får jag väl ställa mig och vänta in brevbäraren och försöka förklara det muntligt för henne. Ser dock ut som en stackars sommarjobbare...
    Ja man behöver ju inte skälla på dom, man kan ju förklara det lugnt och sansat Glad
  • Tilda93

Känns som allt händer på samma gång.. Var tvungen att avliva en katt jag är uppväxt med förra månaden pga struma men han blev 15 år. För några månader sen dog mannens mormor hastigt. Och i går natt dog min farfar.. han ville och orkade inte mer.. han var ändå en väldigt pigg 93 åring.. sen är det en hel del strul med släktingar till mannen.. känner att jag/vi inte har fått njuta av gifte målet, inte ens på vår bröllopsdag :(

• Chicita

Usch jag beklagar Tilda93
    Men ta er igenom det här nu bara. Ni kommer ha många dagar att både njuta av och att fira framöver. Just nu är det andra saker som ligger i fokus alltså.
    Stötta varandra och känn hur ni växer ihop som ett par när ni hanterar sorgen tillsammans. 

• snowstars

Beklagar också sorgen, Tilda93. Men som Chicita säger tror jag att ni får fokusera på det här nu och hinna njuta av att vara gifta senare, hur tråkigt det än låter :S

Vi beställde en doppresent igår. Den här: http://www.barnparadiset.se/utelek/1981-gabil-freestyle-fri-frakt.html . Hon är väl lite liten för den än men :) Vi ville egentligen köpa en sån här men den var slut och vi vågar inte chansa på att den kommer i lager innan dopet: http://www.barnparadiset.se/barnleksaker/857-gunghast-zebra.html Det får kanske bli en julklapp eller ettårspresent

• Chicita

Jättefina presenter snowstars oavsett om det är bilen eller zebran Glad
    Det kommer säkert någon att bli jätteglad för (speciellt när denne blir lite äldre)

Jag skulle ha jobbat eftermiddag i dag men jag vaknade med kraftig migrän. Så nu blir det att bara vila och försöka få det att gå över