• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Lenblo

Mitt "problem" är att jag inte tycker om ljusrosa (rent generellt) och skulle ha svårt att sätta det på vare sig pojkar eller flickor.  Å andra sidan vill jag heller inte gärna förklara för alla i hela barnets liv att det VISST är vår lilla flicka på fotona trots att dopklänningen har ett vackert ljusblått band (om vi nu får en flicka). Det finns alltså två band att välja mellan till den 100-åriga dopklänningen. Kanske skulle köpa ett nytt eller skippa det helt?

Å ena sidan är rosa bara en färg. Å andra sidan blir barn bemötta annorlunda av andra vuxna om de har en massa rosa på sig, speciellt i kombination med rysch-pysch. Hur man än vänder sig har man ändan bak. Tungan ute

Kul camo-tyg förresten!

• Chicita

Jag skulle valt en annan färg på bandet i så fall Lenblo
    Det finns ju många andra färger som man kan mer eller mindre associera med tjejer. Typ Lila, Cerise eller varför inte ett neutralt - Gult eller vitt Glad 

Ja det är ju tyvärr så...
    Det är väl en för liten sak att "slåss" för liksom. 

• Lenblo

Det blir så vackra kontraster till spetsen i klänningen med ett band inträtt så jag tänkte spontant grönt eller rött. Lila kanske inte vore så dumt heller. Gult är fint men blir lite blekt mot det vita i det här fallet. Nåja, jag måste ju i alla fall både föda barnet och diskutera med maken innan jag köper något. Flört

Idag måste jag ändå till en tygaffär eftersom jag lovade att sätta en lapp i rätt färg på min mans barndomssnuttedocka innan jag får "förmånen" att tvätta den rätt trasiga och smutsiga grejen. Jag väljer att se det som charmigt. Plus att se om det någonstans i sta'n finns några utdragbara trådbackar som går att få in i våra platsbyggda garderober från 50-talet - med fyra olika bredder förstås. Om man får tro hur de såg ut från början så tänkte de sig att man hänger upp kläderna till 80 % och nästa ägare fortsatte så.

• Chicita

Men vad gulligt Lenblo Solig
    Även killar kan ha en riktigt "soft spot" för dockor och gosedjur verkar det som Glad
    Maken hade aldrig mjuka leksaker, han ville leka med gamla elprodukter som han skulle skruva isär, eller sladdar och kontakter.
    Men så har han ju blivit en riktig tekniknörd också Flört 

• daniiel

Jag tycker det lät fint med lila band, eller grönt. Jag älskar grönt :)

Haha min make har inte heller haft just några mjuka leksaker sådär, bara en kudde. En gammal äcklig kudde som stank så att jag inte kunde sova brevid den. Jag fick inte tvätta den, för då skulle skumgummit smula sönder. När vi var borta med vår dotter under hennes första eller andra operation, alltså drygt 6år sedan, så skulle min mamma städa åt oss, så det var fint när vi kom hem. Hon tvättade då hans kudde och den blev helt förstörd. Han blev jätteledsen, och jag tacksam!, men han förstod henne och mig ändå. Än idag skojar vi om det där :)

Jag hoppas att du hittar det du söker idag Lenblo. Kan vara helt hopplöst med sånt där till garderober! Och ännu värre om man har flera olika bredder osv.

• snowstars

Grönt tycker jag låter fint, det brukar kunna bli en fin kontrast till vitt Lenblo

Usch, jag är seg idag. Har jobbat lite här hemma, rättat små prov och så. Jag är så nördig att jag älskar att göra det och skriva små kommentarer efteråt, haha. Men det tar sån TID om man ska göra det ordentligt. 

Nu har jag lovat alla jag känner att jag ska gå och simma. Eller den enda jag har lovat är mig själv, men jag har även outat det i sociala medier och fixat skjuts hem med sambon så jag "måste" ju gå dit. Fast det känns drygt som sjutton just nu..  

• Chicita

oooh nu har jag hjärtat i halsgropen.
    Jag hittade en engelsk sida med superbilligt tyg som levererade till Sverige. Och jag har klickat hem mååååånga meter tyg nu.
    Tänkte sy några fleecefodrade jackor till våra brorsbarn och eventuella matchande joggingbyxor till (bland annat) hittade också supersnygga virkade spetsdetaljer som man kan sätta bak på ryggen på tröjor för att få dom genombrutna (om man vill) och alltså det där som lyfter dom från "vanlig T-shirt" till en fintröja.

Jag har använt pay-pal så det känns lite säkrare i alla fall. Men man vet ju aldrig Förvånad 

• Chicita

Här
    tissufabrics.co.uk

Tygerna i kläderna ovan finns där (men jag köpte dom här i Sverige i butik för 179:- metern)
    På den här sidan kostar dom ca 40:- per meter Förvånad