• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • PimPim83
    stormhelen skrev 2013-04-21 10:09:48 följande:

Rom tycker jag är ett bra val. Skrattande

Det är en helt fantastisk stad. Man kan inte gå mer än några hundra meter utan att stöta på en fornlämning.

Ja det är en stad som jag alltid velat besöka, men det har inte blivit av hitills. Hoppas verkligen att vi kommer dit nästa vår. Glad
  • stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-04-21 20:08:46 följande:
    Ja det är en stad som jag alltid velat besöka, men det har inte blivit av hitills. Hoppas verkligen att vi kommer dit nästa vår. Glad

Det var också en stad som jag alltid velat besöka. Vi var där för ett par år sedan, och det var bättre än jag hade förväntat mig. Det är riktigt häftigt att få se allt på riktigt + att maten är god och det är italienarna är jätte trevliga. Rom är en stad som man bara måste besöka. =)

Ni kommer att få det jätte trevligt när ni väl är där oavsett när det blir. ^_^

• Oskarsdotter

Vi bokade resan igår :D Det blir till Los angeles, där vi har hyrt bil och ska bila runt lite på västkusten, las vegas bl a. Ska bli skitkul! Vi åker i 2 veckor över jul och nyår, så man hinner spara ihop en slant efter bröllopet ;)

• stormhelen
    Oskarsdotter skrev 2013-04-22 16:07:04 följande:

Vi bokade resan igår :D Det blir till Los angeles, där vi har hyrt bil och ska bila runt lite på västkusten, las vegas bl a. Ska bli skitkul! Vi åker i 2 veckor över jul och nyår, så man hinner spara ihop en slant efter bröllopet ;)

Vad härligt! =D

Ni kommer säkert att få det kanon.

• Eriksson2013

okej.. Det är lite roligt att höra hur allas tankar går när det gäller just bröllopsresa.. :)

Vi väntar oxå med att boka.. Vi vill verkligen hitta ett så bra ställe som möjligt. Vi får se hur budgeten ser ut och om vi kommer önska oss bidrag till resa..

Börjar ni känna er stressade eller är det lugnt i planeringen?

• emelieparstam
    Eriksson2013 skrev 2013-04-22 23:45:47 följande:

okej.. Det är lite roligt att höra hur allas tankar går när det gäller just bröllopsresa.. :)

Vi väntar oxå med att boka.. Vi vill verkligen hitta ett så bra ställe som möjligt. Vi får se hur budgeten ser ut och om vi kommer önska oss bidrag till resa..

Nej känner mig rätt lung med planering. Fick gjort lite medans min sambo var hemma nu på  leave innan han åkte tillbaka igår..

Ringar är beställda, önskelistan klar, Provsmakning av tårtan ska vi göra den 5 juni =)
    Har kontakt med blomsteraffären som ska hjälpa mig med brudbuketten, tärnbukett, cosage.
    Så vår planering rullar på bra =)

Nu ska vi bara fundera på om var vi ska åka på en liten weekend  för att vi sedan ska åka på bröllopsresa längre fram.
  • FrökenMäkelä
    Eriksson2013 skrev 2013-04-22 23:45:47 följande:

Känner mig också ganska lugn just nu. Fått bokat frisör och makup nu och det är väl de två som oroat mig mest då utbudet inte är så stort där jag bor och de få som finns här tar hutlösa priser. Men har fått tag på frisören och makeup genom rekomendationer och de har bra priser så jag är grymt nöjd.

Ska väl börja fundera lite mer på allvar om dukning och dekorationer inom ganska snar framtid för snart är sommaren här och då är det hus/trädgårdspyssel som är prioritet. Men sambon och jag är ganska på det klara med hur vi vill ha det.

Maten är väl det som jag är "orolig" över då vi inte bestämt oss för vilket catering vi ska och vilken mat. Har vi pengar till förrätt eller måste vi göra den själv, så där får vi räkna lite på hur vi ska göra.
  • stormhelen

Haha, jag tror att det är en trend som går här. Cool

För oss är det också lite lugnare med planeringen, mycket som bör vara klart (som ni nämnt ovan tex. blommor, frisör osv) är klara.

I månadsskiftet ska vi ordna med m2b:s kostym som ska sys upp.

Sedan så måste jag snart höra av mig till butiken jag köpt min klännig i om den är klar snart eller inte. På kvittot står det mars- april, och april är ju snart slut. Men det är ingen stress om den skulle bli lite sent, det är ju ett tag kvar innan man behöver fixa med eventuella justeringar. ^^

• SofiaMagdalena

Här är det också rätt lugnt, Vi pysslar med dekoration till lokalen. Provade min klänning i lördags och har bokat tid för ändringar. Snart är det tid för oss att skicka ut inbjudningskorten.

Är i Kivik just nu med klassen. Funderar på att åka hit på långweekend efter bröllopet och åka runt. Finns så otroligt mycket att se här :) 

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!